Autor Zpráva
hanx
Profil
Zdravím, nejsem bohužel programátor ani pokročilý webmaster a řeším následující věc. Omlouvám se za polopatické podání pro blbce, snad se do toho nezamotám a bude to dobře pochopitelné:

Mám dva e-shopy. Starý a nový. Potřeboval jsem, aby mi oba běžely nějakou dobu současně. Nyní vím, že jsem to udělal špatně, že jsem měl nějaké přelinkování řešit ihned, ale teď musím přijít na to, jak to nejlépe vyřešit.

Starý má doménu eshop.xxx.cz (xxx je samozřejmě smyšleno) a je nějakou dobu zavedený, na některá KW má slušné pozice atd. Jenže CMS tohoto e-shopu, jeho možnosti atd. je extrémně zastaralý, potřeboval jsem vytvořit kompletně nový. xxx.cz je stránka celého obchodu, tedy kamenných poboček a e-shopu.

Nový má doménu xxxshop.cz, která se vytvořila pro období, kdy běžely oba shopy současně. Jenže se mi nedaří s touto doménou a tímto novým, "lepším" shopem dostat se na pozice toho starého shopu na důležitá KW.

Co potřebuji a řeším:
1. Potřebuji převést nový eshop (xxxshop.cz) na starou doménu (eshop.xxx.cz) tak, aby návštěvnost, kterou tento starý e-shop má, se stala návštěvností nového e-shopu. Co nejlépe. RS má úplně jiný systém tvoření URL, ale ručně bych byl schopen hlavní produkty, kategorie atd. definovat například v excelu, kdybych měl vedle sebe seznam URL starého shopu a seznam URL nového shopu (kde tyto seznamy veškerých URL, i těch, které na starém eshopu už nejsou ale po internetu se na ně odkazuje, vzít?). Jediný prblém je, že se na těchto URL změní obsah.

2. Potřebuji, aby již vybudovaná návštěvnost z nového shopu (xxxshop.cz) zůstala taková jaká je, což bych pravděpodobně ošetřil přímým přesměrováním (301 nebo jak se tomu říká).

3. Starý eshop převedu na jinou doménu (outlet.xxx.cz) a bude se v něm měnit obsah.

Jak toto vše co nejlépe provést?

Jak se k celé situaci budou stavět vyhledávače?

Moc děkuji předem!
Petr ZZZ
Profil
Nechci strašit, ale myslím, že alespoň na některé otázky najdeš odpovědi v článku Martina Kolčaby:

Redesign může zabíjet SEO
hanx
Profil
Petr ZZZ: Jsem už dostatečně vystrašený :-) Děkuji za článek. Nicméně s tímto už relativně počítám. Jenže nyní potřebuji přesně vědět, jak přesně tomuto předejít. Nevím totiž, jak to udělat.

Řekněme, že přesměrovat veškeré url xxxshop.cz/yyy na eshop.xxx.cz/yyy bychom nějak zvládli.

Nyní ale otázky:
1. Kde vzít seznam všech URL starého shopu?
2. Dají se z nějakého nástroje vytáhnout linky na starý e-shop zaindexované v googlu, případně existující odkazy přirozeně vzniklé, které vedou na neexistující stránky na e-shopu?
3. Jak přesměrovat určité URL ze starého e-shopu (z bodu 1) (například eshop.xxx.cz/obchod/kategorie1) na starou doménu, kde bude nový shop a jeho existující struktura URL (například eshop.xxx.cz/kategorie1) tak, aby to nezpomalilo načítání stránek atd. prostě jak se to dělá správně a nebude to chybové i pro řádově stovky přesměrovaných URL.
4. Doplňující k bodu 3. - jakým způsobem toto nadefinovat a utřídit data pro tuto operaci? Moje představa je vzít excel a do jednoho sloupce dát původní URL, do druhého sloupce dát nové URL a z toho poté vytvořit nějaký výstup.
Tori
Profil
Je nějaká možnost upravit způsob vytváření/zpracování URL v novém RS tak, aby mohl používat staré URL? Tím by odpadlo přesměrovávání. (Je to RS na zakázku, nebo nějaký běžně používaný?)
Ad 1) - pokud by měl programátor přístup ke zdrojovému kódu starého RS, aby viděl jak se URL vytvářejí, tak by šel ten seznam vygenerovat na základě databáze produktů, kategorií atd. Anebo možná jsou všechny používané URL uložené v DB, hodně RS s podporou "pěkných URL" to tak dělá.
Ad 4) - pro programátora s přístupem ke zdrojákům obou RS a s kopií DB by to mělo být poměrně jednoduché. Záleží jak přesně by se přesměrování realizovalo (skutečné přesměrování na jinou URL, nebo podstrkávání obsahu při zachování staré URL) - to je záležitost spíš SEO, ve kterém se nevyznám.
hanx
Profil
Tori: RS je pravděpodobně částečně nebo úplně firmy, která nám shop dělala, není to žádný opensource nebo free.

Sice umožňuje ručně editovat URL, nicméně kvůli automatickým aktualizacím z ERP jak zboží tak kategorií by to bylo polovičaté. Byl bych schopen měnit URL jen na kategorie, nikoliv na produkty. Přesměrování by bylo lepší. Tak jako tak se změní obsah té stránky.

Ad 1) Myslel jsem, že to jde nějak jednodušeji nebo svépomocí, ale asi mi nezbyde nic jiného než obrátit se na bývalého dodavatele eshopu.
Tori
Profil
Získat seznam stránek indexovaných googlem se dá buď z Google Webmaster Tools, nebo např. podle tohoto návodu: http://www.slideshare.net/Arunkrishnanwls/how-to-get-indexed-page-list Bohužel ta druhá možnost je schopná vyhledat naráz max. odkazů, tak se musí najít prvních sto, zkopírovat, najít dalších sto, zkopírovat... a limit je 1000 odkazů. Ale dalo by se to rozdělit po jednotlivých kategoriích výrobků.
= Prvních několik odkazů hledání googlem na frázi "get list of google indexed pages"

Vaše odpověď


Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0