Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Anonymní Profil * |
#1 · Zasláno: 20. 9. 2004, 07:44:08
Ahoj
vytvorila jsem novou verzi stranek www.tucnak.cz s pouzitim kodovani UTF8 , pro vyhledavani na Google pouzivam slovo punčocháče. Ve vysledcích hledání Google je problém s češtinou v title. Nevíte co je špatně? |
||
Yuhů Profil |
#2 · Zasláno: 20. 9. 2004, 10:44:54 · Upravil/a: Yuhů
Google chápe tu stránku tucnak.cz jako by byla ve windows-1250. Nevím proč, ale mám dva kandidáty na zradu.
* chybí meta značka kódování * hlavička Content-Type: text/html (BOM UTF-8) meta: sice je kódování uvedeno v xml prologu, ale těžko říct, zda to google bere v potaz. Zdá se, že ne. Doporučuji tam dopsat <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=UTF-8" /> hlavička: čekal bych Content-Type: text/html; charset=UTF-8 Google to možná také tak čeká, ale tím si nejsem tak jistý. |
||
Anonymní Profil * |
#3 · Zasláno: 20. 9. 2004, 11:44:35
dekuji
vyzkousim |
||
mat Profil |
#4 · Zasláno: 21. 9. 2004, 01:28:32
tu deklaraci xml (myslím to úplně nahoře před doctype) nahoře bych vyhodil, u utf není třeba ji používat a nikde tam nevidím meta tag <meta http-equiv="Content-language" content="cs" />.
Ten doplňte a to pokud možno výše než title, aby byla deklarace jazyka (češtiny) nad titulkem. Mělo by to fungovat |
||
Yuhů Profil |
#5 · Zasláno: 21. 9. 2004, 23:01:39
Mate, máte prosím nějakou ověřenou zkušenost s používáním či nepoužíváním meta tagu Content-language?
|
||
mat Profil |
#6 · Zasláno: 21. 9. 2004, 23:53:33
Omlouvám se, neměl jsem psát "mělo by to fungovat", ale spíše "mohlo by to fungovat"...:) - ale správná rada je ta od Yuhůua, problém byl v kódování dokumentu, ne v deklaraci jazyka...
Jinak tag Content-language mi přijde používat normální, deklaruje přece jazyk obsahu (cz) (sk) (en), podle něj (aspoň doufám) vyhledává google (a nejen on) v národních jazycích, anžto je mu deklarován jazyk dokumentu. Myslím, že význam je v tom, že vyhledávač (google) pak ví, kam váš web zařadit, když si v něm někdo hledá informace v nějakém konkrétním jazyce. Tohoto faktu by šlo využít tam, kde třeba je hledáno klíčové slovo "web" - celosvětově bude váš web někde hodně dole, při prohledávání jen např. v češtině a Content-language "cs" vyskočíte mnohem výš. Pokud nebudete mít Content-language určen, neměli byste vyskočit nikam. To si já myslím o meta tagu Content-language...:) Jestli je všechno jinak, pak se nechám rád poučit, Yuhů jsem spíše encyklopedista než tvůrce webu... |
||
Anonymní Profil * |
#7 · Zasláno: 23. 9. 2004, 09:48:54
Zdá se, že stačilo přidat
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=UTF-8" /> jak doporučoval Yuhů. Zkusím ještě přidat <meta http-equiv="Content-language" content="cs" /> |
||
Yuhů Profil |
#8 · Zasláno: 23. 9. 2004, 12:08:41
na tom content-language není v zásadě nic špatného, ale nemyslím si, že by podle něj Google a jiné vyhledávače určovaly jazyk dokumentu. (Resp. nikdy jsem o tom neslyšel.) Dělají to heuristickou analýzou, která je poněkud spolehlivější (i když taky ne moc).
|
||
mat Profil |
#9 · Zasláno: 23. 9. 2004, 12:13:28
Děkuji za poučení, jsem zase o trochu zkušenější...
|
||
Časová prodleva: 20 let
|
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.
0