Autor Zpráva
Anonymní
Profil *
Řeším následující problém:
Můžu získat zpětné odkazy od několika webů, dokonce bych je protlačil do patičky - tzn. několik set odkazů z jednoho webu (je to redakční systém se stejnou patičkou na celém webu). Zájmově je to stejný web, takže se KWs stejně vyskytují v textech stran. Co je lepší - několik odkazů někde ve struktuře webu, nebo radši v patičce a tím pádem až několik set odkazů. Ještě upřesním, že jde o pár dost konkurenčních výrazů. Ostatní, méně konkurenční, bych už samozřejmě do patičky zbytečně necpal.
DJ Miky
Profil
Anonymní
Spíš bych pro to viděl nějaký panýlek s odkazy...
Anonymní
Profil *
Nemám možnost panýlku, buďto budou odkazy v patičce, nebo v textech článků, roztroušené po webu.
Marek Prokop
Profil
Nikdo neví, co je lepší teď, a ještě méně lidí ;-) ví, co bude lepší zítra. Řídil bych se proto selským rozumem. Mají bez ohledu na vyhledavače logiku odkazy v patičce? Pak je dejte do patičky. Jsou logičtější odkazy v textu? Dejte je do textu.
Anonymní
Profil *
Marek Prokop
Bez ohledu na vyhledávače... Tak nevím. Vždyť to dělám kvůli vyhledávačům... Jde mi o optimalizaci na několika dost konkurenčích výrazů. Ty odkazy ani prakticky žádnou jinou logiku než pro vyhledávače nemají. A např. Seznam, jak známo, dá na hrubou sílu odkazů... nebo s tím už něco Yuhů, po té co se vrátil zpět do Seznamu, udělal?
Prostě si představte situaci, že odkazy nemají pro uživatele žádný smysl a je z jeho pohledu jedno kde budou umístěny. Zajímá mě co bude příznivější pro optimalizaci. Jasně, možná řeknete - smysl postrádající honba za optimalizací, a tak dále... Mě to teď ale zajímá z té čistě technické úrovně.
Díky
Richi
Profil
Anonymní
Marek tím pravdaže myslel že nedělej nic pro vyhledávače co nemá smysl pro lidi, protože nikdy nevíš kdy to vyhledávače zakážou nebo začnou penalizovat (pravdaže se tímto heslem neřídí 90% seogurů)
Osobne si myslím že nejlepší jsou odkazy v textech, pravdaže je jednodušší dát jednou odkaz do patičky, ale hlavne viditelně a normáním písmem (žádné 1px a pod.)
Anonymní
Profil *
Samozřejmě, že by byly viditelné. Ale pořád jsem nedostal odpověď, jestli - po technické stránce - je pro lepší výsledek optimalizace lepší ta patička. Možná je to tajné...?
Richi
Profil
Ale to ti nikdo neřekne, páč to nikdo kromě vyhledávačů neví a taky je to u každého asi jiné ...
Anonymní
Profil *
Richi

Jaktože to nikdo neví? Samozřejmě že to ví každý, kdo se SEO trochu víc zabývá. V čem by ten můj dotaz byl tak zapeklitý, ptám se?
Timy
Profil
Anonymní
Prostě si představte situaci, že odkazy nemají pro uživatele žádný smysl a je z jeho pohledu jedno kde budou umístěny.
Tak proč je tam vůbec dávat?

Jaktože to nikdo neví? Samozřejmě že to ví každý, kdo se SEO trochu víc zabývá.
A co když to zrovna dneska ráno změnili? ;-)

Když už to teda není pro lidi, ale jenom pro nějaké stroje, tak to vraž tam, kde to bude těm lidem nejméně překážet....
Anonymní
Profil *
Zdá se, že v této jinak vysoce informačně cenné diskuzi dnes odpověď nedostanu. Přitom dotaz je tak jednoduchý. Kdo zná odpověď a je ochoten se o ni podělit, prosím napište.
Plaváček
Profil
Anonymní

Samozřejmě, že by byly viditelné. Ale pořád jsem nedostal odpověď, jestli - po technické stránce - je pro lepší výsledek optimalizace lepší ta patička. Možná je to tajné...?

Po technické stránce je to úplně jedno. Uživatelům bude bezpochyby několik stovek odkazů v patičce na baterky a vyhledávače si to nějak přeberou. Je tedy lhostejné, kde ve struktuře webu se takové odkazy nacházejí.
Marek Prokop
Profil
Anonymní, vám se těžko odpovídá, když odpovědi neberete na vědomí. Domnívám se, že správnou odpověď na vaši otázku znám a že jsem vám ji už napsal. Nemohu za to, že se vám ta odpověď nelíbí. Pro jistotu to ale ještě trochu rozvedu:

Všechny moderní vyhledavače se snaží odvozovat hodnotu zpětného odkazu od jeho významu pro uživatele. Z toho plyne, že čím je odkaz užitečnější pro uživatele, tím je užitečnější i pro výsledky stránky ve vyhledavačích, a to jak stránky odkazující, tak stránky odkazované. S klesajícím významem odkazu pro uživatele klesá jeho váha i pro vyhledavače a může pro ně klesnout až na nulu.

My třeba v H1.cz hodnotíme všechny zpětné odkazy téměř výhradně podle kvality a objemu návštěvnosti, kterou přivádějí, protože předpokládáme, že jejich dlouhodobý význam pro vyhledavače této návštěvnosti odpovídá.

Na druhou stranu je nutné počítat s tím, že implementace výše pospaného modelu nemusí být (resp. určitě není) v konkrétních současných vyhledavačích ideální. Primární kritérium -- užitečnost pro uživatele -- vyhledavače nejsou schopny vyhodnotit, takže používají více či méně vhodná kritétia zástupná. Tato kritéria však průběžně rozvíjejí, mění, a (doufejme) zpřesňují.

Já osobně vždy preferuji jednotlivé, přesně cílené odkazy v textu -- pokud mají jednoznačnou logiku a přínos pro uživatele. Pokud je přínos pro uživatele malý, snažím se odkazy někde "schovat" -- na samostatnou stránku, do patičky apod. Pokud je přínos pro uživatele nulový, snažím se takové odkazy vůbec nevkládat.
Hlípa
Profil *
Takže pokud na mou stránku o akvarijních rybičkách získám odkaz z GTPR6 stránky o strojírenství, nebude mi to k ničemu?
Hlípa
Profil *
Nebo navíc stránce o strojírenství UŠKODÍ, pokud odkazuje na stránky o rybičkách? Protože pro návštěvníky strojaře není odkaz o akvaristice přínosem?
Marek Prokop
Profil
Hlípo, odkaz ze stránky s GTPR6 o strojírenství stránce o rybičkách neuškodí. Při současných algoritmech vyhledavačů jí naopak dost výrazně pomůže. S postupným vývojem algoritmů vyhledavačů však bude hodnota takového odkazu pro stránku o rybičkách klesat. Je proto otázka, zda má smysl na získání takového odkazu vynakládat nějaké prostředky a pokud ano, jak vysoké.

Poud jde o druhou otázku, ano, stránce o strojírenství by odkaz na stránku o rybičkách samozřejmě uškodil, protože porušuje základní pravidlo webdesignu o neúčelných prvcích. Pro vyhledavače však bude takový odkaz asi neutrální.
Hlípa
Profil *
Dík za vysvětlení. Ale jak vyhledávač pozná, jestli odkaz je relevantní nebo ne? Např. stránka o strojírenství odkazuje na stránku o brněnském veletrhu, ta odkazuje na stránku o Brnu městu, a ta na stránky brněnského velkoobchodu akvaristikou... atd. Takhle přece funguje i wikipedia, na vzájemném prolinkování zdánlivě tematicky nesouvisejících dokumentů
Plaváček
Profil
Hlípa

Každý vyhledávač funguje vcelku logicky. Jeho primárním cílem je zodpovědět co nejlépe otázku člověka, který ji položil. Všechno ostatní je pro něj, řečeno právnickou mluvou, irelevantní. Hledám-li třeba nejlepší účesy na světě, měl bych dostat odpověď, která mi tuto otázku zodpoví. Proto také každý rozumný vyhledávač (rozuměj, kus blbého software) prohledává i kontext. Čili okolní text umístěný okolo odkazu. Nebo přímo v odkazu. Nebo dokonce na celé webové stránce, která odkaz obsahuje. Jak kdy a jak který vyhledávač. Do duše programátorů vyhledávacích algoritmů obyčejný člověk nevidí. Podle mě jsou to mimozemšťané, občas mívám ten pocit.

Chci-li ovšem nabídnout lidem skutečně relevantní (tedy co nejlepší) výsledky vyhledávání, nestačí mi slepě následovat odkazy. Zajímá mě také, v jakém kontextu jsou umístěny. Proto je logické (a nezbytné), že nižší váhu má odkaz z webu oblíbeného kadeřnictví, které dělá jiné věci, než vyhlášená strojírenská společnost, která nabízí a prodává strojírenské výrobky. Čili zhruba totéž, co odkazovaný web.

Samozřejmě, nefunguje to vždycky, a asi ještě dlouho nebude. Ale jsme na dobré cestě :)
Hlípa
Profil *
Pokud včak odkazuji ze stránek o kw. AKVARISTIKA na stránky o kw. CICHLIDA jde o vysoce relvantní odkaz, ale jak to robot pozná že tyto slova mají něco společného? Jak určí jestli ke slovu AKVARISTIKA se víc hodí CICHLIDA než třeba TEXAS HOLDEM nebo VIAGRA? Přece těm slovům "nerozumí" jsou to pro něj jen 1 a 0 ne?
Marek Prokop
Profil
Hlípo, jak víte vy, že slova akvaristika a cichlida spolu souvisejí? Pravděpodobně jste je kdysi viděl v jednom textu blízko u sebe a od té doby ještě mnohokrát, takže jste usoudil, že spolu opravdu mají něco společného. Vyhledavač "zná" ještě mnohem více textů než vy, takže ví, že se v mnoha z nich vyskytuje cichlida spolu s akvariastikou, ale jen ve velmi málo textech cichlida s viagrou. Nemusí přitom usuzovat jen z jednotlivých textů, ale i z hypertextových spojení mezi nimi.

Máte ovšem pravdu, že vyhledavač slovům nerozumí, takže se občas mýlí. Klasické bombardování Googlem je typický příklad takového omylu. Jsou to ale jen výjimky potvrzující pravidlo. Ostatně, lidé se ve významu a souvislostech slov také mýlí, a možná dokonce častěji než vyhledavače :-)
Yuhů
Profil
> Seznam, jak známo, dá na hrubou sílu odkazů...
> nebo s tím už něco Yuhů, po té co se vrátil zpět do Seznamu, udělal?

to si pište. Jsme s tímhle úkolem tak v půlce.
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0