Autor Zpráva
mimochodec
Profil
Rád bych zvýšil návštěvnost na www.apartmany-chribska.cz.

Web je asi 7 let starý, celou dobu tam byl nějaký obsah. Před půl rokem tam byla spuštěna nová verze (ta stávající) a nasazena Google Analytics. Web je zaregistrován ve spoustě nejrůznějších tematických katalogů, vedou na něj odkazy z živého facebookového profilu. Průměrných 10 návštěv denně je neuspokojivých. Jak přivést víc lidí?
ninja
Profil
Vy ale přeci nehccete více lidí, vy chcete více zákazníků. Pokud by si chtělo rezerovat pobyt 10 lidí denně, za týden jste vyprodaní na celou sezónu...

Můžete zkusit reklamu a rozšířit obsah webu, zejména sekci "Kam v okolí". Také je duležité se zobrazovat na vyhledávací dotazy na dobrých pozicích (například "ubytování Horní Chřibská" atd.). K tomu vám může pomoci opět zajímavý obsah na webu a získání kvalitních odkazů. Třeba formou recenzí vašeho penziónu na cizích webech.
mimochodec
Profil
ninja:
Vy ale přeci nehccete více lidí, vy chcete více zákazníků.

Jistě, bavíme se o tom, jestli zvýšit počet návštěv nebo podíl jejich proměny v zakázky. Obojí je žádoucí.
Jedna z věcí, které nechápu, je třeba nedohledatelnost googlem/seznamem při hledání fráze "apartmány Chřibská". Skoro všechny nalezené položky jsou naše stránky v nejrůznějších katalozích, ale přímo náš web se nezobrazí vůbec. Snažil jsem se zjistit, jestli nejde o nějakou penalizaci, ale nic tomu nenasvědčuje.
ludekbrno
Profil *
mimochodec:

Je to zvláštní, žádná zásadní chyba tam vidět není, důvod k penalizaci mě nenapadá. Webmaster tools chybu nehlásí? Jedině snad že se vyhledávače ještě nesmířily se změnou webu. Vzhledem k nedohledatelnosti na vyhledávačích většina návštěv bude nejspíš z různých jiných webů (katalogů) a ne přímo z vyhledávačů, protože frázi "apartmány chřibská" prakticky vůbec nikdo nehledá (dle nástroje googlu jen ubohých 28 lidí za měsíc!). Takže i kdyby na toto slovní spojení byl web na prvním místě, stejně by nikdo nechodil. Podstatně více lidí hledá spojení "ubytování chřibská" a skrze tuto frázi asi chodí těch 10 návštěv denně přes katalogy. Osobně bych doporučil klíčovou frázi určitě změnit na "ubytování chřibská" a patřičným způsobem upravit texty. Tuto frázi hledá cca 5x více lidí, což by mělo být znát. Pokud se ovšem podaří zlepšit pozice. Se současnou frází by ani ta lepší pozice ničemu nepomohla. Jinak opravdu nezáleží na absolutních hodnotách návštěv, ale na počtu objednávek. Takže aby web vyjížděl na hledanou frázi, která co nejvíce odpovídá zájmu hledajících.
Ivy
Profil
Malou poznámečku: Já osobně bych nehledala "apartmány Chřibská", ale "ubytování Chřibská". Doporučovala bych prozkoumat i fráze "dovolená Chřibská" a taky třeba i "rodinná dovolená Chřibská". A přidat ten zajímavý obsah.
Plaváček
Profil
mimochodec:

Ani Seznam, ani Google se k existenci vašeho webu nezná, protože jste jim zakázal indexování:

<meta name="robots" content="noindex,nofollow">
ludekbrno
Profil *
Ještě doplním několik technických věcí:

1) web je duplicitní, tedy fungují varianty s www i bez www
2) duplicitu podporuje i sitemap.xml, kde jsou varianty URL s otazníky i "hezké" tvary - odstraň URL s otazníky
3) je robots.txt s nesmyslným zápisem allow: / - celý soubor smaž, ten se používá jen tehdy, pokud něco chceš zakazovat. Defaultně je povoleno vše


A ještě jsem přehlédl to nejpodstatnější, viz. Plaváček. Ostatně neindexaci webu mohls snadno ověřit na google zadáním site:apartmany-chribska.cz
mimochodec
Profil
ludekbrno:
Je to zvláštní, žádná zásadní chyba tam vidět není, důvod k penalizaci mě nenapadá. Webmaster tools chybu nehlásí?

Po vyrobení nové verze jsem zapomněl ošetřit asi tři neexistující stránky a tenhle stav trval dost dlouho. Asi před měsícem jsem to opravil.

Jinak .. chápu, že fráze "apartmány chřibská" není nejspíš to pravé, jen mě překvapuje, že když je to v doméně, názvu a obsahu vyhkledávače to nezajímá. Chtěl bych zabodovat spíš na "ubytování České Švýcarsko", případně alternativy, které naznačuje Ivy.

Plaváček:
Ani Seznam, ani Google se k existenci vašeho webu nezná, protože jste jim zakázal indexování:

Probůh, kdo to tam dal?!!! Díky moc, to je asi vada dost zásadní.


ludekbrno:
2. nerozumím. Jsou tam stránky bez otazníků i s nimi, ale na každou stránku jen jeden odkaz. (pokud se stránkou myslí jazyková mutace)
Plaváček
Profil
mimochodec:

Probůh, kdo to tam dal?!!! Díky moc, to je asi vada dost zásadní.

To je vada nejzásadnější :)
mimochodec
Profil
Díky všem. Udělal jsem pár zásahů, další jsou v pořadí, případné další postřehy uvítám. Jestli kdokoliv ze zdejších registrovaných (plus ludekbrno) bude mít zájem o strávení příjemné dovolené, odvolejte se na tuto diskusi, majitelka je obeznámena, skromný bonus vás nemine.
ludekbrno
Profil *
mimochodec:

Můj omyl, přehlédl jsem, že ty URL s otazníky jsou jazykové mutace. Jinak hlavní zásluha samozřejmě Plaváček, protože zákaz indexování je skutečně ten jediný důvod, proč web u vyhledávačů neexistuje. Otázka je, jak dlouho mu bude trvat, než si změny všimne. Každopádně bych ale vyhodil i ten robots.txt. Ten zápis v něm je nesmyslný, píše se když tak už prázdný řádek: "Disallow:". Ale jak už bylo zmíněno, nechceš-li nic zakazovat, je soubor zcela zbytečný, přestože různé SEOmaty budou nadávat, že soubor chybí ;)
Plaváček
Profil
mimochodec:

Já mám pro vás ještě jednu radu, podloženou zkušenostmi. Pokud totiž zakážete indexaci, roboti jeví dost malou snahu se znovu na web a stránky vrátit. Zkuste minimálně home page podstrčit fulltextům ručně. V Google přes Webmaster Tools a Seznamu zde: http://search.seznam.cz/pridej-stranku. I tak ale počítejte s tím, že začátek sezóny je pravděpodobně v tahu.
mimochodec
Profil
ludekbrno:
Každopádně bych ale vyhodil i ten robots.txt.

Plaváček:
Zkuste minimálně home page podstrčit fulltextům ručně.

Ano, díky, obojí jsem už udělal. Ještě mě napadá, že bych vyhledávačům mohl nabídnout i další stránky. Jdu na to.
Plaváček tady dole pode mnou: Je pravda, že doporučení existence prázdného robots.txt jsem vlastně taky někde četl. Napraveno, díky.
Plaváček
Profil
mimochodec:

Tak ještě jedna rada. Čistě pro jistotu, protože nevím, kde hostujete. Vyhledávače doporučují robots.txt založit a klidně ho nechat prázdný. Robot si totiž existenci tohoto souboru ověřuje a může se stát, že místo správné 404 obdrží špatnou odpověď (třeba kód 500). To už může být nepříjemný průšvih. Takže tam ten malý textový soubor nechejte a nic do něj nepište. Pro klid v duši.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Plaváčka:
Jeho server vrací správné čtyřistačtyřky.

(třeba kód 500). To už může být nepříjemný průšvih.
Vyzkouším… třeba tady.
Plaváček
Profil
Chamurappi:

Jo, ona je to spíš teorie. Čistě soukromě si myslím, že tohle by měli mít autoři vyhledávače ošetřené.

P.S. Diskuse se vedla zde, abych svou radu zasadil do kontextu http://plavacek.posterous.com/jak-jsem-delal-levne-seo-bez-tajnych-triku-in.
Davex
Profil
Plaváček:
Vyhledávače doporučují robots.txt založit a klidně ho nechat prázdný.
Já to také doporučuji (stejně jako mít favicon.ico), protože pak se na serveru neplní error.log zbytečnými chybami.
jenikkozak
Profil
Plaváček:
Robot si totiž existenci tohoto souboru ověřuje a může se stát, že místo správné 404 obdrží špatnou odpověď (třeba kód 500). To už může být nepříjemný průšvih.
Proč?
- Když server jednorázově vyhodí chybu 500, je přece úplně jedno, jestli se na něm hledaný soubor nachází, nebo ne.
- Pokud hází chybu 500 místo 404 u nenalezených souborů, nehraje příliš velkou roli, zda robots.txt existuje. Každý web obsahuje (pomineme-li omezenou délku URL) nekonečné množství adres, které nemíří na žádný soubor. Je tedy jen otázkou času, kdy robot nějakou takovou najde.
Lukáš Pítra
Profil
Dobrý den,

až si dáte dohromady technický základ, zaměřte se na obsah a výběr vhodných klíčových slov. Jak už bylo řečeno, slovíčko "ubytování" lidé používají radši, než "apartmány".

Zkuste rozdělit web do více dílčích cílových stránek - např. u sekce "kam v okolí" by se určitě dalo u většiny bodů napsat delší zajímavé povídání a zkombinovat ho s vhodně popsanými obrázky (atribut ALT) nebo třeba videem (vašim vlastním, nebo i vašich hostů, pokud je o něj požádáte). Myslím, že i pro jednotlivé pokoje by šlo prezentaci zpracovat poutavěji.

Mám ozkoušeno, že při výběru ubytování a dovolené obecně lidé hodně dají na názory dalších lidí a reference - určitě by nebylo na škodu požádat své hosty o referenci - nemusí být jen psaná, dobře působí i autentický nascannovaný dopis nebo pohled z výletu.

Dobrou zkušenost mám i s popisem cílové skupiny - často spíše než mluvit o tom, co nabízíte (komfortní ubytování v krásné přírodě s možností výletů totiž nabízí v ČR skoro každý) je hovořit o tom, kdo k vám jezdí a proč (jezdí k nám rodiny s dětmi, protože.. ). Pokud budete mluvit o svých zákaznících, pravděpodobně i přirozeně obsáhnete klíčová slova, která jsou pro ně v danou chvíli zajímavá.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0