Autor Zpráva
Enngage
Profil
Chtěl bych se zeptat jestli má někdo povědomí o tom, kde všude jsou upravena ustanovení, které se vztahují na provoz, podmínky atd elektronického obchodu. Budu o tom psát práci a hledám si teď potřebné zdroje. Můžete mě někdo pomoct nasměrovat správným směrem?
Děkuji za odpovědi
Joker
Profil
Enngage:
Sice nejsem právník, ale co vím, tak podle toho s kým se obchoduje, jestli s firmami nebo s lidmi, je základem buď obchodní, nebo občanský zákoník.
Pokud by to byl klasický e-shop obchodující s lidmi, tak základní informace budou v občanském zákoníku někde mezi §40-60.
No a pak další zákony, které závisí i na tom, co (s čím) se obchoduje.
Google mi vyhodil třeba tento výčet.
Pak samozřejmě Zákon o některých službách informační společnosti (ten řeší třeba zasílání obchodních sdělení a podobně).
A dál už nevím.
Enngage
Profil
Díky moc, mrknu na to a z toho mála co, tak to jen potvrzuje to, co jsem si myslel. Ještě bych se rád zeptal ostatních jestli ví o směrnicích (př. nařízení) EU na tohle téma. Vím, že někdy v r. 2014 přijde v platnost nějaké nařízení z EU, které přímo dopada na elektronické obchodování do našeho práva, ale nevím o jakou směrnici/nařízení se jedná a jestli se už teď na elektronický obchod nějaké EU pravidla nevztahují.
Joker
Profil
Enngage:
Jestli se nepletu, směrnice EU nemají žádný přímý dopad, jen členské státy je musejí implementovat do svých zákonů, takže případné dopady by měly být dohledatelné v našich zákonech.
Enngage
Profil
Joker:
Je to tak, jak říkáš. Mně ale zajímají i ty směrnice, které se na nás vztahují už teď, ikdyž jejich implentace do našeho práva bude až někdy v budoucnu.
ludekbrno
Profil *
Enngage:

Takové přece neexistují :-) Dokud nejsou implementovány do českých zákonů, nemůžou se na nás vztahovat.
Enngage
Profil
ludekbrno: