Autor Zpráva
Ayrton1
Profil
Ahoj, snažim se naučit SEO co nejlépe, proto mám jeden dotaz (omlouvám se, že nebudu psát www ale pro příklad to není důlěžité): Mám web na neco.cz a rozhodnu se, že chci obsah dělit například na několik částí. Dej tomu, např. kdybych psal o serialu Star Trek a chci web rozdělit na Enterprise a Voyager, co je z hlediska SEO lepší ? udělat neco.cz/enterprise a neco.cz/voyager nebo co by znamenalo pro SEO použití enterprise.neco.cz a voyager.neco.cz ? A nepište prosím z uživatelského hlediska že si nebude nikdo pamatovat enterprise.neco.cz protože například při použití stránek na Hvězdnou bránu by to bylo sg1.neco.cz a sga.neco.cz a to je již krátký.

Díky
Dranel
Profil
Obecně platí, že co s sebou souvisí, to má být na jedné doméně. Pokud to s sebou nesouvisí, může to být na subdoménách.

Příklad:
Mám e-shop. Prodávám jak outdoor věci, tak rc modely. Zde se tedy hodí outdoor.e-shop.cz a rc-modely.e-shop.cz
Pokud však budu mít stránku obleceni.cz a budu prodávat jak na ven, tak dovnitř, je lepší obleceni.cz/na-ven resp. obleceni.cz/dovnitr

Snad je to jasnější ;-)
Nox
Profil
Dal bych podle rozdílnosti témat - neznám startrek, sg by mohlo být na subdomény, ale tak na hraně řekl bych...kdyby to byla stránka
o scifi seriálech, tak sekce o sg, bsg, st by se daly dát do subdomén (pokud by byly větší a obsáhlé, ne pokud by se jednalo o 2 články)

Subdoménu dávat v případě větší odlišnosti - např. pokud bude web o mobilech, tak ten by
mohl mít www .eshop.domena .cz k oddělení shopu od zbytku
srigi
Profil
Je to uplne jedno. Google indexuje stranky ako samostatne entity. Napr. ak stranka www.example.sk/clanok1 ma PR2, stranka www.example.sk/clanok2 moze mat PR uplne nezavisle napr. 5.
Ayrton1
Profil
Ok, a co kdybych udělal, použiju příklad Dranela, udělám stránku obleceni.cz/na-ven a zároveň na-ven.obleceni.cz a na tu usbdoménu dám přesměrování, to by šlo ? Mě by se to takhle hodilo, neptejte se pls proč :-D sám nvm
Dranel
Profil
Ayrton1
Zvýrazňuj prosím jména uživatelů DJPW, člověk se v tom pak lépe najde a může reagovat.

Jinak mohl bych se zeptat proč? Pokud návštěvníkům neukážeš adresu /na-ven, oni ji sami zadávat do URL nebudou ;-). Jinak samozřejmě, že by to šlo. Hledej 301 Moved Permanently.
Ayrton1
Profil
Podle toho co říká srigi si odvozuju tuhle situaci: např. web o SG, tak www.sg.cz/sg1 a www.sg.cz/sga. Když bude nkědo hledat SGA tak mu na googlu vyskočí www.sg.cz/sga, ale když u toho bude třeba www.sga.cz a bude mít úplně stejnej pagerank, tak co dá na první místo, nebo takhle, co má přednost, složka uvnitř domény, nebo domény (tj. www.sg.cz/sga nebo www.sga.cz )
Martin Weis
Profil
Ahoj, pokud mají stejné ranky domníval bych se že přednost bude mít stránka nacházející se na hlavní straně domény před podstránkou v doméně. Záleží i na mnoha jiných faktorech např. textu, kvalitě stránky, ale pokud chceš mít obě adresy tak potom pozor na duplicitu, ta ja nežádoucí.
Railbot
Profil
Tak předně by se slušilo dodat, že stránky se neřadí dle GPR. Vždy je tam velká spousta faktorů, které umístění ovlivňují.

Pokud bude stránka www.example.cz/neco po obsahové stránce hodnotnější než www.example.cz, pak se i umístí lépe. To samé platí o množství zpětných odkazů.

Rozhodně neplatí, že doména 2 řádu má přednost.
peth
Profil *
To by bylo super, kdyby vyhledávače řadily výsledky podle kvality obsahu. Mám úplně jiné zkušenosti. Mám uvnitř webu velmi kvalitní texty a nikdo je prakticky nenajde (indexované jsou), leda když se zadá přesně kus věty atp. Zato vyběhne hromada blogů a podobně, kde je zmínka o vyhledávané frázi na titulní straně.

Takže mě se to jeví tak, že je potřeba dát všechno důležitý na titulní stranu a/nebo vyrábět subdomény.
it.center.eu
Profil *
Když je na hledanou klíčovou frázi vysoký počet konkurenčních webu tak se podstránka těžko prosazuje na přední pozice ve vyhledávačích , neboť podstránka se hůře optimalizuje než hlavní stránka domény či subdomény např. do většiny katalogů nelze zaregistrovat podstránky či podstránky webu u kterého byla již titulní strana domény zaregistrována.
Pokud jsou klíčové fráze relevantní tématu tvému webu doporučil bych je umístit na titulní stranu nebo vytvořit na dané slovo či frázi subdoménu.
Marek Prokop
Profil
je potřeba dát všechno důležitý na titulní stranu a/nebo vyrábět subdomény

Pokud jsou klíčové fráze relevantní tématu tvému webu doporučil bych je umístit na titulní stranu nebo vytvořit na dané slovo či frázi subdoménu.

Promiňte, pánové, ale velmi zjednodušujete a matete lidem hlavy. Jsou weby (zpravidla menší, resp. velmi úzce zaměřené), kde má titulní stránka opravdu značný význam, ale je to spíše výjimka než pravidlo. Na většině středních a větších webů je titulka naopak z pohledu SEO téměř zbytečná a většina návštěvníků z vyhledavačů přes ní nejen nepřichází, ale dokonce ji ani nikdy nenavštíví.
peth
Profil *
Jsou weby (zpravidla menší

Je web o 97 indexovaných stranách malý? Spíš asi ne až tak mrňavý a přece na něj chodí 95% návštěvníků přes index. Dokonce je to tak, že to nabídne na vyhledání slova X titulní stranu s jediným výskytem toho slova, přestože hned za prvním lomítkem je speciální stránka věnující se X, kde se vyskytuje asi 15x v relativně dlouhém textu. (pozn. Stránka je stejně stará jako celý web a je prolinkovaná.)

Takže sorry, nechci nikoho mást, ale takové jsou dlouhodobé zkušenosti.

Problém je v nastavení práce vyhledavačů a výsledkem jsou momentálně weby s metr dlouhou titulní stránkou zakončenou hroznem zpětných odkazů.
Marek Prokop
Profil
Web s 97 stránkami je spíše malý. I tak mi ale připadá škoda, aby pro Vás ve vyhledavačích pracovala jenom jedna stránka a ostatní se flákaly. Když ten web neznám, těžko to mohou posoudit, ale pokud na stostránkový web chodí 95 % návštěvníků z vyhledavačů přes jedinou stránku, je to velmi typický příznak špatné optimalizace.

S nastavením vyhledavačů to nijak nesouvisí. Těm je jedno, zda je stránka úvodní nebo jiná. V mnoha případech to ani nemají jak poznat.
ninja
Profil
peth: V tom pripade ma vas "maly web" jeste velky potencial. Jak v poctu koverzi (mate-li), nebo alepson v poctu navstev, bounce rate atd.

Jestli se jedna o relativne mlady web, muze se jednat o docasny projev. Nemate vsechny odkazy jen smerem na uvodni stranka?
peth
Profil *
OK, tak jestli se vám chce, mrkněte na to: příkladně web www.psyx.cz, kde je na úvodní stránce zmínka o hypnóze a pak speciální stránka http://www.psyx.cz/hypnoza.php
Dejte do Seznamu slovo hypnóza a vyběhne vám index. Přitom konkurence na tomto slově není prakticky žádná nebo ne žádná významná. Tak proč?
Ranky jsem jim nějaké nahnal (PR4, SR50), ale asi to nestačí... Web zas tam mladý není, cca 3/4 roku.

Jestli dělám někde chybu já, velice ocením tip na její odstranění.
Martin Weis
Profil
Dělal jsem srovnání se konkurenční webovou stránkou: http://www.psychoterapie.atlasweb.cz/hypnoza.html která je nalezena Seznamem třicátá ale Googlem.cz jako stá. Vaše stránka je zase není do stého místa na Seznamu ale zato Googlem je nalezena jako 29. Vypadá to že jde zejména o optimalizaci té podstránky, zkuste na stránku vést jak externí odkazy tak více interních odkazů. Též váš titulek této stránky " HYPNÓZA řešení různých problémů v hypnóze hypnotizér – psycholog" zkuste změnit třeba na Hypnóza. Za pokus to stojí.
peth
Profil *
Díky za názor.

Jasně, externí odkazy... jenže přece není možné takto obstarávat každou jednotlivou stránku webu.
(Možná za pět let se pár desítek dobrovolníků nashromáždí, kteří na tu stránkou odkážou.)

Ale je to důkaz, že kvalitní obsah (z hlediska tématu je ta podstránka určitě kvalitnější než indexová strana) prostě nestačí - což byl výchozí bod diskuse.
Marek Prokop
Profil
Souhlasím, že stránka http://www.psyx.cz/hypnoza.php je pro dotaz [hypnóza] relevantnější než home page http://www.psyx.cz/. Výsledek hledání Seznamu tedy není ideální a lze ho považovat za chybu. Stává se to, nic není dokonalé. Žádné pravidlo či důkaz bych z toho nevyvozoval. Možná je to navíc jen dočasné.

Chcete-li stránku http://www.psyx.cz/hypnoza.php posílit, opatřete si na ní kvalitní externí zpětný odkaz, nejlépe se slovem hypnóza v textu odkazu.
peth
Profil *
Je to dřina:)

Moc díky za zájem a pomoc.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Odkud se sem odkazuje


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0