Autor Zpráva
RastyAmateur
Profil
Dobrý den,

jak je již vidět z méno nicku, jsem samouk začátečník. Všude se píše samé PHP PHP, vše pouze s PHP tak jsem se na to taky chtěl podvat. (ZDE) jsem se dočetl, že potřebuji nějaký soubor (zde pojmenovaný) "zpracovani_formulare1.php". To jako na ten kousek s PHP musím zakládat nový soubor?


Předem děkuji za odpověď... Jak jsem již napsal, jsem amater a učím se sám, velmi bych ocenil, když by se našel nějaký hodný šikula a vzal si mě na starost třeba přez facebook, abych tu nemusel zatěžovat celé fórum. Chápu, že se do toho každému nebude hned chtít :-)
janbarasek
Profil
RastyAmateur:
Ahoj, můžeš to také celé vložit do jednoho souboru. PHP je něco jiného než HTML. HTML jen vykresluje tebou vytvořenou stránku, zatímco PHP je jazyk, který umí něco generovat, počítat, zpracovávat, upravovat, ... podle nějakých pravidel a instrukcí, které mu řekneš (ehm, napíšeš formou scriptu).

Pokud chceš něco vykonávat pomocí PHP, tak musíš zajistit tyto věci:
- stránka (soubor) musí mít příponu .php
- musíš stránku otevírat ze serveru, který umí PHP (když máš hosting, tak nic neřeš, pokud web spouštíš z disku, tak si musíš nainstalovat lokální server, možností je mnoho)
- PHP kód (script) musí být obalen speciálními značky.

Vraťme se k příkladu, na který se ptáš:
Funguje to tak, že je nějaká obyčejná HTML stránka, kde je úplně obyčejný formulář napsaný v HTML (nic nepočítá, jenom se zobrazuje a sbírá data). Ty jako uživatel něco napíšeš do políčka a formulář odešleš. V tu chvíli se stane to, že se tebou napsané data pošlou na script "zpracovani_formulare1.php", který je přijme a zpracuje. Zatím se to nauč jen teoreticky, chápu že začátky jsou těžké, takže se to nesnaž pochopit vše najednou, ale postupuj postupně. Bez teorie a představivosti to moc nejde. Snad jsem ti to vysvětlil dostatečně "tvojí mluvou".

abych tu nemusel zatěžovat celé fórum
Od toho toto fórum je.

našel nějaký hodný šikula a vzal si mě na starost třeba přez facebook