Autor Zpráva
ledna
Profil
Dobrý den,
jak udelam aby se mi po najeti na urcity button, zmenil objekt(obrazek) nad nim.Dekuji
Hanz
Profil
ledna
Pomocí on(rollOver){}
ledna
Profil
No jo ale jak to udelat :-)..Zacatecnik
Bady
Profil *
Ale ak to mas vsetko slahnute na Scene 1,
a mas buton
a mas movie clip, ktory ma v kazdom frame iny obrazok.

tak buton bude mat

on(release){
_root.obrazky.gotoAndStop("bublifuk");
}

pochopitelne ten movie clip sa bue volat obrazky, bude mat niekolko framov a jeden z nich sa bue volat bublifuk.
mik
Profil
Pro pokročilejší se to dá udělat i takhle

pokud máš dva klipy, máš je pojmenovaný a oba jsou pro jednoduchost v _root
tak můžeš dát akci na 1. snímek do _root a ne do butonu (viz Bady)
pak to bude vypadat takhle:

1) prvni zpusob funkce na přehazování je uvedena jako parametr

mujClipKteryPrehazujeFotky.onRollOver = function () {
mujClipSFotkama.gotoAndStop("bublifuk");
}



nebo:
2) druhý způsob kdy je funkce definovaná odkazem a její kód je uplně mimo onRollOver

function jdiNaFotku () {
_root.mujClipSFotkama.gotoAndStop("bublifuk");
}

mujClipKteryPrehazujeFotky.onRollOver = jdiNaFotku;


nevýhody: složitější pro začátečníky, může se zdát méně přehledné, je potřeba správně psát cesty, snáze se udělá chyba

výhody: funkce se dají přiřazovat dynamicky například při attachMovie, dají se měnit za běhu za jiné,
dá se oddělit programová (datová) část od grafické, kod pro všechny prvky může být v jednom snímku pohromadě
a při složitějších konstrukcích se v tom líp orientuje.

pokud je funkce přiřazována druhým uvedeným způsobem,
i když bude přiřazena stovce klipům, bude se editovat pouze na jednom místě bez nutnosti editovat všech 100 klipů
ledna
Profil
No zkousim a nic...:-(
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0