Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
smiesek Profil |
#1 · Zasláno: 21. 6. 2014, 05:17:11
Jak prosím mám rozumnět stastistikám a informacím, které se zobrazují v Google Analytics jako klíčová slova a následně pokud se podívám na Nástroje pro webmastery jsou uvedeny vyhledávací dotazy.
Měla jsem za to, že klíčová slova souvisejí s vyhledávacími dotazy. Které údaje jsou pro mě více vypovídající a odkud se berou? Klíčová slova v Google Analytics jsou ta, která se zadají do vyhledávače a vyhledávací dotazy? Mají úplně stejný princip? Pokud ano, proč jsou v obou případech údaje rozdílné a neshodují se. Např. slovo notebooky by mělo v tomto případě být uvedeno jako v GA tak v nástrojích a nikoliv třeba notebooky v GA a Asus v nástrojích. Děkuju za vysvětlení. |
||
Cody Profil |
#2 · Zasláno: 22. 6. 2014, 19:53:30
Klíčová slova v Google Analytics jsou fráze, přes které k vám na web přišli lidé z přirozeného hledání a zachytil je měřící kód Google Analytics. Nejsou však všechny, většinu z Google je skrývána jako (not provided).
Vyhledávací dotazy v GWT jsou nejčastější dotazy, které zachytil algoritmus Google Webmaster Tools. Je to ale informace pouze za určité období a méně časté fráze nejsou obsaženy. Obsahují za to i fráze skryté v GA pomocí Not provided. Ano, klíčová slova souvisí s vyhledávajícími dotazy, ale datasety nejsou totožné. Například některé jsou v GA skrytév Not provided, ale v GWT se zobrazují a naopak. Posoudit, která jsou více vypovídající záleží na cíli. Tedy k čemu chcete vztahovat obsahovou hodnotu těch dat? |
||
Homer Profil |
#3 · Zasláno: 23. 6. 2014, 14:24:41
Kléčová slova v GA jsou výrazy, přes které na stránky přišel návštěvník. Vyhledávací dotazy v GWT jsou výrazy, na které se webík objevil v SERP, ale nutně přes ně nemusel přijít na stránky.
|
||
Časová prodleva: 11 dní
|
|||
Cody Profil |
#4 · Zasláno: 4. 7. 2014, 23:07:00
Homer:
IMHO ten proklik musel být, když Google vypisuje CTR. |
||
petrxxx Profil |
#5 · Zasláno: 6. 7. 2014, 12:40:51 · Upravil/a: petrxxx
Cody:
„IMHO ten proklik musel být, když Google vypisuje CTR.“ Ano, protože www.google.com/search?q=google+serp+click+tracking+url smiesek: > Jak prosím mám rozumnět stastistikám a informacím, které se zobrazují v Google Analytics jako klíčová slova a následně pokud se podívám na Nástroje pro webmastery jsou uvedeny vyhledávací dotazy. > > > Měla jsem za to, že klíčová slova souvisejí s vyhledávacími dotazy. > > > Které údaje jsou pro mě více vypovídající a odkud se berou? Klíčová slova v Google Analytics jsou ta, která se zadají do vyhledávače a vyhledávací dotazy? Mají úplně stejný princip? Pokud ano, proč jsou v obou případech údaje rozdílné a neshodují se. > Např. slovo notebooky by mělo v tomto případě být uvedeno jako v GA tak v nástrojích a nikoliv třeba notebooky v GA a Asus v nástrojích. Google Analytics využívá měřící kód Google Analytics na vašem webu. Google Webmaster Tools využívá data Google o obsahu SERP a také data z click trackingu na Google SERP. Příklad: Zadím dotaz www.google.cz/search?q=smiesek a kliknu na první nalezenou stránku: http://www.tutoriarts.cz/vb/archive/index.php/t-446.html?s=b80c1fc1414e59ccc57bee1fde03fe90 Odkaz ve skutečnosti vede na URL https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tutoriarts.cz%2Fvb%2Farchive%2Findex.php%2Ft-446.html%3Fs%3Db80c1fc1414e59ccc57bee1fde03fe90&ei=KCi5U4S6FIGo4gSo0YC4Cw&usg=AFQjCNFTS8-vU9-KM9m9cGZ8Ue8CzO21sQ&sig2=e2nSMb8JAhYa5ObjfFcyfQ&bvm=bv.70138588,d.bGE které Googlu říká, že jsem klikl na dané stránce s výsledky (SERP) na daný odkaz. Takže Google docela dobře ví, kdo kdy klikl pro který dotaz na který odkaz. Tato data může používat k personalizaci výsledků i pro jejich celkové zkvalitňování -- nechává uživatele de facto hlasovat, které stránky jsou relevantní pro které dotazy. Pointou ovšem je, že klíčová slova získaná z různých zdrojů byste měl nasypat do nástroje Collabim (www.collabim.cz), který Vám je umožní pěkně analyzovat. |
||
Časová prodleva: 10 let
|
0