Autor Zpráva
xhonzax
Profil
Zdravím, potřebuji poradit ohledně diakritiky na mé stránce. Snažím se aby stránky byly plně validní, ale nedaří se.

http://validator.webylon.info/check?uri=janbenedikt.cz

Jde o to, že validátor neustále vyhodnocuje web s chybami:

1.) Řádek 53, znak 49: ze znakové entita vznikne po nahrazení nedovolený znak.
<div id="obsah1">Jsem student SŠIEŘ v Rožnově pod Radhoštěm.

2.)Řádek 53, znak 63: ze znakové entita vznikne po nahrazení nedovolený znak.
<div id="obsah1">Jsem student SŠIEŘ v Rožnově pod Radhoštěm.

3.)Řádek 53, znak 83: ze znakové entita vznikne po nahrazení nedovolený znak.
<div id="obsah1">Jsem student SŠIEŘ v Rožnově pod Radhoštěm

Jsem z toho celkem znechucený, použil jsem metodu znakové entity a stále chyba přetrvává.

Předem děkuji za pomoc. :)
Juandev
Profil
A máš nastavené kódování utf-8?
Trejpa
Profil
xhonzax:
Protože jsi v kódování ISO 8859-2 použil entity, pro které tato tabulka znaků nemá přiřazeny znaky (&#138; &#158; &#154;), jejich číselná kombinace odpovídá jen tabulce Windows 1250. Znaky Šžš se v tabulce ISO 8859-2 nacházejí jinde (169, 190, 185). V případě entit je vhodné použít jednoznačné Unikódové umístění (&#352; &#382; &#353;).

To vše ale jen v případě, že by znaková sada použité znaky neobsahovala. Znaková sada ISO 8859-2 však znaky Šžš obsahuje a není tedy důvod je psát entitami.
shaggy
Profil
Juandev:
Nie, má nastavené ISO-8859-2, čo je rovnako použiteľný zápis pre naše končiny. Stačilo si pozrieť jeho stránku ;-)

xhonzax:
Používaš tam entity na zápis znakov s diakritikou (ale nie na všetky znaky), prečo?
Trejpa
Profil
xhonzax:
Ostatně předpokládám, že chyba vznikla tím, že jsi soubor uložil v kódování Windows-1250, ale v hlavičce jsi deklaroval ISO 8859-2. Nejjednodušší změna pro tebe bude upravit hlavičku na správné kódování, tedy <meta charset=windows-1250>.
Chamurappi
Profil
Reaguji na Juandeva a Trejpu: