Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
jaroslav Profil |
#1 · Zasláno: 17. 7. 2008, 14:40:19
Ahoj,
můžete mě prosím někdo poradit, jaký ideální tvar z hlediska SEO by měla mít doména? Pokud bych se chtěl zaměřit například na klíčové slovo "hodiny" a domény hodiny.cz, hodiny.com, atd. jsou zaregistrovány. Je mě jasné, že pokud přidám ke klíčovému slovu hodiny další klíčové slovo - např. nastenne-hodiny.cz, bude to již vyhledávač chápat jako 2 klíčová slova a v názvu domény bude klíčové slovo hodiny již jen z 50%. Co však v případě, že použiji jen jedno písmeno nebo číslice, bude i toto vyhledávač chápat jako 2 klíčová slova? Např. e-hodiny.cz, ihodiny.cz, hodiny1.cz nebo hodiny2000.cz. Pokud toTO vyhledávač chápe jako dvě klíčová slova, předpokládám že bude potom také asi záležet na pořadí klicovych slov? |
||
Railbot Profil |
#2 · Zasláno: 17. 7. 2008, 15:23:21
jaroslave, řešíš naprosto nepodstatnou věc. Jméno domény nemá v SEO snad žádnou váhu. Doménu vybírej s ohledem na uživatele. Pokud ti budou spokojeni a doména bude mít logický název, pak uděláš to nejlepší.
|
||
jaroslav Profil |
#3 · Zasláno: 17. 7. 2008, 16:27:01
Našel jsem tento článek od Marka Prokopa, který tvrdí něco jiného...
http://vyhledavace.info/seo-faq/22/slova-v-domene |
||
Ice Profil |
#4 · Zasláno: 17. 7. 2008, 16:28:24
Railbot
Ale má podstatnou věc, u seznamu, tam slovo v názvu doméně dělá zázraky. I na dost konkurenční slova. (Ale je to jen otázka jednoho kw, pro web potřebuješ řádově více kw). |
||
jaroslav Profil |
#5 · Zasláno: 17. 7. 2008, 16:37:56
Zdá se, že nějakou váhu má, určitě alespoň přes text zpětného odkazu na doménu. Otázka ale spíš zněla, jestli vyhledávače chápou jako klíčové slovo také jedno písmeno nebo číslici/e.
|
||
vertigo4 Profil |
#6 · Zasláno: 17. 7. 2008, 16:45:37
Railbot
Jméno domény nemá v SEO snad žádnou váhu Zase si cucáš z prstu, viď? |
||
Plaváček Profil |
#7 · Zasláno: 17. 7. 2008, 16:58:15
vertigo4
Cituji Dušana Janovského, snad mi odpustí: Hlavní význam klíčového slova v doméně spočívá v tom, že lidé mají ve zvyku názvem domény odkazovat. Potom se klíčové slovo jaksi automaticky stává textem odkazu. To je celý vtip. Jestliže někdo bude rád odkazovat textem klicove-slova-jako-remen-domena.cz, tak je to v pořádku, ale já bych si vsadil, že ho takovýto název domény od odkazování spíše odradí. Na klíčové slovo v textu domény vyhledávače stále víc a víc dlabou, protože nemá smysl někoho strkat nahoru jenom podle toho, jakou zrovna nakoupil doménu (na Seznamu má například váhu téměř nula, v testech dokonce občas vyjde optimum záporné). Zdroj: http://seo.nawebu.cz/200609/0031.html Závěr? Klíčové slovo v doméně má z pohledu vyhledávače nulový význam. Z hlediska SEO (což je něco jiného) může být Svatým grálem, ale také nemusí. Víc vám zadarmo nepovím. |
||
Ice Profil |
#8 · Zasláno: 17. 7. 2008, 17:02:42
Plaváček
Jenže ten spot je 2 roky starý... http://search.seznam.cz/?q=erekce&mod=f&sId=jZJ0RgyXo-oC - první 4 weby na předních místech a svítí to jako o život. http://search.seznam.cz/?q=erotick%C3%A9+pov%C3%ADdky&mod=f&sId=jZJ0Rg yXo7oS - trochu horší výsledek, ale pořád polovina webů to má v doméně. |
||
Plaváček Profil |
#9 · Zasláno: 17. 7. 2008, 17:08:27
Ice
A co? Vyhledávač jenom zvýrazní nalezené klíčové slovo a je lhostejné, kde se vyskytuje. http://search.seznam.cz/?q=webdesign&mod=f&sId=jZJ0RgyXo7f- |
||
Ice Profil |
#10 · Zasláno: 17. 7. 2008, 17:19:34
Plaváček
Snad jen upřesnění, dostat se na určité slovo pokud je v názvu domény je nuda, na to nejsou potřeba woodoo tance, ale u hodně konkurenčního to neplatí. Webdesign je hodně konkurenční a tam už je potřeba trochu toho woodoo. = těžší kalibr v SEO než webdesign neznám, když se na to snaží většina studií optimalizovat. Možná tak ještě letenky. |
||
Shadowwolf Profil |
#11 · Zasláno: 18. 7. 2008, 20:12:20
Myslím, že Plaváčkova citace Dušana Janovského je všeříkající ... a hlavně velmi pravdivá.
|
||
shaggy Profil |
#12 · Zasláno: 18. 7. 2008, 20:37:25
Ice
to, že je to 2 roky starý príspevok na veci nič nemení. Je to presne tak ako uviedol Plaváček - veľa ľudí zvykne používať názov domény ako text odkazu. Ak názov domény obsahuje kľúčové slovo, tak sa potom automaticky dostane toto kľúčové slovo aj do textu odkazu. jaroslav ideálny tvar je taký, ktorý si ľudia ľahko zapamätajú a zároveň by to malo byť také slovo, ktoré napíšu ako prvé do riadku s URL adresou vo vyhľadávači. SEO je fajn, vyhľadávacie nástroje sú dôležité, ale stránky robíš v prvom rade pre ľudí. Uvediem ti príklad: Pán Kováč má firmu s autobusmi, ktorá sídli vo Vranove nad Topľou. Čo si skôr zapamätáš? Adresu autodoprava-vranou-nad-toplou.sk, alebo kovac.sk? To isté platí aj pre vyhľadávače, keď ľudia budú hľadať autodopravu a Google im vyhodí odkaz, ktorý bude mať title: Kováč autodoprava, Vranov nad Topľou, tak im je jedno, na akú stránku to vedie. A skúsenejší používatelia (ako napríklad ja) nedôverujú stránkam, ktoré majú príliš veľa kľúčových slov v doméne, považujú ich za podvodné stránky. Ak by som videl v Googli odkaz, ktorý by viedol na stránku autodoprava-vranou-nad-toplou.sk, určite by som na ňu neklikol, lebo by som si myslel, že ide o nejaký druh spam stránky s pre mňa nepotrebným obsahom. |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0