Autor Zpráva
Zdeněk Doležal
Profil
Dobrý den.
Jsem nevidomý člobrda a pustil jsem se do psaní HTML. Jsem v začátcích. Můj dotaz je. Když přidám dva odkazy na stránku, tak jsou přilepeny hned vedle sebe. Mě osobně by to nevadilo, ale nevipadá to dobře a vidící lidičky mi to taky hlásí.
Jak mám prosím udělat mezi odkazy mezeru, aby nebyly hned vedle sebe?
Předem děkuji Zdenek.
Tomáš123
Profil
Zdeněk Doležal:
Pridaj odkazu horizontálny padding.
Zdeněk Doležal
Profil
Dobrý den. Jsem úplný začátečník, zde jsem též poprvé. Myslel jsem nějaký tag který by mi ty odkazy rozdělil. Tomáš123:
Tomášeek
Profil
Zdeněk Doležal:
Tagy už máš v HTML, to jsou ty odkazy (<a>). Odsazení je věcí stylů, přečti si odkaz uvedený výše.
Joker
Profil
Tag na to není (leda tam jde prostě nasekat nedělitelné mezery, ale to není správné řešení), odsazení prvků je právě věc kaskádových stylů.
Zdeněk Doležal
Profil
Díky vám všem. Ale obábám se že tohle zatím nepobírám.
Petr ZZZ
Profil
A není to prostě jen triviální nalepení odkazů přímo na sebe, jako takhle:
<a href="odkaz-1.html">odkaz-1</a><a href="odkaz-2.html">odkaz-2</a>

a nepomohla by prostě jen jednoduchá mezera, takhle?
<a href="odkaz-1.html">odkaz-1</a> <a href="odkaz-2.html">odkaz-2</a>

A pokud by odkazy měly být pod sebou, je možné je napsat třeba jako seznam (seznam je tag <ul>, položka seznamu je tag <li>):
<ul>
   <li><a href="odkaz-1.html">odkaz-1</a></li>
   <li><a href="odkaz-2.html">odkaz-2</a></li>
   <li><a href="odkaz-3.html">odkaz-3</a></li>
</ul>

Pomocí CSS je pak možné takový seznam odkazů nastylovat (například odstranit ty výchozí puntíky na začátku každé položky seznamu).
Bubák
Profil
Tomáš123:
Pridaj odkazu horizontálny padding.
O padding se zvětší klikacená oblast a o margin se zvětší mezery. Záleží na tom, co přesně Zdeněk Doležal požaduje, často se dělá menu bez mezer.

V pravěkých dobách před nástupem CSS se krom tvrdých mezer zneužívaly transparentní GIF obrázky.
Zdeněk Doležal
Profil
Dobrý podvečer.