Autor Zpráva
jefitto44
Profil
Zdravím, začal som niečo študovať ohľadom OOP v PHP a narazil som na problémy, ktorým nerozumiem... konkrétne sa jedná o objekty? Metódy? Ani neviem, ako sa to volá.
Chcel by som si ujasniť základné veci (som začiatočník, prosím, nesmejte sa, aj vy ste raz začínali) ohľadom toho... takže majme vzorové objekty Clovek a Auto

To znamená, že potrebujem class.Clovek.php a class.Auto.php to budú akože classy, čiže triedy, čiže vzory objektov.
Otázka č. 1 - viem,ž e v každej classe by mal byť _construct, ale čo konkrétne tento obsahuje? Všetky vlastnosti daného objektu? Construct by malo byť niečo ako pravidlo, čo môže daný objekt obsahovať?
do neho teda vpíšem všetky funckiu a všetky premenné, s ktorými bude objekt pracovať, ak tomu dobre rozumiem?

Teraz ďalší problém. Public a PRivate functions. Aký je medzi nimi rozdiel? Definícia, že public functions sa nemôžu volať zvonka objektu mi veľa nehovorí. Ak mám napr.
class Clovek {
public function Jedz()
{
echo "ham-ham";
}
}

je mi jasné, že funkciu volám staticky ako Clovek::Jedz();
Aký je však rozdiel v tom, ak by som to definoval ako
private funcion Jedz()? Čo by sa zmenilo? Kedy by som nemohol použiť vyššie uvedené volanie?

Je mi jasné, že statické volanie funkcie je to isté, akoby som definoval novú funkciu vo functions.php pri procedurálnom rpogramovaní. V podstate sa to neodlišuje. Tiež by som vo functions.php mohol definovať Jedz() {
echo "ham-ham";
}
a potom iba zavolať funkciu ako Jedz(), funkcia však nepatrí objektu, metóda objektu patrí (dobré rozumiem, že funkcie objektu sa volajú metódy?)

A teraz dynamické volanie metódy...
$Clovek->Jedz(); čo znamená tento zápis? Ako sa odlišuje od Clovek::Jedz(); ? V čom je iný?

Ešte sa vrátim k tým public a private. Že metódu nie je možné volať zvonku znamená pre mňa asi toľko, že nemôžem napísať $Auto->Jedz()... ale to nemôžem predsa nikdy, ani keď je private, ani keĎ je public... vedel by mi to niekto ľudskou rečou vysvetliť?