Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Dvořáček Lubor Profil * |
#1 · Zasláno: 16. 2. 2016, 09:34:23
Na stará kolena (je mně skoro šedesát) jsem si začal dělat webové stránky, docela mne to všechno kolem té tvorby chytlo a baví mne to čím dál tím víc, akorát narážím nato že jsem v ledasčem dost "konzervativní" a jedu po staru, mám doma jen obyčejné monitory (15", 17"), chytrým mobilům se vyhýbám i když už jsem se pokusil ze zajímavosti i udělat responzivní web. Ovšem vlastně nemám moc šanci ověřit jak to na reálných mobilních přístrojích přesně vypadá... moji kamarádi ty nejnovější přístroje většinou nemají (s aktivním netem), žiju sám .......
Vrtá mne např, hlavou jak se zobrazují responzivní stránky s max. šířkou 1300px na displeji takového Smartphonu s HD rozlišením, který vtěsnává 1 080 × 1 920 rozlišení (některé i více) na pouhou pětipalcovou plochu... to pak ty responzivní stránky musí uživatel po prvním načtení mít strašně drobné (písmo) a musí stejně neustále zoomavat? Nebo jde při navrhování responzivních stránek nějak zvětšovat písmo podle zjištěného poměru rozlišení vers. velikosti displeje? Jak to vy profíci řešíte? Selská hlava mi říká že čím více pixelů - tím drobnější písmo bude.... a na svém 10 palcovém netbooku s 1440px to tak je. Oproti tomu na PC 15" s 1024px jsou parádně velká písmena (ve Windows)... Exituje na webu nějaký reálný simulátor mobilních přístrojů. Tak aby "vyfotili" reálné načtení webové stránky? Je mi jasné že zmenšování okna na mém počítači nemůže nasimulovat rovnocenně danou realitu.... |
||
Str4wberry Profil |
#2 · Zasláno: 16. 2. 2016, 10:15:13
Prohlížeče mobilů obvykle mají nějaký poměr mezi HW pixely a SW pixely a nebývá 1:1.
Tedy telefon s rozlišením 1080 × 1920 stránku zobrazí třeba v třetinovém rozlišení 360 × 640 a není s čitelností problém. Ten poměr se nazývá device pixel ratio a je možné ho pozorovat ve vývojářských nástrojích při emulaci nějakého mobilu: Kvůli tomu, že displej dokáže vykreslit více pixelů, než na první pohled používá, se potom pro mobily s vysokou hustotou pixelů například používají rozměrnější obrázky, aby se využil potenciál displeje. Druhá věc je to, že mobilní prohlížeče jinak zobrazují: 1) Stránky responsivní s <meta> značkou viewport .
2) Ostatní stránky. U prvního případu se stránka přizpůsobí skutečné šířce (zpravidla po vydělení hodnotou device pixel ratio). V druhém případě potom dochází k odzoomování, kdy mobilní prohlížeč stránku vykreslí v nějakém běžném desktopovém rozlišení (třeba cca 1000 pixelů), aby se vešla celá, a zmenší ji do těch například 360 pixelů na šířku. Návštěvník si ji potom přibližuje. Pro testování bez fysického vlastnictví přístroje se hodí vývojářské nástroje. Třeba v Chrome je k tomu volba „Device mode“ (ikonka telefonu po otevření vývojářských nástrojů): |
||
Dvořáček Lubor Profil * |
#3 · Zasláno: 16. 2. 2016, 11:48:19
Děkuji za vyčerpávající vysvětlení, s tím Chrome to vyzkouším. Máte moc kvalitní stránky, budu študovat a zkoušet...... Přeji hezký den.
|
||
Časová prodleva: 9 let
|
0