Autor Zpráva
answers
Profil *
Té základní logice nerozumím. GOOGLE zná algoritmus vyhledávání ale tisice firem (ne jeho), lidi vydelavaji na radách typu jak být videt ve vyhledavačích. Google se tedy musí neskutečně bavit všem těm uváhám tech firem,ne?Ja byt majitel algoritmu tak si necham firmou zadat kampan a smeju se jak nikdy jindy... Jak je možné že si firmy postavili business na něčem co si Google může z minutu na minutu totálně přebourat? To by celé know-how firmy během minuty padlo...jak taková firma může na "přebouravací šprým" reagovat a dokonce nadále garantovat zakazníkům kvalitu, pořadí atd? A poslední otázka - Google zná algoritmus a ma taky stovky lidi na nem pracujicích. Kdyz neco clovek vi tak se to vzdy provali, toto tedy taky muselo, presto se to nevi?
ludekbrno
Profil *
Je to částečně hra a částečně bussines :-) Někteří SEOmani to berou jako hru, řeší jen technické záležitosti a garantují konkrétní pozice na konkrétní malé množství frází, těm může google skutečně ze dne na den jejich výsledky rozbořit, protože jsou postaveny jen na vodě. Naopak profesionální firma, která to bere od základu, tedy kvalitní marketing, zajímavé texty, hodnotná síť zpětných odkazů, celkové budování dobré pověsti daného webu a rozprostření vyhledatelnosti na široké spektrum vyhledávacích frází, může výsledky s velkou jistotou garantovat. Tyto seriózní firmy však nikdy negarantují konkrétní pozice, protože dobře ví, že to v případě googlu opravdu nejde. Garantují jen určitou celkovou návštěvnost. Tady se nemusí bát, že i pokud google něco změní, propadnou se pozice a návštěvnost na všechny fráze. Navíc počítají s tím, že pokud je web opravdu dobře a zajímavě udělán, je jeho nabízení ve výsledcích vždy i v zájmu vyhledávačů, protože jejich oblíbenost závisí na kvalitě podávaných výsledků.

P.S. výsledky google jsou řazeny mají dle jejich vlastních vyjádření v závislosti asi na 200 kritérií. Takže to není jeden jednoduchý algoritmus, který by mohl někdo vynést. Navíc si umím docela dobře představit, že každému z těchto kritérií se věnuje nějaká skupina programátorů, která ostatní kritéria nezná a jen velmi malý počet spolehlivých lidí zná konečný výpočet, který to vše dá dokupy a vyplivne tobě na monitor :-)
jenikkozak
Profil
answers:
Ja byt majitel algoritmu tak si necham firmou zadat kampan a smeju se jak nikdy jindy...
To udělat klidně můžete. Nevidím však důvod, proč by největší internetová firma dělala takové kraviny jen kvůli tomu, aby se někdo zasmál. Ti patrně mají trochu jiný způsob uvažování. Lepší je vydělávat na reklamě než se chechtat a nezískávat nic.

Jak je možné že si firmy postavili business na něčem co si Google může z minutu na minutu totálně přebourat?
Určitě se bude Google snažit z minuty na minutu zbavit svých uživatelů? Ti totiž nebudou rádi, když jim najednou na jejich dotazy začnou vyskakovat weby, které tam nečekají a které nechtějí.

Kdyz neco clovek vi tak se to vzdy provali, toto tedy taky muselo, presto se to nevi?
On to zřejmě nebude příklad 1 + x, takže ačkoliv jsou některé části známé, nikomu to nezajistí první pozice. Jistě třeba víte, že pro dobrou pozici se hodí, aby na Vás odkazovaly významné weby. Ale k čemu Vám taková znalost je?
Petr ZZZ
Profil
answers:
Jak je možné, že si firmy postavily business na něčem, co si Google může z minuty na minutu totálně přebourat?

To je omyl, nemůže. Totální přebourání by mělo za následek totální změny v řazení výsledků a milióny znejistělých brouzdalů. Google nepotřebuje brouzdaly znejistělé, nýbrž spokojené, protože se živí reklamou a není v jeho zájmu, aby od něj zmatení hledající houfně prchali. Nehledě na to, že s nějakým rizikem podnikání se setkáš v podstatě v jakékoli branži.

Google zná algoritmus a ma taky stovky lidi na nem pracujicích. Kdyz neco clovek vi tak se to vzdy provali, toto tedy taky muselo, presto se to nevi?

Netuším, kolik lidí algoritmus vyvíjí, ale vzhledem k tomu, jak je důležité co nejvíc faktorů řazení udržovat v tajnosti, očekával bych, že těch lidí nebude zas tak moc, a ti co něco ví, budou nejspíš jednak smluvně vázaní mlčet a jednak velmi dobře placení.
P.S. Piš prosím s diakritikou; dlouhým šikům čtenářů se tvůj text blbě čte. :–)
Answers
Profil *
Díky za názory. Já neříkal, že to udělá, spíše mě to prostě zajímalo. Jsou lidé co na tom postaví kariéru a je zde hrozba konce ze dne na den, potencionální. Lekáři se vyvíjí a jejich činnosti budou vždy mít úspěch, na to jsem narážel. Trošku celá ta má úvaha bylo tom, zda-li prostě ty VIP stránky co vydělávají milióny nejsou prostě jen "kámoši,majitelé" Googlu.Ale děkuji za názory, pro mě je vždy důležitá podstata i logika věci než začnu něco /SEO/ dělat.
ludekbrno
Profil *
Answers:
Firmy co dělají SEO správně, nemusí se žádných šoků bát, aniž by byli kámoši s googlem. Naopak SEOmani, co se honí za pozicí na jednu frázi, by se bát měli :-)
Answers
Profil *
Dělat SEO znamená honit se za frázemi. Alespoň v úvodu. A pochybuji že ti co u firem o to žádají přichází z hotovým webem nezávislým na nehonění se za frází, ba naopak
ludekbrno
Profil *
Answers:
V tom je právě ten rozdíl mezi typickým SEO manem a profesionální firmou, která se snaží celkově zvýšit výtěžnost webu. K čemu je být na první stránce s jednou nebo dvěma frázemi, když lidi po kliknutí na web hned utečou, protože je přeoptimalizovaný pro vyhledávače a nepoužitelný pro lidi? Nebo má vysoké ceny nebo má odpudivý design nebo onen podnikatel nepůsobí důvěryhodně... Profesionální firma se toto vše snaží vyvážit, aby z webu byl maximální výnos a neprodávají jen holé SEO na pár frází. Tam opravdu není zaručeno, že to ze dne na den nepadne. Bohužel SEO šarlatánů je mnohem víc, než těch, profesionálů a potom z toho vzniká (nejen tvůj) pocit, že SEO znamená jen být na pár frází vepředu a ostatní je nezajímá.
Marek Prokop
Profil
K původní úvaze: Algoritmus vyhledavače je určen pro počítač, nikoli pro člověka. Ani člověk, který ho dokonale zná, nedokáže jen na jeho základě spolehlivě ovlivnit řazení výsledků, protože na to nemá dostatečný výpočetní výkon a data, se kterými algoritmus pracuje. V praxi se to projevuje tím, že programátoři či administrátoři vyhledavačů SEO moc neumí, i když výjimky samozřejmě jsou.

A mimochodem, to, že ty algoritmy jsou tajné, je dost rozšířený omyl. Většina jich je naopak veřejně popsaných a zdokumentovaných. Stačí hledat.
Plaváček
Profil
A začít hledat můžete třeba tady: http://www.seoguide.org/se-patents-papers.htm :)
Cody
Profil
Rád bych k tomu dodal zkušenost SEO konzultanta z agentury. Ano, je třeba neustále sledovat trendy co se děje a klientské weby stále "optimalizovat" a úpravy kompenzovat. Nicméně nikdy se nám nestalo, že by došlo k takové změně algoritmu či změně v Google, že by ze dne ne den přestalo něco fungovat a klientům přestali chodit lidi z organicu. Ať uř to byl Panda update, freshness či něco jiného.

Aktuálně nám spíše dělá problémy webová statistika/analytika a SSL hledání:-)

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0