Autor Zpráva
zebra11
Profil
Potřebuju poradit jak udělám takovou jednoduchou kalkulačku jsem v javascriptu nováček tak potřebuju poradit....

Představuju si to takto:


"a" a "b" by byly pole do kterých by se dalo zapisovat, např.: do pole "a" bych napsal '1' a do pole "b" bych napsal '2' (to by se hosilo do proměných "a" a "b"); poté by se stisklo tlačítko odeslat, které by sečetlo proměně "a" a "b" a odeslalo to do políčka "c"....

Potřebuju vědět jak to udělat, všem předem děkuji za odpovědi...
Měsíček
Profil
Reaguji na zebra11:

Třeba takhle (jde to, ale ještě zkrátit a zlepšit):
<script type="text/javascript">
  function secti () {
    with (document.form) { c.value = parseInt(a.value)+parseInt(b.value); }
  }
</script>

<form name="form">
  <input name="a"> + <input name="b"> = <input name="c">
    <input type="button" onClick="secti();" value="Odeslat">
</form>
   
Měsíček
Profil
Reaguji ještě jednou na zebra11:

Kdyby jsi chtěl hodně šetřit místem, jde to i takhle:
<form name="form">
  <input name="a"> + <input name="b"> = <input name="c">
  <button onClick="with (document.form) { c.value = parseInt(a.value)+parseInt(b.value); }">
    Odeslat
  </button>
</form>
zebra11
Profil
Super dík... mohl by mi ještě někdo vysvětlit toto:
c.value = parseInt(a.value)+parseInt(b.value)
Měsíček
Profil
Reaguji na zebra11:

"Super dík... mohl by mi ještě někdo vysvětlit toto: "

Do "c.value" (rozloženě do "document.form.c.value") přiřaď součet "a.value" (rozloženě "document.form.a.value") a "b.value" (rozloženě "document.form.b.value). Funkce parseInt() oseká případný vstup písmene na číslo .. tedy kdyby jsi zadal omylem do jednoho pole místo "5" třeba "5d" tak to bude "d" převede na nic a bude zase počítat s "5" takže se vlastně nic nestane, jestliže by tam ta funkce nebyla tak by to fungovalo pouze kdyby jsi zadával čísla, kdyby jsi zadal omylem písmeno, celá aplikace by přestala fungovat.
zebra11
Profil
OK děkuji Měsíčku moc si mi pomohl...