Autor Zpráva
petermsf
Profil
Zdravím.

Začal jsem s kodérstvím před několika měsíci. Konkrétně s CSS2 a HTML4 (už si pomalu studuju HTML5 a CSS3). PHP jsem si osahal, ale abych vytvořil složitý dynamický web ještě neemám. Jako začínající student informatiky na vysoké v dálkové formě potřebuju nějáký zdroj výdělku tak jsem se rozhodl pro tvorbu webu. Mám k tomu vztah a je to blízké oboru, který studuji. Objektivně si myslím, že jsem na celkem pokročilé úrovni, ale mám pocit, že pořád neumím dost .Můžete mi někdo kdo se kodérstvím živí poradit jaké další jazyky studovat, abych našel místo v nějáké firmě nebo mohl dělat na živnost sám? Případně poradit jak naložit se znalostmi, které získávám abych je efektivně využil?

Děkuju
panther
Profil
petermsf:
kdo se kodérstvím živí poradit jaké další jazyky studovat
kodéři pracují jako kodéři, stačí jim k tomu HTML/CSS (a většinou JavaScript).

Jsou nabídky různých společností a „společností“, které poptávají všeználky, kteří by umělo vše v jednom. Ale pamatuj, že je lepší umět jedno pořádně než všechno a nic.

Takže,, chceš-li se živit jako kodér, stačí ti excelentní (ne dobrá nebo výborná) znalost HTML/CSS a k tomu ucházející znalost JS.
petermsf
Profil
panther:
Taky jsem nad tím uvažoval takhle..abych se neučil zbytečné jazyky. Vím, že je to hloupá otázka, ale jak dlouho průměrně trvá dostat se na takovou úroven? Nejedu podle žádných internetových seriálů, ale podle učebnic a praktickému tréninku.
panther
Profil
petermsf:
jak dlouho průměrně trvá dostat se na takovou úroven?
za jak dlouho se naučíš cizí jazyk na úrovni, abys porozumněl odbornému textu?

Je to velmi individuální. Jen rada do života: smiř se s tím, že z tebe profesionální kodér/programátor nebude. Dělat cokoliv výlučně pro peníze většinou končí špatně. Třeba budeš mít štěstí a zadaří se ti.
panther
Profil
petermsf:
ještě mě napadla jedna věc...

Objektivně si myslím, že jsem na celkem pokročilé úrovni