Autor Zpráva
kopernik
Profil
ahoj mam prosbu, již 4tý měsíc mi seznam ignoruje tittle, přitom html stránku indexuje. pokud tento titulek napíšu do hledání, dojedu až na konec nabídky a nikde bohužel není k mání. google mi stránku indexuje bez pronlému...díky za odpověď
kajaman
Profil
dej odkaz na stránku
Petr ZZZ
Profil
kopernik:
Nejen Seznam, to já tittle taky neznám.
Neházel bych tittle do jednoho pytle s title. :)
Chceš-li radu s kódem, pochlub se svým kódem. (To byl tzv. "absolutní rým".)
Mautinek
Profil
Moc nechápu váš dotaz. Co je "konec nabídky", jakým způsobem Seznam nebere Title (předpokládám, že jde o titulek stránky).
kopernik
Profil
http://www.veterina-praha.cz/sluzby.html stránky jsou sice indexovány robotem, ale seznam je prostě nemá rád :(
jenikkozak
Profil
kopernik:
Seznam indexuje všech 7 stránek. A asi bych byl rád, že nemá v indexu i ty, které tam má navíc Google.
Tento dotaz ukazuje, že za úspěchem nestojí pouze <title>, záleží i na zbytku stránky.

„Na naši nové webové prezentaci pracujeme, v nejbližších dnech Vám pomocí této webové prezentace představíme naše služby“ On je vlastně ten Seznam hodný, že čeká. :-)

Edit: Text té odkázané stránky je tak trochu duplicitní, že?

ale seznam je prostě nemá rád :(
Napíšu-li do vyhledávače Googlu obsah <title> té odkázané stránky, taky mi Váš web nenajde. Takže nejde jen o problém u vyhledávače Seznamu.
Marek Prokop
Profil
Koperniku, vyhledavače indexují celý obsah stránky a title by měl tomuto obsahu odpovídat. Na Vašem webu tomu tak není. Nevím, zda to je příčina Vašeho problému, ale určitě to není správné.
kopernik
Profil
Marek Prokop:
to by měl být ten problém, máte pravdu je tam velmi málo klíčových slov etc... díky mocx
kopernik
Profil
jenikkozak:

no tak to je mazec= pan majitel nám vůbec neoznámil, že vlastní tuto doménu, problém je tímto vyřešen a moc děkuju všem. Mám poslední dotaz = jak jste na tento d. obsah přišel? díky za odp
a ať se Vám všem daří :)
Plaváček
Profil
kopernik:

Vyzkoušej třeba http://copyscape.com/
Marek Prokop
Profil
[#9] Sice to nemohu vyloučit, ale nemyslím si, že by podobnost těchto dvou stránek byla sama o sobě příčinou, že jedna z nich není indexovaná. Tyhle podobnosti jsou běžné (např. tisková zpráva na webu firmy a stejný text na několika zpravodajských serverech) a vyhledavače je normálně indexují.
jenikkozak
Profil
Marek Prokop:
Ta stránka se službami v databázi Seznamu je. Viz ten odkaz na vyhledávání se „site:“.
Problém je spíš v tom, že ta stránka spoustu duplicit. (Ta poslední je naprosto totožná - s tou problematickou se liší pouze pomlčkou v názvu.) To, že vyhledávač z výsledků hledání odstraňuje duplicity, je přece činnost, kterou od něj všichni očekávají.
Marek Prokop
Profil
jenikkozak:
To, že vyhledávač z výsledků hledání odstraňuje duplicity, je přece činnost, kterou od něj všichni očekávají.

Nejsou to duplicity, jsou to podobnosti. Od vyhledavače odstraňování všech cross-site podobností neočekávám a taky to žádný vyhledavač nedělá. Někdy dokonce vyhledavače podobnosti využívají k získání nové přidané hodnoty -- třeba Google News.

Ideálně by se podle typu dotazu rozlišovalo, zda uživatel hledá konkrétní informaci, celý web, nebo určitého poskytovatele informace (a chce jich mít víc na výběr). Google se tomu ideálu IMHO už dost blíží, ale zrovna tohle není nijak kritické ani v Seznamu.
jenikkozak
Profil
Marek Prokop:
Bavíme se oba o vztahu mezi doménami www.veterinapraha.cz a www.veterina-praha.cz? Pokud mají i totožný obrázek v záhlaví (kde je adresa webu uvedená s pomlčkou), nevím, jak jinak to nazvat než „duplicitou“.

Co se týče těch dalších odkazů, které jsem nazval duplicitami. Pokud se deset odstavců a deset nadpisů na stránce jednoho webu (obsahuje navíc jeden nadpis) rovná deseti naprosto totožným odstavcům a nadpisům druhého webu (má navíc uvedenou otevírací dobu), asi bych jako uživatel nebyl rád, kdyby mi vyhledávač skládal pod sebe takovéto stránky.
Marek Prokop
Profil
[#14] O tom prvním se nebavíme, to samozřejmě je skutečná duplicita.

U toho druhého už to tak jasné není. Jak píšu výše, záleží na tom, co hledáte, případně zda/jak dokáže vyhledavač poznat, že web má stejný účel a patří stejnému provozovateli. Pokud nic z toho poznat nedokáže (typ dotazu, účel webu, provozovatele), měl by ve výsledcích ponechat obojí.

Dva příklady:

1) Na dvou stránkách dvou různých webů dvou různých provozovatelů se bude nabízet totožné zboží a bude i stejně popsané, neboť pochází ze stejného zdroje. Bude ale různá cena nebo něco jiného, co je pro mne jako zákazníka důležité. Proto musím najít obojí, abych si mohl vybrat.

2) Na dvou stránkách dvou různých webů bude text stejné písničky, ale weby se budou lišit účelem a kontextem. Jeden třeba bude webem kapely a ta písnička tam bude i ke stažení jako placené MP3, kdežto druhý bude databáze obsahující mnohem víc textů písniček, které mne zajímají, a navíc třeba nezávislá hodnocení uživatelů. Proto si vyhledavač buď musí být jistý, co přesně chci, nebo mi musí nabídnout obojí.

Takových typických scénářů najdete v hledání desítky.
jenikkozak
Profil
Marek Prokop:
Děkuji Vám za vyjasnění.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0