Autor Zpráva
Blue
Ahoj, předem prosím o shovívavost, jsem začátečník. Zkouším udělat stránky pomocí IFRAME.

Pochopila jsem, že pro menu na levé straně musím do všech stránek (index.htm a dalších) vložit cosi jako
<iframe src="menu.htm" width=100 height=1000 frameborder="0" align="left" name=menu style="margin: 0; padding: 0" target="_top">
</iframe>
což udělá menu široké 100 a vysoké 1000 (předpokládám, že pixelů), zarovnané doleva a bez orámování. Do stránky menu napíšu odkazy na jednotlivé stránky webu, a to do sloupečku a vycentrované. Zadám pevnou velikost písma těch odkazů tak, aby v tom sloupečku širokém sto byly akorát = ne moc malé ani nepřetékaly.

DOTAZ: Bude se to menu zobrazovat všem stejně bez ohledu na rozlišení obrazovky? Doufám, že ano, když zadám napevno šířku menu i velikost písma menu. Předpokládám, že pokud má někdo větší či menší rozlišení, tak se ve STEJNÉM poměru zmenší či zvětší jak sloupeček menu, tak i odkazy v něm, ale pořád to bude vprostřed a pořád se to tam vejde. Uvažuju dobře? Nemám možnost vyzkoušet různá rozlišení a teorie mi není moc jasná, proto se ptám. Děkuju za trpělivost!
esemeska
Blue
Melo by to tak byt, popr. si stahni Pspad, kde mas moznost vyzkouset nekolik rozliseni...
Blue
Mockrát děkuju. Ještě prosím o radu - viz DOTAZ o kus níže. Nejdřív ale dovolte vysvětlení :-) Pomocí iframe zkouším udělat menu i záhlaví. Moje představa - menu široké 20% stránky zarovnané doleva, tj.

<iframe src="menu.htm" width="20%" height=2000 frameborder="0" align="left" scrolling=no name=menu style="margin: 0; padding: 0" target="_top">
</iframe>

a záhlaví široké 80% stránky zarovnané doprava takto:
<iframe src="zahlavi.htm" width="80%" height="10%" frameborder="0" align="right" scrolling=no name=menu style="margin: 0; padding: 0" target="_top">
</iframe>

Aby obsah stránek nepřetékal do menu, mám zadáno, že odstavce mají začínat na 21% šířky stránky takto:
p {text-indent: 20px; margin: 0px} /*pro Netscape*/