Autor Zpráva
Kandown
Profil *
Chcem sa spýtať pár vecí..

K úvodu.. Ovládam HTML, pokročile CSS, a učím sa po troške PHP..

1.) Ako fungujú profesionálne weby ?
- z čoho žijú ? reklama ?

2.) Ako sa udržiavajú a aktualizujú ?
- to sa vždy musí tá stránka doplniť v editore a potom znova uploadnuť na web, ale bo sa to robí cez nejaký administratívny formulár, ku ktorému má prístup iba admin ?

3.) Chcem riešiť webový portál pre vysokoškolákov, kde budú prednášky a podobne.. Zatiaľ niečo na ten spôsob máme, ale to je len tak na rýchlo spravené, moc som sa s tým nehral, je to tam zatiaľ len tak, aby bolo a je to zatiaľ len pre náš ročník a odbor. Samozrejme by som to chcel rozšíriť aj o viac funkcií a takisto pre celú Univerzitu. Čo by ste mi doporučili ?

Vopred ďakujem


S pozdravom

Kandown
Krakatoa
Profil
Já, jakožto odpad naší společnosti, si můžu dovolit psát nespisovně a negramaticky, ale vysokoškolský student by v kratičkém příspěvku neměl 7x napsat před otazníkem mezeru. Mám chuť objednat Darkera.

1) Profesionální weby fungují stejně jako neprofesionální = posílaj na klienta co po nich klient žádá.
Žijí z eletriky, pokud není eletrika, umřou, na chvíli.

2) Ideální profesionální web je ten, který se udržuje a aktualizuje sám, tudíš free admini, free cleaneři, fain userové.

3) Doporučuji Ti vytvořit a přidat tam nějaké addony.
Petr ZZZ
Profil
Kandown:
z čoho žijú?

Tak třeba takový Google žije z reklamy a z toho, že citování je buď v rámci autorského zákona, anebo, je-li na jeho hranici, citovaným autorům prospívá (přičemž bere ohled na to, pokud si někdo citován být nepřeje -> rel='noindex'). Wikipedie žije z milodarů a pokud jde o obsah, tak v závislosti na tématu zčásti z dobročinných autorů a zčásti z placených lobbistů. Na stránce o kaprovi bych očekával spíš dobročinné autory, na stránce o atomové elektrárně bych počítal s četnými zásahy lobbistů. Například větu "Někdy používaný pojem atomová elektrárna je chybný, neboť z atomů se energie vyrábí i v elektrárnách na fosilní paliva" považuji za dílo lobbisty, jehož cílem je nahradit asociace s atomovou bombou nevinným jadérkem lískového oříšku. Ve skutečnosti je to jen absurdní překroucení sémantiky – úplně stejně by se dalo tvrdit, že i lidské buňky vyrábí energii z atomů. Ale odbočil jsem od tématu. Krátce to shrnu: Profesionální weby žijí z profesionální práce.
Kandown
Profil *
Krakatoa: Celkom si ma zrušil na to, že som chcel serióznu odpoveď o problematike a radu od profesionálov a nie veci, čo sa týkajú otáznikov.
- Viem si zostaviť web sám, napísať ho, aby vyzeral tak ako chcem, fungoval tak ako chcem, akurát jedna vec ma trápi, a to aktualizácia toho webu. Príde mi zdĺhavé, aby som vždy upravoval stránky v editore a dopĺňal tam informácie cez editor a následne ten súbor znova na serveri prepísal. Chcel som sa spýtať, či sa to nerobí v podstate cez webové rozhranie. Dajme tomu, že si vytvorím na stránke sekciu administrácia, kde sa admin stránky prihlási a doplní buď novinku, článok, súbor a následne aj link na ten súbor, obrázok a podobné veci priamo cez webový prehliadač. A ako v princípe tieto veci fungujú. Ja nechcem ten web na komerčné účely, ide skôr o dobrovoľnú činnosť, takže peniaze z toho nepotrebujem.
- K tvojmu doporučeniu, aké addony si mal napríklad na mysli ? Ešte som sa s tým nestretol z programátorskej stránky. Ako uživateľ možno / určite áno, ale zjavne som si to ani neuvedomil. Ďakujem

Petr ZZZ: Dosť odbočenie od témy :) Mal som na mysli skôr finančné zabezpečenie :) Takže jediný spôsob, ako webom zarábať, je reklama alebo dotácie ? :)

Ďakujem :)
Louka
Profil
Kandown:
Ad Fungování: Jde o to, co myslíš pojmem "profesionální". Každopádně většina jich má admin sekci, ve které pomocí CMS a modulů dělají obsah na stránce klikáním myši (a logicky klepáním textů do klávesnice). To se týká eshopů, informačních webů, a tak dále. Nicméně tipnul bych, že weby jako Facebook jsou především o kódu - obsah si uživatelé dělají uplně sami. A na stránky typu "Podmínky používání" bych v tom případě CMS neplýtval, jelikož se tak často nemění. Ale to je můj názor, nezasvěcený :).

Ad Finance: Reklama, reklama, reklama, prodej zboží, dotace, placené služby. V podstatě u eshopů je základní pojem "konerzní poměr", tedy kolik % lidí z náštěvníků si koupí produkt. U neeshopových stránek je klíčová návštěvnost - kolik lidí tam přijde - a bounce rate (pro mě třeba) - tj. kolik lidí tam po příchodu zůstane a počte si, prohlédne. Často platí uměra: čím kvalitnější obsah => tím více návštěv => tím větší potenciál webu, který jde zpeněžit (reklama, propagace něčeho).
Petr ZZZ
Profil
Kandown:
Takže jediný spôsob, ako webom zarábať, je reklama alebo dotácie ?
A zase máš před otazníkem mezeru. ;-)

Ještě můžeš pomocí webu něco prodávat. Třeba exkluzívní informace, které získáš zadarmo od autorů vědeckých publikací, nebo síťky na sběr podkorního hmyzu, nebo něco podobného, nebo něco úplně jiného.
Kandown
Profil *
Louka: Ďakujem ti. Práve takúto odpoveď som potreboval počuť. Takže CMS, ak som dobre pochopil, Content Management System, je nejaká aplikácia na webe, ktorú si buď kúpim, alebo naprogramujem sám a cez ňu budem stránku aktualizovať áno? (Peter ZZZ, sleduj ten otáznik ;p). Ďakujem

Petr ZZZ: Hmm.. tie sieťky sa mi pozdávajú.. do toho by som šiel.. ;)
karel_
Profil *
Kandown:
Ano, pomocí CMS budeš spravovat obsah (od toho ten název). Nemusí se celý programovat nebo kupovat, existuje skupina softwaru, která je pod licencí GPL, a s otevřeným zdrojovám kódem (OpenSource). Přehled např. na: http://php.opensourcecms.com
Joker
Profil
Kandown:
Celkom si ma zrušil na to, že som chcel serióznu odpoveď o problematike a radu od profesionálov a nie veci, čo sa týkajú otáznikov.
Ty otazníky jsou sice mimo téma, ale nebylo by od věci se z toho poučit. Zaráží mě kolik lidí to dělá, ono se už ve 2. třídě neučí, že před interpunkcí se nedělá mezera?

Jinak důvodem, že některé odpovědi jsou řekněme na „veselejší notu“ je, že ta otázka „Jak fungují profesionální weby“ je taková divná a hrozně obecná.
Co je to „profesionální web“?
A když dám obecnou odpověď jako je otázka, profesionální web má asi stejné možnosti financování jako jakýkoliv jiný projekt od modelářského kroužku po automobilku:
1) Dělat to pro své potěšení a platit ze svého.
2) Prodávat něco, za co mi lidé jsou ochotní zaplatit.

U varianty 2) asi další krok bude dotaz „A za co mi lidé budou ochotní platit?“, což je stěžejní otázka při rozjezdu jakéhokoliv výdělečného projektu, ale obecná odpověď samozřejmě neexistuje.
Reklama taky není odpověď na všechno, třeba živit firemní e-shop prodejem reklamy by bylo asi zcestné.

Jinak na tomhle je ale kouzelné to, že občas všichni tvrdí že něco nebude fungovat, ale někdo to přesto zkusí a ono to funguje :-)
Petr ZZZ
Profil
Joker:
...a ono to funguje
Tak jest. Třeba majitele toho webu se síťkami znám osobně a mohu potvrdit, že se živí prodejem potřeb pro entomology. :)

Přímo absurdní se musí jevit na první pohled myšlenka "získej zdarma originální vědecký obsah a prodávej ho na internetu výlučně registrovaným brouzdalům". A Springer přesně toto dělá.
Kandown
Profil *
No presne na niečo ako je CMS som pri tvorbe tejto témy narážal, len som sa s tým bohužiaľ zatiaľ ešte nestretol. :) Ďakujem za ozrejmenie :) Je lepšie v začiatkoch používať nejaký free dostupný, alebo sa radšej trošku potrápiť a vytvoriť si vlastný CMS?
Joker
Profil
Kandown:
Je lepšie v začiatkoch používať nejaký free dostupný, alebo sa radšej trošku potrápiť a vytvoriť si vlastný CMS?
Myslím, že hodně pravdivé je úsloví: Záleží, jestli chcete tvořit web, nebo programovat CMS.

Zejména pokud to je Váš první CMS, má jeho tvorba tendenci pohltit celý projekt, takže z „Vytvořit web s vlastním CMS“ se stane „Tvorba a údržba CMS“.
(Pokud už máte nějaký základ a víte jak na to, tak to jde, ale to už přebírá hodně z varianty „použít nějaký existující“)

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0