Autor Zpráva
Zdyk
Profil *
Poradí někdo jak na zloděje. Má se cenu soudit. Nemám zbytečné peníze na drahé právníky.

Své firemní stránky mám od roku 2000. Na nich jsem umístil několik fotek z referenčních akcí, které jsem zajišťoval.

Při dnešním náhodném prohlížení konkurenčních stránek jsem narazil na jednu maličkou firmičku z druhého konce republiky, která použila na svých stránkách jako ilustrační obrázky - mé fotky.
Už podle grafiky tipuju, že to dělal školou povinný synáček majitele........
Jedná se o 5 fotek.
Podotýkám, že s konkurenční firmou nemám nic společnýho až na podobnou činnost v podnikání.

Díky za radu.
Dero
Profil
Soudit zatím určitě ne. Upozornit danou firmičku stran autorských práv a když nezjedná nápravu, tak přiostřit. Ale pokud se jedná o nějakých pět fotek, tak to podle mého názoru nestojí za to.
printf_jinde
Profil *
i z tohoto důvodu je vhodné vybavit fotky "vodoznakem", totiž umístit někam do rohu poloprůhledné logo firmy. Fotku to rušit nebude (někdy právě naopak) a konkurenci se nevyplatí pokoušet se to vyretušovat. Když takovou fotku přecejen použije, bude z ní hned vidět, jak k ní přišla.
Fred
Profil
Citace z Wikipedie: Autor může svá práva vynutit občanskoprávní žalobou, kterou se může domáhat určení svého autorství, zákazu ohrožení svých práv (zákazu neoprávněné výroby, obchodování, dovozu či vývozu, sdělování veřejnosti apod.), odstranění následků zásahu do práva i poskytnutí přiměřeného zadostiučinění (omluvou či v penězích); autor také může vyžadovat náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Autorsk%C3%A9_pr%C3%A1vo

Hlavně na tohle autor také může vyžadovat náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení se u nás dost zapomíná, např. v americkém kresleném filmu tohle fakt není sranda. Ono se taky dá čekat až ten dotyčný vydělá a pak si přijít pro podíl, který může vést v některých případech až ke krachu, říkám tomu autorské výpalné. Hodně lidí si opravdu pořád dokola hraje s ohněm.
Richi
Profil
Myslím že pro začátek stačí napsat slušný dopis, mé zkušenosti jsou takové že se každý lekne a radši vymění ty fotky ...
Zdyk
Profil *
Samozřejmě se soudit o pět fotek není asi reálné, ale jde mi o princip. Je to maličká firma. Určitě v tom něco ale podniknu.
Je to daň za to, že moje stránky jsou na předních pozicích ve vyhledávačích.
Podotýkám, že nejezdím v mercedesu a nemám luxusní vilu.

Celá problematika etiky na netu je podobná jako v běžném životě. Mám další příklad.

Při zápisu ve vyhledávačích používámn svůj originální reklamní slogan a popis. Lze doložit od roku 2000.
V tomot měsíci jsem se setkal s tím, že jedna nejmenovaná firma, která podniká ve stejném oboru začala používat stejný reklamní slogan a zápis do vyhledávačů, kde jsem provedl před tím svůj zápis.
Jedinný rozdíl je samozřejmě v názvu odkazu na jejich stránky a názvu firmy.
Samozřejmě mě to poškozuje, protože dva podobné zápisy dokonce pod sebou- mohou u lidí vyvolávat dojem, že jsme domluveni, což není pravda .
Používáme jiné technologie. Což je nakonec patrné při otevření každých stránek.

Dále tato firma a to je jen otázka času. kdy použije i můj název firmy - ve svých meta tazích ve zdrojovém kódě používá názvy konkurenčních firem. Příklad v metatazích této firmy židličky, židle, židle Hrdd. Má to vliv na vyhledávače. De fakto tato firma parazituje na známějším jménu. Ve skrytém zdrojovém kódě, matatazích používá celé jejich reklamní slogany a popisy ze stránek. Tato firma vynaložila určitě nemalé peníze na reklamu a když jí lidi začnou vyhledávat přes klíčová slova objeví i tuto parazitující firmu. Je jak pijavice, která se přisaje a putuje s nosičem.
Podotýkám, že nejsem zas nějaký odborník na www.

Pak to vypadá tak, že na goooglu napíšete třeba klíčové slovo - židle Gabriel a mezi 20 výpisy této firmy se vám objeví pod jejich zápisy - židle Hrdd- příklad.

Díky moc za rady. S tím vodoznakem na fotkách určitě něco udělám.

Díky moc za další rady.

Zdyk
Zdyk
Profil *
Oprava - u p ř e s n ě n í ---------- Dále tato firma a to je jen otázka času. kdy použije i můj název firmy - ve svých meta tazích ve zdrojovém kódě používá názvy jedné firmy, která - podniká - ve stejném oboru. Příklad - v metatazích Hrdd ------------- této zlodějské firmy - - klíč. slova - židličky, židle, ------ je i --------- židle G a b r i e l . Včetně jejich reklamních sloganů.-------------- Má to vliv na vyhledávače. De fakto tato firma parazituje na známějším jménu. Ve skrytém zdrojovém kódě.

Pak to vypadá tak, že na goooglu napíšete třeba klíčové slovo - židle Gabriel a mezi 20 výpisy této firmy se vám objeví pod jejich zápisy - židle Hrdd- příklad.

S tím vodoznakem na fotkách určitě něco udělám.

Díky moc za další rady.

Zdyk
Anonymní
Profil *
Myslím že ten vodoznak je lepší udělat třeba přes celou fotku jako úhlopříčkou!!! Třeba tam napsat jakoby adresu tvýho webu. Když to uděláš někam do rohu, tak si to ten dotyčný může oříznout, a může fotku vesele publikovat
Elfinn
Profil *
existuje i "zamknuti" fotografii, ale osobne nevim dle jakeho kodu. Napr. na strankach http://www.jedinak.cz/stranky/teloliben.html#svet (timto se autorovi omlouvam, ze pouzivam jeho stranky, ale snad mu to vadit nebude).
bojars
Profil
Preboha len nie javaskript. To je úplne zbytočné:

Javaskript iba obmedzuje návštevníka webu a nemá nijaký efekt. Ak sa rozhodne niekto stiahnuť Tvoje obrázky na svoj web, tak toto je pre neho hračka. Už sa to tu x-krát preberalo.
Klára
Profil *
Jak to myslíš, zamknutí fotek? Otevřela jsem stránku (ve FF), dala Uložit jako... šup s tim na plochu a IrfranView to normálne zobrazil.
peta
Profil *
printf_jinde
Chi :) jsi mne asi nevide pracovat s gimpem :) Takovy retus loga i pres celou foto, to je prkotina :)
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.

0