Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
moldow Profil * |
#1 · Zasláno: 29. 5. 2014, 13:59:16
Moja stranka ma problemy pri SEO testoch s optimalizaciou URL adries. Viete mi poradit ako zmenit nasledovne URL adresy na priatelskejsie?
http://forum.abipbox.com/software.php http://forum.abipbox.com/specification.php http://forum.abipbox.com/faq.php?mode=prismcube http://www.abipbox.com/?lang=en http://www.abipbox.com/?lang=de http://www.abipbox.com/?lang=sk atd... Moje .htaccess je k nahliadnutiu tu: https://dl.dropboxusercontent.com/u/73908828/htaccess.txt Dakujem. |
||
jenikkozak Profil |
Tyto adresy se mi zdají být z hlediska robotů vyhledavačů dostatečně přátelskými. V čem vidíte problém?
|
||
moldow Profil * |
#3 · Zasláno: 29. 5. 2014, 16:21:07
SEO Tester mi to hlasi: http://seositecheckup.com/checkup/result/d4782bfea2721404a7ce8f03b657dfd8?url=www.abipbox.com
URL SEO Friendly Test EXPLAIN THIS Your site url is SEO friendly but your page contains some links that are not SEO friendly http://www.abipbox.com/?lang=en http://www.abipbox.com/?lang=de http://www.abipbox.com/?lang=sk |
||
Plaváček Profil |
#4 · Zasláno: 30. 5. 2014, 08:06:08
moldow:
Na uvedených adresách není nic závadného ani špatného. Ten "SEO tester" u tebe bude nakupovat? |
||
moldow Profil * |
#5 · Zasláno: 30. 5. 2014, 09:08:06
Ako nakupovat? Len som chcel spravit upravu adries na citatelnejsi tvar.
|
||
Plaváček Profil |
#6 · Zasláno: 30. 5. 2014, 09:19:02
moldow:
Mně nečitelná nepřijde. Pokud se ti nelíbí, proč ji tedy neupravíš? |
||
Erik Webr Profil |
#7 · Zasláno: 30. 5. 2014, 10:30:56
Otázka je, jak se budou ty jazyky přepínat. Zatím to moc nefunguje - menu zůstává stále anglicky a odkazuje na anglické stránky. (Každá jazyková mutace stránky by měla mít vlastní unikátní URL)
|
||
anonym_ Profil * |
#8 · Zasláno: 30. 5. 2014, 10:47:06
Erik Webr:
to přeci nesouvisí s URL, ale s tím, že aplikace bere špatná data a (část) stránku nepřekládá správná. S tvarem URL to nemá co dělat. |
||
jenikkozak Profil |
#9 · Zasláno: 30. 5. 2014, 10:50:23
Tu připomínku považuji za přínosnou. Protože pokud parametr s jazykem v URL nezůstává, není pak možné odkázat na určitou jazykovou mutaci.
|
||
Cody Profil |
#10 · Zasláno: 1. 6. 2014, 19:18:36
moldow:
> SEO Tester mi to hlasi: ht>tp://seositecheckup.com/checkup/result/d4782bfea2721404a7ce8f03b657dfd8?url=w>ww.abipbox.com > > > URL SEO Friendly Test > EXPLAIN THIS > Your site url is SEO friendly but your page contains some links that are not SEO friendly > ht>tp://w>ww.abipbox.com/?lang=en > ht>tp://w>ww.abipbox.com/?lang=de > ht>tp://w>ww.abipbox.com/?lang=sk Pojednání o zbytečnosti SEOmatů |
||
Časová prodleva: 1 měsíc
|
|||
petrxxx Profil |
#11 · Zasláno: 5. 7. 2014, 12:59:02
Pro přepínání mezi jazyky je nejvhodnější mít několik domén a linkovat mezi nimi:
www.abipbox.co.uk <-> www.abipbox.de <-> www.abipbox.sk |
||
jenikkozak Profil |
#12 · Zasláno: 5. 7. 2014, 13:53:20
Proč myslíte, že je to lepší, než oddělení jazykových verzí pomocí subdomény, části mezi lomítky či parametru v URL?
|
||
petrxxx Profil |
#13 · Zasláno: 6. 7. 2014, 11:45:43
jenikkozak:
„Proč myslíte, že je to lepší, než oddělení jazykových verzí pomocí subdomény, části mezi lomítky či parametru v URL?“ Protože by bylo blbým vtipem, pokud byste např. francouzským zákazníkům dával prospekty s odkazem na web ve tvaru www.example.cz/fr/ nebo fr.example.cz místo civilizovaného www.example.fr A protože nechcete mít binec ve statistikách v Google Webmaster Tools a v Bing Webmaster Tools |
||
Cody Profil |
#14 · Zasláno: 7. 7. 2014, 11:26:51
Ovšem
www.example.com/fr/ je naprosto v pořádku.
|
||
jenikkozak Profil |
#15 · Zasláno: 7. 7. 2014, 12:26:15
On se stejně v prospektech asi nebude uvádět odkaz na konkrétní jazykovou mutaci.
Je však pravda, že národní doména vypadá lépe, než identifikátor jazyka. Z pohledu vyhledavače je to ale asi jedno. |
||
CZghost Profil |
#16 · Zasláno: 7. 7. 2014, 13:26:27
jenikkozak:
„Je však pravda, že národní doména vypadá lépe, než identifikátor jazyka.“ No, nedovedu si představit takto řešené osobní portfolio ve více jazycích. Nechce se mi platit dvojí doména, raději udělám mutace pomocí subdomén, kde je potom vidět, v jaké zemi autor žije (TLD - v českých podmínkách asi nativně cz ), subdomény potom v případě jazykových mutací češtiny a angličtiny cs a en .
Možná budou cizojazyční návštěvníci trochu podezřívaví u multijazyčných webů řešených subdoménami, ale rozhodně to vyjde levněji, než řešení několika národními doménami. Platit navíc ještě Francouzům, Němcům, Britům, Rusům, Slovákům, Slovincům, Polákům a Číňanům, to je na jednoho člověka, co chce mít multijazyčné portfolio dostupné v několika zemích, docela hodně, nemyslíš? V případě firmy záleží na jejím rozpočtu, ale pro osobní stránky je to zbytečné mrhání penězi. Nevím, jestli moldowovy stránky abipbox jsou firemní nebo osobní, tak ber můj názor jako takové zamyšlení, jestli by přece jenom nebylo lepší platit jen za jednu národní doménu, než za sto jazykových mutací na vícero kontinentech, navíc každá země má jiné částky za národní doménu, potom jsou tu poplatky za zahraniční vlastnictví domény druhého řádu (rovněž závislé na tarifech dané země, některé je třeba nemají vůbec). Pro jedince a jeho osobní multijazykové stránky by to byla docela pálka, za měsíční poplatek. A to ani nemusí být poplatek za zahraniční doménu.
|
||
jenikkozak Profil |
#17 · Zasláno: 7. 7. 2014, 13:51:50
Člověk, který je ochotný věnovat hromadu času do vytváření jazykových mutací, si určitě pár korun na domény najde. Novou doménu si může koupit nejspíš už po hodině práce.
|
||
petrxxx Profil |
Cody:
„Ovšem w>ww.example.com/fr/ je naprosto v pořádku.“ Určitě ne z hlediska ochoty Francouzů napsat takové URL manuálně do prohlížeče => na vizitky, na prospekty, na letáky, nutno uvést www.example.fr Z www.example.fr můžete teoreticky přesměrovávat na www.example.com/fr/ , ale proč byste to dělal, když stejně musíte provozovat francouzskou doménu?
Navíc by se Vám zbytečně pomíchala v Google Webmaster Tools a v Bing Webmaster Tools data o jednotlivých jazykových mutacích. |
||
CZghost Profil |
jenikkozak:
Je rozdíl mezi věnovaným časem a penězmi. Uvědom si, že ne každý je tak bohatý, aby mohl provozovat web na dvaceti národních doménách. Když si vezmu cenu domény cz , která je ve výši tří až pěti stovek měsíčně, neznám cenu britské (co.uk ) či americké (us ) národní domény, navíc nevím, zda nemají nějaké poplatky za zahraniční provoz. To když sečteš, lze se tak vyšplhat přes 1000 Kč měsíčně, a to už je dost peněz. Zda je lepší psát www.krmiva-brno.ru nebo ru.krmiva-brno.cz , to se můžeme jenom dohadovat. Ale rozhodně pro obyčejného jedince je lepší provozovat co nejméně domén, když je dost snadné se dostat do dluhů již jen kvůli jedné jediné. Současné ceny české národní domény jsou příznivější pro více lidí, než dříve, ale stále si to nemůže dovolit každý, hlavně z finančních důvodů. Ony snad i firmy volí řešení pouze pro jednu doménu, zejména ty malé tuzemské (jmenuji například firmu Chvalis sídlící v Hoštce - www.chvalis.cz). Zde je řešení pomocí adresářů, aneb nevymýšlet zbytečné přesměrování a zbytečné výdaje.
|
||
jenikkozak Profil |
#20 · Zasláno: 8. 7. 2014, 15:24:54
CZghost:
„Když si vezmu cenu domény cz , která je ve výši tří až pěti stovek měsíčně“
Vážně? Nejdražší jsem viděl šílenou nabídku od O2 za nějakých osm stovek ročně. Jinak stojí 13 Kč včetně daně měsíčně. |
||
CZghost Profil |
#21 · Zasláno: 8. 7. 2014, 16:02:51
jenikkozak:
„Jinak stojí 13 Kč včetně daně měsíčně.“ To jsi vzal kde? Jedna bába povídala? Samozřejmě že šílené nabídky existují, od O2 bych stejně nechtěl ani hosting zadarmo, ale 13 Kč měsíčně včetně daně, to je prostě kravina. Nezlob se, ale tohle nemůže být z důvěryhodného zdroje. Minimální cena, kterou jsem viděl, byla stovka měsíčně, a to byla zvýhodněná! Stejně nemám a ani se nechystám si kupovat doménu druhého řádu, zlatý free hosting. Ty občasné výpadky serveru jsou sice o nervy, ale kupovat si kvůli tomu placený hosting ještě navíc za placenou doménu, to radši ty výpadky nějak skousnu. Reklama tam sice je, ale je to jen malý proužek nad celou stránkou, při rolování zmizí, nes>ere se do kontextu webu, takže ideální volba. Mě reklama nevadí, pokud nenarušuje kontext sdělení, což je skvěle vidět v pořadech soukromých televizí typu Nova nebo Prima. |
||
Plaváček Profil |
#22 · Zasláno: 8. 7. 2014, 16:05:22
CZghost:
„Minimální cena, kterou jsem viděl, byla stovka měsíčně, a to byla zvýhodněná!“ Ty se ale bavíš o ceně hostingu. Kolega jenikkozak o ceně domény. To jsou dvě rozdílné věci. |
||
Mike8748 Profil |
#23 · Zasláno: 8. 7. 2014, 16:10:23
CZghost:
taková drobnost, u domén (na rozdíl od hostingových programů) je obvyklé uvádět cenu za rok, ne za měsíc. cena CZ domény se pohybuje kolem 120-180kč (včetně DPH) ročně. |
||
jenikkozak Profil |
#24 · Zasláno: 8. 7. 2014, 23:13:49
CZghost:
Abys mohl provozovat web s více jazykovými mutacemi na doménách 2. řádu, ti stačí jediný hosting. „Ty občasné výpadky serveru jsou sice o nervy, ale kupovat si kvůli tomu placený hosting ještě navíc za placenou doménu, to radši ty výpadky nějak skousnu.“ Myslím, že jedeš na mrtvém koni. Ale vypořádej se s tím, jak chceš. Každopádně pokud nejsi schopen si vydělat ani na jednu doménu (nebo nejsi ochoten si ji koupit), nechápu význam tvé poznámky. Adresu fr.example.com ani example.com/fr stejně nevytvoříš. „jmenuji například firmu [...]“ Firma se sedmi zaměstnanci má roční obrat v řádu milionů. Poplatek za pronájem domén ani nevidí. |
||
petrxxx Profil |
#25 · Zasláno: 9. 7. 2014, 00:35:06
Strašně by mě bavilo sledovat německého zákazníka, jak zadává do prohlížeče URL německé homepage firmy Chvalis:
http://www.chvalis.cz/www/deutsch/index.html Ono se stačí podívat do zdrojového kódu německé homepage na tomto nešťastném URL. Ve zdrojáku se hned v záhlaví dočteme: <meta name="language" content="czech" /> <meta name="country" content="cz" /> Celý web je názornou ukázkou, jak nedělat vícejazyčné stránky. |
||
Časová prodleva: 8 dní
|
|||
Cody Profil |
#26 · Zasláno: 17. 7. 2014, 08:45:56
petrxxx:
„Z w>ww.example.fr můžete teoreticky přesměrovávat na w>ww.example.com/fr/, ale proč byste to dělal, když stejně musíte provozovat francouzskou doménu?“ Z hlediska menších nákladů na provoz i linkbuilding. |
||
Časová prodleva: 5 dní
|
|||
petrxxx Profil |
#27 · Zasláno: 22. 7. 2014, 11:58:10
Náklady na provoz neušetřím: Doména example.fr mě stojí stejně, ať na ní funguje www.example.fr, nebo je přesměrována na
www.example.com/fr/
Náklady na linkbuilding neušetřím: Pokud provozujete web ve francouzštině a provádíte na něj linkbuilding, stejně potřebujete budovat odkazy z francouzských stránek s francouzskými anchor texty apod. Co ušetřím, když odkaz povede na www.example.com/fr/ a nikoli na www.example.fr?
Na druhou stranu: Pokud nějakého Francouze požádáte o odkazy na svůj web, je při vědomí francouzského nacionalismu lepší žádat o odkazy pro URL ve tvaru www.example.fr, nebo o www.example.com/fr/ ?
(Podotýkám, že francouzský nacionalismus zašel tak daleko, že videomagnetofon si přejmenovali na "magnetoskop" a než aby používali rozložení klávesnice QWERTY nebo QWERTZ, raději zavedli vlastní: AZERTY) |
||
Časová prodleva: 8 dní
|
|||
drevokocur Profil |
#28 · Zasláno: 30. 7. 2014, 14:15:29
Podľa mňa je toto veľmi individuálne a tým aj tieto diskusie vo všeobecnej rovine zbytočné. Ja som teraz robil web s mutáciami s URL v tvare domena.sk/de pre nemeckú verziu webu, no ide o podnikanie, ktoré je výsostne lokálne, čiže sa týka len územia, na ktorom je aj doména.
Veľmi závisí na druhu a rozsahu podnikania a od toho sa má odvíjať potom aj toto rozhodnutie. |
||
Časová prodleva: 4 dny
|
|||
Cody Profil |
#29 · Zasláno: 3. 8. 2014, 10:16:42
petrxxx:
Možná nevíte, že v případě adresáře se převádí část hodnocení domovské domény i na podadresáře. Takže tím ušetříte některé náklady na linkbuilding. |
||
Medvídek Profil |
#30 · Zasláno: 3. 8. 2014, 10:35:42
petrxxx:
To je přeci nesmysl, stačí mít univerzální doménu www.firma.com a přesměrování na mutace řešit na základě hlavičky ptohlížeče, či GEOIP. Poté si na prospekty prostě dáte stejnou adresu a o lokalizaci se postará již serverový skript, který návštěvníka přesměruje na www.firma.com/fr/. Řeší to takto většina firem, namátko třeba http://www.lg.com/cz a není potřeba mít stovky domén. |
||
Téma pokračuje na další straně.
|
0