Autor Zpráva
patrikvr
Profil
Dobrý den,

v současné době nám programátor kóduje novou šablonu na eshop (prestashop). Vzhledem, že problematice html moc nerozumím, obracím se na vás, čtenáře tohoto fóra pro radu. Problém je vtom, že si mi, ač jsem laik, nepozdává kvalita práce kodéra. Konkrétní příklad:

- U horního menu eshopu. Programátor zde u odkazů (KONTAKT, FAQ, ESHOP) použil obrázek z PSD návrhu, tozn. že text je zde vložen jako obrázek jpg. Chápal bych, že normální je použít např. barevný podklad z návrhu a doplnit jej textem skutečným. Tento způsob se objevil i v obsahové části homepage.

Prosím o reakci, než napíšu kodérovi a ten mi odpoví, že je to normální.

Děkuji
panther
Profil
patrikvr:
text by měl být textem, v tom máš pravdu. Pokud je použit nestandarní font, tak se buď font přiloží a použije, nebo se použije JS náhrada (třeba cufón) nebo se vloží jako obrázek s patřičnou textovou alternativou.

Jakou z variant vybrat závisí na míře textů v nestandardním fontu. Pokud se jedná o normální font, pak je správně text.
patrikvr
Profil
Děkuji, v designu je použit font Open Sans. http://www.google.com/webfonts#UsePlace:use/Collection:Open+Sans .

Takže by nic nemělo bránit použít text?
shaggy
Profil
patrikvr:
Google fonty (a myslím, že aj Open sans) bežne používam na weboch. V tomto prípade je použitie obrázku s najväčšou pravdepodobnosťou nevhodné.
Lexter
Profil
patrikvr:
No a není to překrývání pomocí obrázků? Kdy se vezme text a překryje se grafickou obdobou. Musím se zeptat, páč klienti ten rozdíl mnohdy nepoznají. To je běžně používaná praxe. Protože font face je kolikrát tak ošklivé a cufon tak náročný a sifr tak složitý. Není tu ještě nějaký TypeFaceKit? Taky okousané až běda.
Takhle překrývací metoda se mi zdá v pořádku, ale samozřejmě se hodí jen pro malé bloky textu. Navigace, sem tam nějaký nadpisek. Pro delší pasáže je to na seknutí údu.
Petr ZZZ
Profil