Autor Zpráva
laik
Profil *
Chtěl jsem se zeptat, jestli je nastavení jazyka u tohoto meta tagu vhodné, nebo naopak úplně zbytečné, když mám před tím:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1250">
Dříve jsem všude dával:
<meta name="description" lang="cs" content="čeština">
<meta name="description" lang="en" content="cestina">
ale teď zjišťuju, že vyhledávače Seznam a Google si vždy vyberou tu verzi bez háčků a čárek.
Předem díky za vysvětlení.
Marek Prokop
Profil
Nenapadá mne důvod, proč atribut lang u meta description používat, ale záleží na tom, čeho chcete dosáhnout. Můžete napsat, v jaké situaci meta description používáte a co si od něho slibujete?
laik
Profil *
Takže jak vidím, je to úplná blbost... Pravděpodobně jsem to kdysi někde vyčetl a od té doby používám. Je to asi ještě z doby, kdy se u nás hojně používaly cizí vyhledávače, které zřejmě byly na štíru s češtinou.
Díky.
Marek Prokop
Profil
Myslím, že s vyhledavači to nemohlo souviset nikdy, protože ty asi nikdy víc meta descriptions použít neuměly (a navíc atribut lang vždy ignorovaly). Teoreticky by ale mohlo existovat zařízení, které by to zvládlo, jen si ale teď žádné takové nevybavuji. V každém případě by to pak ovšem podle pravidel HTML mělo smysl jen v případě, že se na stránce používá víc jazyků a příslušná meta descriptions jsou psaná v jiném jazyce, než je výchozí jazyk dokumentu.
laik
Profil *
Díky za dovysvětlení. Zřejmě jsem čerpal z nějakého pochybného zdroje.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0