Autor Zpráva
petrsev
Profil
Ahojte,
řeším jeden problém.
Na stránkách zobrazuji produkty, které nejsou třeba 14 dni aktuální, ale po 14 dnech opět ano (ale nemusi).
Na technické podpoře seznamu mi poradili,aby takovou stranku přesměroval s kodem 410 jinam.
tohlej sem tedy provedl se strankou, ktera v dany cas neni aktualni:

 header("HTTP/1.1 410 Gone");
      header("Location: http://www.mujweb.cz");
      header("Connection: close");

Když ovšem použiji některé nastroje na zjištění hlavičky např. http://www.webconfs.com/http-header-check.php ==> vždy je mi vráceno HTTP/1.1 302 Found , ale mělo by vracet hlavičku s 410 ne?
kde může byt zakopany pes?
Děkuji za odpovědi
ShiraNai7
Profil
petrsev:
kde může byt zakopany pes?
Nastavením Location se změní kód na 302. 410 Gone znamená, nečekaně, že stránka již není dostupná. Posílat s ní i location je nesmysl. Pokud chceš posílat 410 ale přesměrovat uživatele, použij meta tag či javascript. Nebo 301 s Location.
Kajman
Profil
petrsev:

Zkuste si rozlišovat, které produkty už nebudou nikdy aktuální - tam použitje 410 (bez přesměrování a informací pro návštěvníka, že produkt už není k nalezení) a produkty, které jsou dočasně nedostupné - tam můžete použít obdobně kód 404, případně to přesměrování s kódem 302 na jiný produkt, který původní může zastoupit.
petrsev
Profil
Tak asi tedy pouziju meta tag : <meta http-equiv="refresh" content="0;url=NEW PAGE URL" /> s tím, že uživatele informuji, že dana stranka jiz neni aktualni a ze bude presmerovan....tzn. uzivatel se dostane na neaktualni stranku, kde bude v hlavicce 410 a nasledne jej presmeruje na novou stranu.

Děkuji oběma za odpovědi.
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrseva:
s tím, že uživatele informuji, že dana stranka jiz neni aktualni a ze bude presmerovan
Myslíš, že si to během těch 0 sekund stihne přečíst?
Proč ho vůbec musíš přesměrovávat automaticky? Jako brouzdal nemám rád, když místo chybové stránky skončím na nějaké úplně jiné stránce.
jenikkozak
Profil
petrsev:
Tak asi tedy pouziju meta tag
Přesměrování hlavičkou je jistější než meta tagem. (Pro zjištění přesměrování v HTML je nutné soubor rozebírat, na zjištění stavového kódu není nutné se souborem nijak manipulovat.) Spíše bych využil Kajmanovo řešení.
petrsev
Profil
jak tak koukam po netu, tak neexistuje "správné" řešení, jen vice použitelných.
pokud tedy pouziju presmerovani na 302
header("HTTP/1.1 410 Gone");
      header("Location: http://www.mujweb.cz");
      header("Connection: close");
, tak uzivatel bude presmerovan,aniz by vedel proc....
tim meta tagem bych tam sdamozrejmne dal nejakou cas. rezervu na precteni....
ja prvne premyslel nad resenim,ze uzivateli na strance umistim popis,ze strana je nedostupna a at si zvoli dalsi postup sam.
Nicmene tohle reseni neresi vyhledavace a po case bych mel zaindexovano spousty neaktualnich nabidek, coz asi neni nejlepsi, kdyz uzivatel se na stranku dostane ve vetsine pripadu na neaktualni zbozi.
Chamurappi
Profil
Reaguji na petrseva:
tim meta tagem bych tam sdamozrejmne dal nejakou cas. rezervu na precteni....
Předpokládáš, že si uživatel hned čte stránku, kterou otevřel. Fakt je, že to možná většina lidí dělá…

po case bych mel zaindexovano spousty neaktualnich nabidek
Neměl, kvůli tomu přeci budeš posílat tu hlavičku 410, která vyhledávači řekne „tady už nic není, nikoho mi sem neposílej“.

asi neni nejlepsi, kdyz uzivatel se na stranku dostane ve vetsine pripadu na neaktualni zbozi
V takovém případě stejně spíš vyhledá jiný obchod, než aby hledal jiné zboží v témže obchodě.
helpik.JPW
Profil
Chamurappi:
nikoho mi sem neposílej
Napadá mě, že je ale v jeho zajmu, aby i na jeho "neaktuálním zbožím" někdo z vyhledávače přišel. Někam bych připsal, že již "toto zboží není k dispozici" (nebo není v nabídce apod.) a ať se návštěvník sám rozhodne, jestli bude hledat na tom samém webu po aplternativě nebo půjde pryč.

Proč se zbavovat návštěv a stránke, které jsou už v indexu a zřejmě se umisťují "nějak" dobře - teda tak, že na ně někdo klikne (= ne nejhůř)
Ugo
Profil
u velkých obchodů jsem se setkal pouze s řešením že zobrazí produkt který nejde objednat a do dostupnosti dají že zboží již není v nabídce. Jestliže se ti produkty do nabídky vracejí, bylo by to asi rozumné s tím, že bys tam napsal že není dočasně v nabídce a dal tam alternativní možnosti (to kam bys chtěl přesměrovávat)
helpik.JPW
Profil
Ugo:
Souhlas.
jenikkozak
Profil
helpik.JPW:
Proč se zbavovat návštěv a stránke, které jsou už v indexu a zřejmě se umisťují "nějak" dobře - teda tak, že na ně někdo klikne (= ne nejhůř)
Třeba proto, že návštěvník, který nebude mít šanci na stránce uskutečnit svůj nákup, opustí stránku jako nespokojený. A takového člověka je někdy dostat zpátky obtížnější než toho, komu se na jiný produkt stránka ve vyhledávání nezobrazila. Když zboží nemáš a předpokládáš, že ani mít nebudeš, je z tohoto pohledu hloupost ho vystavovat ve výloze.
petrsev
Profil
„Proč se zbavovat návštěv a stránke, které jsou už v indexu a zřejmě se umisťují "nějak" dobře - teda tak, že na ně někdo klikne (= ne nejhůř)“

No právě, pokud tech neexistujicich odkazu bude nekolik tisic, tak po nekolika neuspesnych kliknuti na odkaz uživatel zjisti, ze nic neni aktualni a prestane na web chodit, cemuz se chci vyvarovat.

Asi to nakonec vyresim tak, ze provedu
header("HTTP/1.1 410 Gone");
coz bude zprava pro vyhledavac a pote uzivateli zobrazim "Zbozi jiz neni aktuální, budete presmerovani na uvodni stranu......"
a provedu presmerovani:
<meta http-equiv="refresh" content="5;url=NEW PAGE URL" />

Na tech. podpore Seznamu mi rekli,ze v tomhle pripdae je idelani poslat 410, kdyz tohle robot uvidi,prestane se o stranku zajimat. Pokud jiz zbozi bude opet aktualni zaindexuje ho zpet. Zadný "black list" odkazu pry neexistuje.Tudiz indexace odkazu by mela probehnout.
nevyhoda asi bude,ze nez robot zjisti danou stranku bude odkaz stale mozne vyhledat....ale tady neni zadne reseni bez vyhod.
helpik.JPW
Profil
jenikkozak:
Když zboží nemáš a předpokládáš, že ani mít nebudeš, je z tohoto pohledu hloupost ho vystavovat ve výloze.
Na tom určitě něco je, ale také jsem napsal, že když už návštěvník přijde, lze mu přece nabídnout alternativní zboží (typicky ze stejné kategorie).

Jasně že do výlohy nedám maketu telefonu, když telefon nemám a že je hloupé tam napsat, že máme spousty jiných modelů, ale internetové obchody s dobrou navigací jsou přece něco úplně jiného.

Koneckonců velcí hráči jako Alza nebo CZC mají obodbu hlášky "již není v nabídce" a dál se to taky neřeší. Spíš se přikláním k tomuto způsobu než podstránku nechat vymazat z indexu tou 404 nebo jiným noindexem.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0