« 1 2 »
Autor Zpráva
radekal
Profil
Ahoj,

chtěl jsem se zeptat, slyšeli jste někdy o adlinks od firmy Effectic? (http://www.effectix.com/cz/podminky-regionalni-adlinks)

Přijde mi to celé divné a myslím si, že tím může webu akorát uškodit nějakou penalizací. Nemáte někdo více informací?

Díky moc.
Martin Kolčaba
Profil
jakýkoli systém pro kšeftování s odkazy je proti pravidlům vyhledávačů a tudíž je možným nebezpečím pro web. Doporučuji se tomu vyhnout.
Cody
Profil
Taky se mi to moc nezdá.
Jan.Pust
Profil *
radekal:
Dobrý den,

Díky tomu, že náš systém Adlinks funguje na bázi uzavřeného systému a využívají ho i naši top klienti (reference na našem webu) nemusíte se bát jakékoli penalizace. Adlinks nejsou zastaralou SEO lištou a jsou v nich zohledněny veškéré pravidla vyhledavačů.

Na otázku kšeftování s odkazy odpovím jediné. Sám Google na své konferenci uznal, že co se týká Evropy bohužel jiná cesta k získání odkazů nevede.

V případě toho, že máte jakékoli dotazy obraťte se na nás telefonicky a nebo přímo na mne na emailu: jan.pust@effectix.com
Plaváček
Profil
Jan.Pust:

Původní odkaz háže chybu 404.

Našel jsem ale tuhle stránku http://www.effectix.com/cz/podminky-adlinks, a přestože není informačně moc bohatá, říká v podstatě totéž, co Martin Kolčaba. Jde o automatický systém na výměnu zpětných odkazů fungující kdovíjak, a je fuk, zda uzavřený nebo otevřený.

Jakýkoliv automatizovaný systém je lehce odhalitelný a tudíž pro potenciální klienty rizikový. Sám za sebe bych svým zákazníkům nasazení podobné zhůvěřilosti nedoporučil. I proto, že SEO stojí na jiných základech, než na bezduchém získávání zpětných odkazů, u nichž ani nevím, odkud vlastně pocházejí. Což je věc, která se velmi snadno může vymstít.

Ostatně, ve srovnání s PPC je cena za jedno klíčové slovo ve výši 4 500 Kč měsíčně silně nadhodnocená, ale to je váš boj.

P.S. Mimochodem - takhle opravdu děláte SEO https://twitter.com/osklivysup/status/218330799450230785?


Jan.Pust:

Sám Google na své konferenci uznal, že co se týká Evropy bohužel jiná cesta k získání odkazů nevede.

Můžete nám dopřát odkaz na relevantní zdroj této informace?
Cody
Profil
Jan.Pust:
jsou v nich zohledněny veškéré pravidla vyhledavačů
Třeba i to že nákup odkazů není povolený?:-)

Plaváček:
Jan.Pust:
>
„Sám Google na své konferenci uznal, že co se týká Evropy bohužel jiná cesta k získání odkazů nevede.“
>
Můžete nám dopřát odkaz na relevantní zdroj této informace?

Toto bych si taky rád přečetl. Přijde mi to dost zvláštní - nechce se mi tomu věřit.

P.S. Mimochodem - takhle opravdu děláte SEO https://twitter.com/osklivysup/status/218330799450230785?

Odpověď na tuto otázku je myslím také dost zásadní.
Martin Kolčaba
Profil
Jan.Pust:
Díky tomu, že náš systém Adlinks funguje na bázi uzavřeného systému a využívají ho i naši top klienti (reference na našem webu) nemusíte se bát jakékoli penalizace. Adlinks nejsou zastaralou SEO lištou a jsou v nich zohledněny veškéré pravidla vyhledavačů.

to si děláte legraci? Samozřejmě jde o systém výměny odkazů, který je proti pravidlům obou hlavních vyhledávačů používaných v ČR. Myslím, že víc to není potřeba komentovat, každý ať si přebere, jak chce.

Snad jste nechtěl říct, že to, že do svého uzavřeného systému nasazujete i weby top klientů znamená, že je to v souladu s pravidly vyhledávačů a nemůže zapojeným webům uškodit.

EDIT: abych jen tak neplácal do větru, odkaz do nápovědy Google tu již padl, tak přidám ještě názory Seznamu: na manipulaci s rankem a automatickou výměnu odkazů
Yuhů
Profil
Pamatuju si asi dva roky starou rozpravu s Davidem Bauckmannem. Pořád přemýšlel nad tím, jak udělat takový výměnný systém odkazů, který by vyhledávače nejenom nemohly, ale ani nechtěly penalizovat. Jeho řešení spočívalo v tom, že se odkazy budou umisťovat extrémně tematicky. Musel jsem mu vysvětlit, že celá idea výměnného systému je to, co vyhledávačům bude vždycky bytostně vadit a tematičnost pouze mírně znesnadní automatické odhalování takových systémů. Odkazy jsou pro vyhledávač zajímavé skoro pouze kvůli tomu, že někdo nezávislý nebo důvěryhodný odkazem říká, že někde je něco dobrého. Je to obecně silný signál kvality. Ale když se odkazy místo přirozeného vzniku nakoupí nebo mění, tak je ten signál mnohem slabší, protože najednou v roli někoho nezávislého nebo kredibilního máme pouze někoho bohatého. (Naštěstí pro bohaté platí, že zpravidla část peněz investují i do obsahu webu, takže množství odkazů přeci jen určitý signál je, i když je zmanipulovaný.)

Vážně se těším na novou verzi linkrevertu, což nám umožní se odkazům podívat na zoubek zase trochu víc.
pestadpit
Profil
Našel jsem část kódu http://www.howtoforge.com/forums/archive/index.php/t-57243.html

<?


define("SEO_LISTA_GETAD","http://adlinks.effectix.com/getad/getad.py?");


function adlinks_zobrazitListu($encoding = "utf-8",$gettype = "fopen") {
$RURL = ".$_SERVER["REQUEST_URI].$_SERVER["REQUEST_URI].$_SERVER["REQUEST_URI]http://".$_SERVER["SERVER_NAME"].$_SERVER["REQUEST_URI"];
$RURL = trim($RURL,"/");
$RURL_ENCODED = urlencode($RURL);
$data = "";
switch ($gettype) {
case "fopen":
@$fp = fopen(SEO_LISTA_GETAD."q=$RURL_ENCODED", "r");
if (!$fp) {
@$fp = fopen(SEO_LISTA_GETAD."t=links&amp;q=$RURL_ENCODED", "r");
}
if ($fp) {
while(!feof($fp)) {
$data .= fread($fp, 2048);
}
fclose($fp);
}
break;
case "curl":
$curl = curl_init();
curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, SEO_LISTA_GETAD."q=$RURL_ENCODED");
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$data = curl_exec($curl);
$info = curl_getinfo($curl);
curl_close($curl);
if ($info['http_code'] == 307) {
$curl = curl_init();
curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, SEO_LISTA_GETAD."t=links&amp;q=$RURL_ENCODED");
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$data = curl_exec($curl);
curl_close($curl);
}
break;
case "file_get_contents":
$data = file_get_contents(SEO_LISTA_GETAD."q=$RURL_ENCODED");    
$pos = strpos($http_response_header[0], "307");
if ($pos === true) {
$data = file_get_contents(SEO_LISTA_GETAD."t=links&amp;q=$RURL_ENCODED");
}
break;
}
if ($data != "") {
switch ($encoding) {
case "windows-1250":
$data = iconv("utf-8",$encoding,$data);
break;
case "iso-8859-2":
$data = iconv("utf-8",$encoding,$data);
break;
default:
break;
}
return $data;
}
}
?>
pestadpit
Profil
Plaváček:

Na archive.org je původní verze stránky z roku 2010. Zajímavé čtení :)

http://web.archive.org/web/20100811163800/http://www.effectix.com/cz/podminky-regionalni-adlinks
David Bauckmann
Profil *
Děkuji za příspěvek, já jsem tou diskusí myslel něco trochu jiného. Moje původní myšlenka byla ta, že většina agentur v našem oboru jak v ČR, tak v zahraničí, nějakým způsobem řeší nákup zpětných odkazů pro své klienty. Forem je mnoho od jednoduchých rotujících SEO lišt přes články na míru á la Placla a příspěvky v diskusích nebo PR článek v médiu se silným rankem (už jsem slyšel takhle prodávat i obchodníky Seznamu PR článek na Novinky.cz - ale tím nijak neútočím, neplatí to jen o Seznamu ale obecně. Tedy v podstatě prodávají placený odkaz.). Buď zaplatíte za odkaz samotný, nebo práci někoho, kdo ho udělá. Výsledek je stejný: "placený odkaz".

Vycházím z toho, že dokud vyhledávače budou mít v řazení výsledku jako jednu z velmi silných vah právě zpětné odkazy, pak tento byznys bude stoupat, vyhledávače se je budou snažit omezit, ale nikdy jim neučiní absolutní přítrž – technicky si to nedokážu představit. Je to tedy věčný boj mezi vyhledávači a SEO agenturami/jednotlivci/klienty.

V Effectixu hodně sledujeme vývoj ve světě a jezdíme se dívat zblízka, abychom se něco naučili. Shodou okolností jsem byl před dvěma týdny v New Yorku sledovat, jak to dělají tam (mystery shopping). Obchodní modely mají jiné, než jsme v ČR zvyklí, a podstatu realizace podobnou:
1) upraví onpage
2) doplní/upraví texty a landing pages
3) dělají linkbuilding - vyměňují, nakupují,... tohle je v podstatě 70% veškerých aktivit. Dokonce vám někteří garantují kolik nových zpětných odkazů vám za měsíc dodají.

U těch největších agentur jsem pak "šťouráním" zjistil něco typu "v Indii zaměstnáváme 500lidí co píší blogy a přispívají do diskusí." Obávám se, že jsou v tomhle směru dost daleko a odhalit všechny odkazy, které takto udělají, je téměř nemožné.

To mě vede k závěru:
- cena odkazů se bude snižovat - v Indii se s cenou dostanete na zlomek našich nákladů. A svět se neustále globalizuje. Již nyní mi chodí v průměru tak jedna nabídka z Indie měsíčně na outsourcing a tvrdí mi, že to umí i v češtině - jak, to netuším.
- v případě, že všechny odkazy ve finále bude někdo dělat ručně, pak jak odhalí vyhledávače, že jsou zaplacené?
- bude tedy pro vyhledávač zásadní to, že "odkaz bude tematický", "z domény s dobrým rankem" a bude "kvalitní (z článku, obalený textem,...)"

Otázka je tedy, jak bude tohle odvětví fungovat v budoucnu? Na straně jedné nás převálcuje Google a na straně druhé levná pracovní síla v zahraničí? Nebo rozhodne finanční síla (http://www.tyinternety.cz/udalosti/do-evropy-miri-obri-kampan-na-bing-697)?

Effectix se snaží zajišťovat pokud možno co nejkvalitnější zpětné odkazy v poměru cena/výkon. Vedle klasických forem linkování nabízíme i ruční linkbuilding a Linkbaiting. Ale nenabízíme hloupé SEO lišty, které si zaslouží penalizaci. A velmi nás štve, že existují weby, které takové lišty očividně mají a jsou neustále na první stránce Seznamu. Proto jsem také diskusi s Yuhů vedl. Z naší pozice uvítám jakékoliv zkvalitnění tohoto segmentu, a to nejen formou diskuzí.
Amunak
Profil
David Bauckmann:
Očividně stále nechápete jak internet funguje. Pokud se chcete živit nabízením nekalých praktik, budiž. Ale internet je tu pro lidi, vyhledávače tu jsou pro lidi. Lidi chtějí najít to co hledají. Obsah, který je pro ně zajímavý - typicky takový o kterém někdo píše že je zajímavý. Co děláte vy je to, že řeknete "na mnoha webech prohlásíme že váš web stojí za přečtení" nehledě na to, jestli taková prezentace doopravdy kvalitní je nebo není. Pak už záleží jen na tom kolik klient zaplatí. Ve výsledku se pak stává to, že na první příčky vyhledávačů letí průměrně kvalitní až nekvalitní weby. Je to smutné, protože kdyby ty peníze autoři stránek vrazili do kvalitního obsahu, ve výsledku by nejspíš dopadli lépe. No a informačně bohaté, kvalitní stránky zůstávají v pozadí. Samozřejmě to tak není vždy a naštěstí tu máme penalizace které to často řeší, ale myslím si že běžného uživatele zajímá to co hledá a ne to co mu někdo podstrkává. A nemyslím si, že tady na diskuzi máte šanci někoho přesvědčit o tom, že je to jinak.

Koukám, že stejně v podstatě opakuji to, co řekl Yuhů. Tahle debata asi nikam nevede.

A jen tak mimochodem, mezi "ošklivou lištou co vás štve" (a dá se kolikrát alespoň blokovat lokálně) a "náhodně rozházenými odkazy které vedou na naprosto nezajímavá místa" (které nás, nebo přinejmenším mě štvou) není až takový rozdíl.
Cody
Profil
David Bauckmann:
jednoduchých rotujících SEO lišt
Tak to snad všichni, nebo alespoň ti rozumní, opustili už před lety? Snad víte, že tohle je technika za kterou oba vyhledávače penalizují ... oh wait .. chápu, vy máte AdLinks.

v Indii zaměstnáváme 500lidí co píší blogy a přispívají do diskusí.
To je druhý WTF moment - jakou kvalitu bude mít obsah psaný v Indii pro český trh?

cena odkazů se bude snižovat - v Indii se s cenou dostanete na zlomek našich nákladů
Třetí WTF moment, opravdu Effectix outsourcuje v Indii? Nevěřím tomu, že kvalitní obsah a kvalitní odkaz dokáže realizovat nějaký Ind.

bude tedy pro vyhledávač zásadní to, že "odkaz bude tematický", "z domény s dobrým rankem" a bude "kvalitní (z článku, obalený textem,...)"
Vy kvalitu opravdu posuzujete jen podle toho, je z článku a obalený textem?

Jinak neodpověděl jste na několik dotazů, můžete se jim prosím věnovat?

Cody:
Plaváček:
> Jan.Pust:
>
> „Sám Google na své konferenci uznal, že co se týká Evropy bohužel jiná cesta k získání odkazů nevede.“
>
> Můžete nám dopřát odkaz na relevantní zdroj této informace?
>
Toto bych si taky rád přečetl. Přijde mi to dost zvláštní - nechce se mi tomu věřit.
>
„P.S. Mimochodem - takhle opravdu děláte SEO https://twitter.com/osklivysup/status/218330799450230785?“
>
Odpověď na tuto otázku je myslím také dost zásadní.
Lukáš Pítra
Profil
Nejdřív jsem se hrozně smál, a pak mi došlo, že to asi není vtip.

No co, no. Někdo má za vzor atlety, jiný vědce a někdo halt chce být ještě větší vemeno než Karbanovic parta. Soutěžit se dá v lecčems.
res
Profil *
Lukáš Pítra:
Ahoj,
vůbec tomu nerozumím o čem diskutujete,ale mám dotaz,který mi bude možná objasněn.Máme zapalcenou službu u firmy Effectix."garance první pozice na google a seznamu".Částka nebyla vůbec nízká,kterou jsme zaplatili předem.Bylo nám garantováno do 1-3 měsíců,klíčové slovo HOTEL OSTRAVA.Doposud tak není a je nám vysvětlováno,že je to trochu problém.Můžete mi sdělit Váš názor zda je to opravdu takový problém??Díky Dan
ludekbrno
Profil *
res:
Jistěže je to problém. Vyhledávače pozice neprodávají, naopak garantují, že jejich snahou je, aby na předních pozicích byly obsahově nejhodnotnější weby, nikoliv ty, které nejvíce zaplatily. Jinak řečeno, firma vám prodala za velké peníze něco, co vůbec nemá a nemůže garantovat. Komerční, obsahově nepříliš zajímavé weby se dostávají na přední pozice v podstatě podvodem nebo-li nepovolenými manipulacemi a technikami. A jelikož jsou vyhledávače v odhalování těchto praktik čím dál úspěšnější, bude se čím dál častěji stávat, že podobní experti, jako zde diskutovaná firma se svými technikami neuspějí a shrábnou peníze za nic. I když předpokládám, že byste nepodepsali smlouvu bez sankcí za nedodržení jejich "garantovaného" výsledku.
Cody
Profil
res:
Nebudu komentovat nastavení produktů Effectixu a jen řeknu jak by to mělo být správně. Jakákoliv agentura (freelancer) by nejdřív měla zjistit co klient potřebuje a co chce. Měli by poznat jeho web - obor a cíle. Na základě toho vytvořit analýzu klíčových slov - třeba dle tohodle návodu. Na základě toho zjistí nějakou množinu frází (ne rozhodně jedno obecné slovo!) na které pak doporučuje klientovi cílit. Pokud chce klient nějakou garanci, nejčastěji se uvádí nárůst návštěvnosti z přirozeného hledání nebo, lépe, počet konverzí z přirozeného hledání. Garantovat pozice je nesmysl, už i kvůli tomu, že to není váš cíl a u vyhledávače Google díky silné personalizaci ani nějaké objektivní pozice neexistují - jsou neměřitelné (průměrnou pozici najdete v Google Webmaster Tools).

Co se týče stavu vaščí smlouvy s Effectixem, komentovat to nebudu a ani nemůžu, věřím, že mí kolegové zde v diskusi se k tomu vyjádří za mne.
Plaváček
Profil
Cody:

Kolegové už se ale vyjádřili. Garance pozic na jedno zvolené klíčové slovo (nebo frázi) je nesmyslná činnost už ze své podstaty. Každá SEO agentura, která něco podobného nabízí, si počíná minimálně neeticky. A z mých zkušeností vyplývá, že začasté používají techniky, které jsou na hraně a velmi často flagrantně porušují pravidla vyhledávačů (a automatická odkazová výměnná lišta je na "zakázaném indexu" vyhledávačů už dost dlouho).

Což lze tolerovat u rozličných MFA webů a podobných rychloobrátkových projektů, ale nikoliv u seriozní webové prezentace, která nabízí služby v dlouhodobé perspektivě. Jako kupříkladu hotel v Ostravě, který nejspíš bude stát na stejném místě dalších dvacet let.

res:

Nejste první, a bohužel asi ani poslední, kdo na podobnou "výhodnou" nabídku naletěl. Uznávám ale, že orientovat v nabídce společností nabízejících SEO, je často těžké i pro člověka obeznámeného s oborem.

Jedinou slušnou radu, kterou můžete dostat, je vyhnout se širokým obloukem každé firmě, která "garantuje pozice". Protože nic podobného prostě a jednoduše garantovat nelze. Naopak si vyberte společnost, či jednotlivce, který dříve, než vůbec začne pracovat, vás bude dlouho a složitě vyslýchat.

Aby mohl vašemu webu pomoci, musí totiž dopředu vědět, jaké máte cíle a záměry. A připomínám, že pozice ve vyhledávačích to nejsou. V případě hotelu by konečný cíl mělo být zvýšení konverzí (a nikoliv nutně návštěvnosti) - to jest, získat více zákazníků, kteří se u vás nakonec ubytují. Protože vás snadno najdou, a dotazy, které pokládají (a ty bývají hodně různé), je přivedou právě na váš web.
shaggy
Profil
res:
Máme zapalcenou službu u firmy Effectix."garance první pozice na google a seznamu"
Neviem, ako máte postavenú zmluvu, ale ak Effectix neplní svoju časť dohody a nedodal službu, ktorú ste si objednali, mali by ste žiadať vrátenie peňazí.
kubimi
Profil
res:
garance první pozice na google a seznamu".Částka nebyla vůbec nízká,kterou jsme zaplatili předem.Bylo nám garantováno do 1-3 měsíců,klíčové slovo HOTEL OSTRAVA.Doposud tak není a je nám vysvětlováno,že je to trochu problém.

Za prvé: garanci na pozici poskytne buď člověk, který neví, jak funguje vyhledávač, jeho provozovatel nebo podvodník
Za druhé: Spojení "hotel ostrava" je pro vás aktuální jen pokud jste Imperial, Atom nebo ParkInn, jinak je to zbytečné. Sám jsem na toto a další spojení měl několik let svůj web na prvních místech....
David Bauckmann
Profil *
Poskytujeme ekonomickou garanci nikoli technickou. Pokud první stránku nedosáhneme, pak klientovi vracíme peníze. Technicky garantovat samozřejmě není možné.

Pokud máte s Effectixem smlouvu, kterou se nám nepodařilo splnit, neváhejte se nám prosím ozvat přímo a vyřešíme to k Vaší spokojenosti.
Miroslav Matych
Profil
Moderátor Yuhů: Na emailovou žádost upravuji tento příspěvek. Totožnost jsem de facto ověřil. Nenašel jsem důvod, proč žádosti nevyhovět. Původní text jsem si archivoval. Žádost zněla:

"prosím o ztažení mého příspěvku pod uživatelským jménem Miroslav Matych
...
s firmou jsme se domluvili na kompenzaci, proto prosím o odstranění"
jenikkozak
Profil
Miroslav Matych:
Bude vypadat lépe, když situaci podrobněji popíšete. Jak je možné, že jste za nulový efekt zaplatili 50 tisíc korun?
besir
Profil
AdLinks, vzpomínám si když se v této firmě zakázalo používat spojení "SEO lišta" :D Ano, pravdou je, že oproti některým podobným fičurám toho umí krapet více, ale stále je to zakázaná praktika a svého času nejziskovější projekt ve společnosti. Nemohu posuzovat se současností (naštěstí), ale dříve byla komunikace s klienty otřesná a Jroslav Lukáš Kříž (vedení) říkal že peníze se za žádnou cenu vracet nesmí. Tedy přeji hodně štěstí panu Miroslavu Matychovi, snad již pan Bauckmann a Kříž v tomto ohledu dospěli a jejich firma dokáže plnit závazky. Na závazek vůči mě se prostě vys**** :-(
TomVanLie
Profil *
Dobrý den, můj známý (důchodce) podlehl tlaku domovního prodejce a podepsal s touto firmou smlouvu na chatovací okýnko na webové stránce (AvatarX). Docela paradox je, že tuto službu již má a na mnohem lepší úrovni (Zopim). Smlouvu jsem pročetl několikrát, ale jak to tak vypadá, tak je vše podchyceno a smlouvu nelze nijak vypovědět. Chci se tedy zeptat, jestli má někdo zkušenosti s vypovídáním smluv u Effectix.com.
Jejich praktiky se mi absolutně nelíbí, zatím na mě firma působí dojmem: Utíkej co ti nohy stačí.
Budu vděčný za jakékoli odpovědi.
Děkuji mnohokrát
Davex
Profil
TomVanLie:
smlouvu nelze nijak vypovědět
Každou smlouvu lze vypovědět, a pokud se v ní tvrdí opak, tak je IMHO neplatná.

Vypovězení smlouvy upravují jejich všeobecné obchodní podmínky:

3.3 Výpověď smlouv: V případě, že si Objednatel přeje zrušit již potvrzenou objednávku a podepsanou smlouvu může smlouvu vypovědět s výpovědní dobou tři měsíce. Výpověďní začíná běžet prvním dnem následujícího měsíce po obdržení výpovědi Dodavatelem.
preca1
Profil
TomVanLie:
Nedá se na tuto situaci aplikovat 14 dnů na odstoupení od smlouvy?
TomVanLie
Profil *
Děkuji mnohokrát všem za odpovědi.

Davex
Slouvu jde vypovědět, avšak ve smlouvě je napsáno následující:
Objednatel má právo požádat Dodavatele o předčasné ukončení poskytování služeb definovaných touto smlouvou. Dodavatel má právo, nikoli povinnost, takovému požadavku vyhovět. V tomto případě ale Objednatel nemá právo na vrácení ani poměrné částky sjednané ceny.
Za služby už bohužel známý zaplatil.. Znamená to tedy, že peníze nedostane zpět.. Získají nemalé peníze v podstatě zadarmo.. Smlouva byla podepsaná před 5ti dny..

preca1
Něco takového jsem se snažil najít. Obávám se, že to asi nepůjde, protože tento prodejce známého nejprve kontaktoval telefonicky, vyškemral adresu a přišel až do obýváku.. Na toto by se mohla vztahovat věta:
To neplatí ohledně smluv, u nichž si spotřebitel výslovně sjednal návštěvu dodavatele za účelem objednávky.

Nemohu být konkrétnější, protože jejich smlouva výslovně zakazuje tuto smlouvu probírat se třetí osobou, dělat kopie nebo ji nějak šířit. Za porušení je tam smluvní pokuta až 10 000,- Kč. Jsou to prevíti.
jenikkozak
Profil
Nejlepší bude se obrátit na právníka.
Amunak
Profil
TomVanLie:
Rozhodně s tím nečekejte a zkuste od smlouvy odstoupit. Uvidíte, jak budou reagovat. Nejednal váš známý třeba tak trochu pod nátlakem?
« 1 2 »

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0