Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Pitrýsek Profil * |
#1 · Zasláno: 13. 1. 2008, 09:18:05
Dovolím si zde zaspamovat ještě s jedním dotazem, který tak trochu vyplývá z dotazu předchozího.
Pokud chci nabízet kódování stránek pro zahraniční zákazníky, je vůbec dobré, uvádět cenu od? Když jsem prohlížel konkurenční weby, všichni tam mají pevnou cenu. Zase mě ale trošku odrazuje dávat jednotnou cenu, když nevím, jak "težký" bude grafický návrh. Avšak pokud bych měl cenu upřesnit až po přijetí návrhu, je to zbytečné zdržování a zákazník si radši vybere stránku, kde mají cenu napevno. Hned ví, na čem je. Chci se tedy zeptat zkušenějších. Co byste mi, prosím radili? Jak se díváte na tuto problematiku? Děkuju moc. |
||
Nox Profil |
#2 · Zasláno: 13. 1. 2008, 09:42:00
No zkušenější asi nijak extra nejsem, ale když nahlížím na konkurenční (ikdyž ne zahraniční) weby,
tak tam z velké části ani žádný ceník není .. a přijde mi divné dávat pevné ceny, když stejně nakonec jde o něco, co je upřesněno zákazníkem, takže to není stůl typu 9844, který víte, že bude tak a tak náročný. Osobně preferuji udání velmi orientační ceny a výslednou cenu stanovuji na základě popisu stránek zákazníkem, přičemž ta se může i v průběhu měnit, pokud se nějak změní nebo doplní požadavky od původního |
||
Pitrýsek Profil * |
#3 · Zasláno: 13. 1. 2008, 09:51:14
Nox
To bývá zvykem u českých webdesignových studií. Avšak pokud se mkrneme třeba na http://www.psd2html.com/order-now.html nebo na http://www.xhtmlmaster.com/index.php?display=order tak ceny jsou pevně dány. Proto se ptám, jelikož přesně nevím, jaké jsou zahraniční zvyky. Nechci potenciální zákazníky odrazovat. |
||
shaggy Profil |
#4 · Zasláno: 13. 1. 2008, 13:06:44
Slovenské, České aj zahraničné zvyky sú rovnaké (čo sa týka profesionálnych štúdií) - a to, že ceny neuvádzajú, alebo uvádzajú len veľmi orientačné ceny.
|
||
Pitrýsek Profil * |
#5 · Zasláno: 13. 1. 2008, 13:24:29
|
||
Marek Prokop Profil |
#6 · Zasláno: 13. 1. 2008, 13:46:34
Ptrýsku a Shaggy, neshodnete se proto, protože porovnáváte dva velmi různé obchodní modely. Pokud chcete sekat šablony jako Baťa cvičky tisícům malých klientů, pak je model PSD2HTML naprosto ideální. Zároveň by tento model bez fixních cen zveřejněných na webu nemohl existovat. Naproti tomu webdesignérská studia, kterým jde o velké zákazníky a velké projekty, ceny na webu samozřejmě nezveřejňují, protože je bez pečlivé kalkulace konkrétního projektu nejsou schopny stanovit.
U nás je ve webdesignu zatím poměrně malá konkurence (ale i malý trh), takže to firmy nenutí přicházet s inovativními modely jako je PSD2HTML. |
||
ninja Profil |
#7 · Zasláno: 13. 1. 2008, 14:44:08
Pitrýsek: musis si zvolit nejaky obchodni model, jak pise Marek. Muzes uvadet pevne ceny za nakodovani, reference s orientacni cenou, hodinovou sazbu, nebo neuvadet nic.
Pri pevne sazbe za nakodovani sablony (a la PSD2HTML) je potreba nejdirve odhadnout prumenrou narocnost a dle toho stanovit sazbu. |
||
Časová prodleva: 16 let
|
0