Autor Zpráva
daral
Profil
Dobrý den všem!
Zkoušim se prokousat tvorbou www stránek, jsem samouk a při četbě literatury jsem se setkal s termíny AJAX, SILVERLIGHT, ASP.NET, ADO.NET a RIA. Vím, nebo spíš tuším, k čemu je JavaScript, PHP, ale předešlé pojmy nevim kam zařadit. Zatím jsem se prokousal Html a CSS. Můžete mi prosím někdo stručně objasnit jejich význam? Hodlám si koupit nějakou literaturu a nevím kterou. Naposledy jsem si koupil JavaScript od Dena Odella, ale ta se už zaměřuje na AjAX, tak jsem to ani nečet, protože nevim kde začít, jestli JavaScriptem nebo Ajaxem atd. Prosím poraďte mi někdo.
Předem moc děkuju.
l564
Profil
AJAX - vývoj interaktivních aplikací (fotoalbum , ... )
Silverlight - business a multimediální aplikace (nova to má na online televizi , ... )
ASP.NET - tvorba webových aplikací a služeb
panther
Profil
daral:
pojmy znáš, pokud si je vygooglíš, hned na začátku kapitoly bude stručný úvod do tématu.
Petr ZZZ
Profil
daral:
Přísně vzato stačí na jednoduchý web HTML, ale pokud to má mít nějaký vzhled, je zapotřebí ještě CSS. Tyto dva kódovací jazyky jsou základ. Rozšířené možnosti poskytují jazyky programovací, jako PHP, JavaScript a další. Ty lze hrubě dělit na serverové (např. PHP – script se provádí na serveru a klientovi se posílá až výsledek) a klientské (např. JavaScript - klientovi se posílá script, který se až u něj vykonává). Dělení na serverové a klientské jazyky souvisí také s bezpečností – klientské skripty mohou být za určitých okolností nebezpečné (nedoporučuje se povolovat je u nedůvěryhodných stránek). Další detaily ke konkrétním jazykům viz pantherův tip.
daral
Profil
Děkuju za odpovědi
daral
Profil
Ještě by mě zajímalo jak se dá ve www stránkách použít .NET 2.0 a C#, jestli se teda používá
Chamurappi
Profil
Reaguji na darala:
Na straně serveru ano. Na straně klienta maximálně uvnitř nějaké silverlightové věci (šance, že návštěvník má Silverlight, je tuším fifty-fifty).

Vaše odpověď