Autor Zpráva
Stanous
Profil
Zdravím všechny.

Jsem tak trochu začátečník v používání JQuery. Používám většinou jen kaskádové styly a pokud možno žádné skripty. Na stránkách mám umístěné navigační menu, ale z důvodu značného množství sekcí je krajně nepraktické z důvodu aktualizací a přidávání sekcí mít menu v každé stránce. Rád bych ho osamostatnil do jediného souboru a ten pak načítal do všech ostatních stránek. Chtěl jsem použít JQuery a AJAX syntaxi .load, ale nenačítá mi to české znaky ze souboru, i když zbytek obsahu je zobrazen správně Česky. Veškeré kódování mám v Češtině windows-1250 a když ho dle některých návodů změním na utf-8, přestane mi fungovat Čeština kompletně, nejen v divu z načítaného souboru. Prosím o radu, co s tím. Předem děkuji
Chamurappi
Profil
Reaguji na Stanoa:
Musíš u té stahované stránky posílat kódování v HTTP hlavičce Content-Type.
Stanous
Profil
Díky za radu. Vyřešil jsem to nakonec tím utf-8 kódováním. Nefungovalo mi to proto, že jsem měl v editoru nastavené kódování windows-1250 a pouze jsem přepsat právě jen Content-Type a charset na utf-8. Fyzicky byl tak dokument uložený s windows-1250. Až poté, co jsem ho uložil v jiném (správném - utf-8) kódování, začala fungovat čeština správně ve všem.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Stanoa:
pouze jsem přepsat právě jen Content-Type a charset na utf-8
Bavíme se o skutečné hlavičce Content-Type nebo o elementu <meta http-equiv="Content-Type">? Já měl na mysli skutečnou hlavičku, <meta> se při načítání pomocí XMLHttpRequestu ignoruje.
Stačilo by nastavit typ „text/html; charset=windows-1250“ a nemusel bys převádět kódování.
Stanous
Profil
Aha, už tomu trochu rozumím, jsem vážně neprofík :-) ta skutečná hlavička je ve struktuře stránky kde? Asi to nebude mezi tagy <head> a </head>, že? počítám, že je jinde.
Stanous
Profil