Autor Zpráva
Žabák
Profil *
Dobrý den,
trochu jsem se zasekl ohledně výběru směru, kterým bych se měl vydat. Teď už studuji na SŠ, ale přibližně před šesti lety jsem se začal učit HTML, CSS a poté i něco z Javascriptu. Za rok už jsem se začínal učit PHP spolu s MySQL, se kterým jsem nějakou dobu vydržel (napsat jsem si vlastní systém na blog, který jste mi tu ohodnotili jako "za začátečníka dobré"). Ale přibližně po dvou letech mne jiný programátor "zlákal" na C#, který dnes už docela umím, a poté ASP.NET MVC. Do té chvíle mne C# bavil a přišel mi i rozumný, ale s nástupem MVC začali potíže.

Nelíbilo se mi na něm, že dokud jsem vytvářel "klasické" aplikace, např. pouze kontaktní formulář s webem, nebo opravdu jednoduchá registrace podle modelu .NETu, tak vše fungovalo rychle a přehledně, ale kdykoliv jsem se pokusil o něco speciálního, např. přidat do registrace oblíbenou barvu, tak už jsem "přepisovat" dlouhé části, např. napsat vlastní MembershipProvider který jsem pak musel dosadit do jiných, "předprogramovaných" částí.

U PHP jsem si sice musel psát víc součástí sám, ale zato byly kódy mnohem flexibilnější a daly se snáz upravit. To způsobilo, že se mi ASP.NET MVC znechutilo a uvažoval jsem o "návratu" k PHP. Tam mne však podrazil přechod PHP na objektově orientovaný, který způsobil že bych se nejspíš musel učit "vše od začátku". Teď totiž neumím "pořádně" ani jedno, a to si myslím, že je po šesti letech programování nenormální.

Moje otázky tedy zní: a) mám "vydžet" u ASP.NET MVC, protože to je třeba jenom přechodný pocit který mi někdo vysvětlí?
b) mám se pokusit doučit nové PHP?
c) je nějaký jiný jazyk využívaný na webu který by byl vhodnější ? (Četl jsem třeba o Pythonu nebo o Javě.)

Za jakékoliv odpovědi nebo rady děkuji.
xROAL
Profil
PHP a objektovo orientovaný jazyk?
Je síce pravda že v PHP je možné ísť aj týmto smerom, no osobne si myslím že je to úplný nezmysel a zbytočnosť. Využiteľnosť objektov v PHP je minimálna. Aspoň pre mňa.