Autor Zpráva
helpik.JPW
Profil
Dobrý den,

celkem často se potýkám s problémem s "neklikavostí" ve výsledcích vyhledávání u několika stránek a několika webů. Snažím se tedy zkoumat proč a zhruba po měsíci měním a čekám co to udělá. Přitom se snažím descr vhodně a smysluplně plnit souvisejícímy hledanými slovy a snažím se vmíst i call to action. CTR je ale dle GWT většinou neměřitelné a nevím proč.

Př (konkrétní príklad jedné podstránky. Nicméně neklikavostí "trpím" obecně):
- kw: prodej letadel (je i v GWT jako dotaz)
- GWT data:
-- 4 adresy - 2 z nich obsahují v URL "prodej letadel". Tady je vše v pořádku
-- zobrazeni: nad 32
-- prokliky: pod 10
- desc konktrétní stránky pro prodej (stránka v textu ) - tučně jsou vyznačena kws dle hledanosti. Některá se prolínají, takže jsou delší.
description: Prodej letadel Cessna a Maule, prodej leteckých motorů Lycoming, prodej součástek s nízkými cenami. Důvěřují nám i Red Bull Air Race.

Proč lidi nekliknou na takový popisek? Jako člověk, který chci koupit letadlo se dozvím, že tato stránka nabízí prodej letadel, že se jedná o letadla Cesna a letadla Maule (oba typy jsou světoznámé - lidi v letecké branži znají a ostatní letadlo shánět těžko budou). Pak se dozví, že jsou asi dobří, když k nim chodí i piloti Red Bull Air Race - také hodně hledané slovo (40 tis - beru dle Google)

Klíčové slovo "prodej letadel" je obsaženo:
KDE : kolikrát : percentuální podíl
Title: 1x: 5: 40%
Body: 4x: 693: 1.2%
H1/H2/H3: 2x: 27: 14.8%
Links: 2x: 83: 4.8%
Bold: 0x: 57: 0%
Meta description: 1x: 29: 6.9%
Meta keywords: 3x: 21: 28.6%

A teď mi prosím alespoň naveďte, kde dělám chybu. Vřele děkuji, jelikož mě neklikavost opravdu dost trápí a narozdíl od ostatních SEO prací (kroků je jak všici víte celkem dost) už poměrně štve a vždycky s očekáváním koukám na klikavost a změny minimální.
Cody
Profil
Napadlo tě že tohle je tak specifický obor (B2B pravděpodobně), kde to CTR bude vždy hodně nízké?
helpik.JPW
Profil
No to mě napadlo, ale když už to někdo hledá, hledá i informace, na které jsem ho nenalákal.

Když se podívám na jiný web a jiné spojení (basketbalové boty), tak jsou hodnoty prokliku také nízké.

zobrazení: 1000
kliky: neměřitelné
počet adres na toto slovní spojení: 3
...

Takže otázka trvá :)
Případně zda alespoň postup a úvahy dělám správně ... Něčeho se potřebuju chytit.
Davex
Profil
helpik.JPW:
Proč lidi nekliknou na takový popisek?
Třeba chce většina koupit jen model letadla.
helpik.JPW
Profil
Davex:
Třeba chce většina koupit jen model letadla.
O modelech není na stránce ani slovo (RC modely???) a ani dle popisku bych neřekl, že bych očekával model letadla.

Obecně: uvažuji podle textu zde správně nebo bych si měl něco v hlavě přehodnotit? :)
Cody
Profil
helpik.JPW:
Neuvažuj jak ty, ale jako lidi na které cílíš. Opravdu víš, že tak jak to nazýváš ty, to nazývají i lidé?
panther
Profil
helpik.JPW:
O modelech není na stránce ani slovo
proto na ni nikdo nekliká.

Myslím si, že Davex trefil úplně přesně. Člověk hledající modely čehokoliv, hledá buď „prodej xx“ nebo „modely xx“, případně „prodej modelů xx“. Naopak lidí, kteří hledají skutečné letadlo, bude zlomek (proto bych se nedivil, kdyby z té třetiny, která k tobě klikne, většina (ne-li všichni) rychle prchla).

Problém je trochu v tom, že ne všichni uvažují jako ty - lidé smýšlejí různě. I když, „O modelech není na stránce ani slovo (RC modely???) a ani dle popisku bych neřekl, že bych očekával model letadla.“ - možná uvažují částečně jako ty, proto (zcela správně) neklikají.
helpik.JPW
Profil
panther:
add odpovědi na web, kerý se zaměřuje na servis a údržbu letadel, prodel letadel, opravy leteckých motorů, web, jejíž majiteli jsou reprezentanti letecké akrobacie ... těžko tam hledat modely letadel :)

proto na ni nikdo nekliká.
nechci aby klikal někdo, kdo hledá modely letadel nebo MODELY :)

Nicméně některé myšlenky beru jako přínos (k tomuto příkladovému webu).

Tohle téma mě trápí ale i u webů, které nejsou takto specifické (o tom jsem psal).

[#3] helpik.JPW atp

Problém je trochu v tom, že ne všichni uvažují jako ty - lidé smýšlejí různě
Zcela určitě moje myšlení (IT) uvažuje v dotazech (kws) jinak než BFU, ale snažím se to eliminovat takto:
- uvažování ponechávám na několika faktorech:
-- co řekne majitel (on zná problematiku a termíny v té oblasti)
-- porovnám s hledaností - G., S.
-- implementace, copywriting
-- upravuji z GWT (dotazy)
...

Přesto se mi proklikovost v result page obecně nedaří. Netvrdím, že se nezvětšuje návštěvnost z vyhledávačů a obecná návštěvnost, ale prokliky v GWT ukazují malé nebo neměřitelné hodnoty
Marek Prokop
Profil
32 zobrazení je tak málo, že z něj žádné statisticky významná hodnota CTR vypočítat nejde. Počkejte, až těch zobrazení bude tak stokrát víc. Navíc vás vidím na dotaz [prodej letadel] na 8 pozici, takže bych stejně čekal CTR pod 5 %.
helpik.JPW
Profil
Marek Prokop:
1/ pro rozumné hodnoty tedy považujete počty zobrazení v řádech sta. Tato informace se hodí. Děkuji za ni.

2/ pokud vezmu v potaz hodnoty G. cache a datum zaindexování a vezmu nejstarčí datum z nich (= po projevení zatím konečných změn na stránce), dojdu k datumu 12.12.2011.

Od tohoto data do dneška má "prodej letadel": 35 zobrazení, 12 kliků, CTR: 34 %, 11 prům.pozice ve 4 adresaách URL. Je toto dobrý výsledek?

3/ „Počkejte, až těch zobrazení bude tak stokrát víc
U takto specifického tématu nevím jestli je reálné zobrazení v řádu stovek. Lze počty zobrazení nějak vylepšit?
ninja
Profil
helpik.JPW: O CTR bych se primárně nezajímal. Pokud prodávám letadla, zajimá mě počet prodejů, případně nějaké leady.
Marek Prokop
Profil
[#10] Ne vždy jsou dostatečné hodnoty v řádu stovek. Prostudujte si něco o statistické významnosti. Např. dole na této stránce máte přímo vzoreček pro CTR a zkusit můžete i on-line nástroj SplitTester.

Počty zobrazení jde obecně vylepšit tím, že budete výš na více relevantních dotazů, ale jak píše Ninja, tady bych se zaměřil také nebo především na jiné metriky. Navíc si spusťte kampaně v AdWords a v Skliku. V tom segmentu je nulová konkurence a návštěvníky budete získávat za desetihaléře, takže SEO je z tohoto pohledu jen těžko omluvitelná ztráta času.

Především ale musíte poznat chování zákazníků. Letadla se asi neprodávají na dálku, tak si s nimi co nejvíc povídejte.
helpik.JPW
Profil
ninja:
O CTR bych se primárně nezajímal.
Přijde mi, že CTR je celkem dobré měřítko toho, jak je konkrétní podstránka optimalizována na výsledky hledání.
Proč? Počet kliků ve výsledku vyhledávání na nějakou frázi (nebo klíčové slovo) přeci ukazuje adminovi (majitelovi atp) v podstatě "zaujetí výsledku".
V tomto "zaujetí výsledku" vidíme, nejen uživatele hledající konkrétní frázi (nebo klíčové slovo) přez google (nebo se kolem ní naše podstránka pohybuje), ale i ono zaujetí (kliknutí). Pokud klikne, je to první vítězný prapor, jelikož jsme přivedli na web návštěvníka z vyhledávače -> kuk na GA :)

zajimá mě počet prodejů, případně nějaké leady
- "počet prodejů" - to mě samozřejmě zajímá ;)
- "leady" - ať hledám jak hledám, nevím co to je. Můžete mi to objasnit

Marek Prokop:
- CTR [v %] = (počet kliků / počet zobrazení) * 100 .... obdobně se zřejmě počítá i v PPC
- PPC - majitel si nepřeje (i přes minimální náklady) - situace 14 dní nazpět
- SplitTester - tento nástroj neznám, není jen na PPC?
- „vylepšení počtu zobrazení“ - takže v podstatě volit kompromisy s pokrýváním ocasu. Kombinovat co nejvíce (výška osasu) hledanost klíčového slova (pomocí G. Keyw. Tools, Sklik, Seznam Collocation) s množtvím variant kličového slova (délka ocasu). rozumím tomu správně?

Především ale musíte poznat chování zákazníků. Letadla se asi neprodávají na dálku, tak si s nimi co nejvíc povídejte.
Na dálku se zřejmě prodávavat nedají :) (prodává je majitel stránek ne ja). Děkuji za nápad o co největším povídání (maily, newsletery,...) se zákazníky.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0