Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
koki Profil * |
#1 · Zasláno: 4. 11. 2008, 23:20:33
Protože nám z některých počítačů nedošli vůbec emaily do cíle, přestože se tvářili že jsou odeslané (byly v odeslané poště), vrtalo nám hlavou proč. Kontaktovali jsem společnost u které máme webhosting, ta se tím zabývala ale nic nezjistila. Emaily nešly posílat z emailového klienta z PC ale z webmailu to odcházelo. Pak je napaslo podívat se na naší IP adresu zde:
http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx A ejhle jsme na 14 blacklistech. Máme více poboček asi 16. Když jsem postupně dal všechny IP adresy tam všechny mimo dvou které jsou nové, jsou na blacklistech, některé na 2 a některé na daleko více. Nevím jak je to možné, že jsme na blacklistech, když žádné spamy neposíláme. Důležité je ale, co s tím. Kontaktovat o2, protože všude od nich máme ADSL? Kdo nás z těch blacklistů vyndá. A hlavně na jedné pobočce máme 10 počítačů, když dám na internetu: http://www.mojeip.cz Nemáme doménu pouze pracovní skupinu (Windows XP home) Všech 10 pc má stejnou IP adresu ale z 9 PC není žádný problém z odesíláním pošty pouze z 1 PC - všude jsou MS office 2003 klienti - proč tedy z jednoho PC odesílat pošta nejde. Napadlo mě ještě doma zkusit svou IP adresu jestli je v blacklistu a ejhle i moje IP adresa od UPC je asi na třech srverech. Tak ted nevím jestli skutečná příčina nepřijetí zpráv je opravdu v tom, že jsme na blacklistech. Co tedy s tím, jste také na blasklistech? A jak řešit můj problém? |
||
Plaváček Profil |
#2 · Zasláno: 5. 11. 2008, 07:27:21 · Upravil/a: Plaváček
Začni tím, že si prověříš všechny počítače na viry, malware, spyware a rootkity.
Osobně doporučuji forum na viry.cz ( http://www.viry.cz/forum/ ) . Podobnou radost jsem měl nedávno doma taky a mohla za to nějaká varianta Vunda. Pokud chceš rychlejší řešení, vběhni do ovládacích panelů - nástroje pro správu - prohlížeč událostí - systém a podívej se na hlášení systému. Pravděpodobně se ti u některého z počítačů objeví vykřičník a hláška o tom, že byl překročen maximální počet TCP spojení. Pak máš jistotu, že máš v compu broučka, který přes porty od 1 000 výš rozesílá nevyžádanou poštu. Zkontroluj si otevřené porty (nainstaluj si nějaký jednoduchý firewall, který ti ukáže, co se děje na jednotlivých portech). Na foru viry.cz ti ale poradí lépe. |
||
koki Profil * |
#3 · Zasláno: 5. 11. 2008, 07:51:53
hijacklog jsem udělal a je vš ok
|
||
P_T_ Profil |
#4 · Zasláno: 5. 11. 2008, 07:54:22
koki
Pokud nemáš vlastní mail server a používáš smtp od poskytovatele, tak ti může být jedno, jestli je tvoje IP adresa na blacklistu. Např. O2 má celé rozsahy na blacklistech. |
||
koki Profil * |
#5 · Zasláno: 5. 11. 2008, 09:22:59
Asi né, z mailserveru to odesílá ale z poštovního klienta ne
|
||
P_T_ Profil |
#6 · Zasláno: 5. 11. 2008, 10:04:20
koki
Pokud ti to neodchází pošta pouze z jednoho PC, může to mít následující příčiny : 1) chybně nastavený firewall ( pokud na stanici je, některé antiviry ho mají implementované ) 2) chyba v antiviru ( kontrola smtp komunikace ) 3) chyba doplňku v outlooku ( pouze MS outlook ) 4) chybně nastavený odchozí server v poštovním klientovi 5) chybně nastavené DNS v LAN ( někdy důsledek napadení viry, malware, spyware ... ) |
||
Časová prodleva: 15 let
|
0