Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Rammsteinmv Profil |
#1 · Zasláno: 18. 5. 2009, 15:18:55 · Upravil/a: Rammsteinmv
Google umožňuje si sám pro sebe libovolně seřadit výsledky vyhledávání:
(omlouvám se za tak velký screen,chtěl jsem jen navodit tu pravou google atmosféru) Tak se chci zeptat: Má tohle řazení nějaký maličký vliv na vyhledávání? Kdyby hodně lidí sami pro sebe přesunuli můj web na první místo,mohlo by mu to ve výsledcích vyhledávání pomoct? |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 18. 5. 2009, 15:44:22
„Kdyby hodně lidí sami pro sebe přesunuli můj web na první místo,mohlo by mu to ve výsledcích vyhledávání pomoct?“
Google tvrdí, že ne, a nejspíš má pravdu. To řazení totiž funguje vždy jen na jeden konkrétní dotaz a pravděpodobnost, že by na jeden určitý dotaz posunulo nahoru jednu určitou stránku statisticky významné množství uživatelů, je asi mizivá. To už by lépe fungovala analýza klikání na výsledky, i když i ta se nepochybně potýká se stejným problém vysoké diverzity dotazů a statisticky nedostatečných dat. |
||
Chamurappi Profil |
#3 · Zasláno: 18. 5. 2009, 15:53:45
Reaguji na Marka Prokopa:
„To už by lépe fungovala analýza klikání na výsledky“ To Google dělá, ne? „i ta se nepochybně potýká se stejným problém vysoké diverzity dotazů“ Stačí sledovat ty nejhledanější. Pokud hodně lidí hledá totéž, je větší motivace rovnat příslušné výsledky lépe. |
||
Marek Prokop Profil |
#4 · Zasláno: 18. 5. 2009, 20:44:54
[#3] „To Google dělá, ne? “
Google nepochybně sleduje a analyzuje chování uživatelů ve výsledcích hledání (což zahrnuje i klikání) a odvozuje z toho systémové změny svých algoritmů. Tato data mu též pomáhají rozhodnout, kdy u prvního nalezeného odkazu zobrazovat sitelinky (pododkazy). Nevím ale o tom, že by podle toho upravoval pozice jednotlivých odkazů, a považuji to za dost nepravděpodobné. „Pokud hodně lidí hledá totéž...“ To je právě ten problém. Hodně lidí nehledá totéž. A v těch výjimečných případech kdy ano, jsou to buď navigační dotazy, kde je správný výsledek jasný, nebo hodně obecné dotazy, kde naopak žádný jediný správný výsledek neexistuje, nebo trendové dotazy, jejichž význam (a tudíž správný výsledek) se velmi rychle mění v čase. V každém případě je objem hledání tvořený nejfrekventovanějšími dotazy statisticky natolik bezvýznamný, že neplatí ani toto: „...je větší motivace rovnat příslušné výsledky lépe.“ |
||
Časová prodleva: 15 let
|
0