Autor Zpráva
Tomkinss
Profil
Zdravím,
Som začiatočník z CSS a rád by som sa spýtal, ako to je z neutrálnym tagom span. Čítal som že je určený, keď chcem v jednom riadku určiť rôzne farby písma, ... Na webe som ho použil na vypisovanie ikon. Chcem aby mi ich písalo zasebou, no ono mi ich dáva stále podseba. Prosím poraďte mi.

CSS:
span.rs{ background: url(./images/server/rs.png); height:23px; width:23px; display:block; margin:auto;}
span.ff{ background: url(./images/server/ff.png); height:23px; width:23px; display:block; margin:auto;}

Html:
<span class="rs" title="server1"></span>...<span class="ff" title="server2"></span>

Ikony zobrazuje správne, no podseba. Kde robím chybu ?
Ďakujem.
Medvídek
Profil
Tomkinss:
Pokud je chceš mít vedle sebe, nastav jim float:left; pak mu už nemusíš nastavovat display:block;
Dranel
Profil
Tomkinss:
Pokud chceš, aby byl jeden blokový element vedle druhého, stačí jim nastavit float:left (display:block se již nastavovat nemusí, to je při float:left automatické). Pozor však na problémy s ukončováním obtékání (hledej více informací).
Bubák
Profil
Tomkinss:
Na webe som ho použil na vypisovanie ikon
Možná máš k tomu důvod, o kterém jsi nepsal, ale proč jsi nepoužil "obyčejný" IMG?
Tomkinss
Profil
Ďakujem za radu. Nastavil som Float:left a text sa zarovnal nalavo. Div block ale odstrániť nemôžem, lebo potom zmizne aj ikona, keďže budú ignorované aj rozmery ikony (už som skúšal).

Iná metóda pri ktorej by boli ikony zarovnané na stred a zobrazené vedla seba nepoznáte ?

Bubák:
Ano mam dôvod prečo nepoužiť img.
Medvídek
Profil
Tomkinss:
Nemáš odkaz na ukázku?

Tady je ukázka floatovaných spanů.
Bubák
Profil
Tomkinss:
Pokud víš, kolik ikon bude vedle sebe, tak znáš šířku a je to triviální, stačí použít vhodně široký obalový div a ten vycentrovat.

Pokud šířku neznáš, koukni na Centrování menu s neznámou šířkou*, najdeš tam dvě řešení.

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.