Autor Zpráva
Saria
Profil
Jsem úplný samouk a přesto, že jsem hledla , nemohu se dopracovat ke správnému řešení. Momentálně se učím zpracovávat formuláře a údaje zapisovat do databáze. Můj problém začal tím, že nedokážu zapsat pomocí PHP, aby kategorie, vybraná uživatelem, zůstala načtena i při kontrole formuláře. ( Jde o formulář pouze cvičný.)

Dokázala jsem pouze nastavit při spuštění formuláře předvolenou kategorii.

FORMULAR:
<p><label for="kategorie">Kategorie:</label><br />
<select name="typ[]" size="5">

<option value="1" <? if($typ==1){ echo " selected"; } ?> >auto</option>

<option value="2">byty</option>
<option value="3">práce</option>
<option value="4">zvířata</option>
<option value="5">bílá technika</option>
<option value="6">hračky</option>
<option value="7">oblečení</option>
<option value="8">jiné</option>
</select>
<small><font color=#6666cc text-aligen:right>Pečlivě vyberte správnou kategorii.</small></font></p>

A možná ten první není správně, opravdu netuším. Zkoušela jsem to několika způsoby, ale bohužel....zřejmě mi chybí ta správná logika. Tak jsem ty ostatní příkazy vymyzala a posílám to holé... . Snad mi vy zkušenější poradíte správnou cestu. Předem děkuji. Saria
jogurt
Profil
u selectu nemusis uvadet name jako pole. Staci, aby se jmenoval "typ"
Jo
Saria
Profil
Děkuji, ověřování funguje.

Pak tedy stačí pouze:
if (isset($_POST['typ'])) {
$typ = $_POST['typ'];
}
else {
$typ = "";
}

a mohu vkládat do databáze? Nebo je třeba ošetřit každé value zvlášť?
Dočetla jsem se totiž, že nejvýhodnější je tyto věci tvořit v Java Scriptu. A tam jsou mé jakékoliv informace na nule.
Ptám se jako trdlo, ale pravda je taková, že jsem trdlo....
jogurt
Profil
no, ja sem taky trdlo, tak ti klidne poradim:-)
mysim, ze ten php kod na overovani, kterej jsi napsala, uplne staci. Takhle uz tam uzivatel tezko vlozi nejakou jinou hodnotu. (Ledaze by si napsal vlastni formular)