Autor Zpráva
Anonymní
Profil *
Ahoj

vytvorila jsem novou verzi stranek www.tucnak.cz s pouzitim kodovani UTF8 , pro vyhledavani na Google pouzivam slovo
punčocháče. Ve vysledcích hledání Google je problém s češtinou v title.

Nevíte co je špatně?
Yuhů
Profil
Google chápe tu stránku tucnak.cz jako by byla ve windows-1250. Nevím proč, ale mám dva kandidáty na zradu.

* chybí meta značka kódování
* hlavička Content-Type: text/html (BOM UTF-8)

meta: sice je kódování uvedeno v xml prologu, ale těžko říct, zda to google bere v potaz. Zdá se, že ne. Doporučuji tam dopsat
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=UTF-8" />

hlavička: čekal bych Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Google to možná také tak čeká, ale tím si nejsem tak jistý.
Anonymní
Profil *
dekuji
vyzkousim
mat
Profil
tu deklaraci xml (myslím to úplně nahoře před doctype) nahoře bych vyhodil, u utf není třeba ji používat a nikde tam nevidím meta tag <meta http-equiv="Content-language" content="cs" />.

Ten doplňte a to pokud možno výše než title, aby byla deklarace jazyka (češtiny) nad titulkem. Mělo by to fungovat
Yuhů
Profil
Mate, máte prosím nějakou ověřenou zkušenost s používáním či nepoužíváním meta tagu Content-language?
mat
Profil
Omlouvám se, neměl jsem psát "mělo by to fungovat", ale spíše "mohlo by to fungovat"...:) - ale správná rada je ta od Yuhůua, problém byl v kódování dokumentu, ne v deklaraci jazyka...

Jinak tag Content-language mi přijde používat normální, deklaruje přece jazyk obsahu (cz) (sk) (en), podle něj (aspoň doufám) vyhledává google (a nejen on) v národních jazycích, anžto je mu deklarován jazyk dokumentu. Myslím, že význam je v tom, že vyhledávač (google) pak ví, kam váš web zařadit, když si v něm někdo hledá informace v nějakém konkrétním jazyce.

Tohoto faktu by šlo využít tam, kde třeba je hledáno klíčové slovo "web" - celosvětově bude váš web někde hodně dole, při prohledávání jen např. v češtině a Content-language
"cs" vyskočíte mnohem výš. Pokud nebudete mít Content-language určen, neměli byste vyskočit nikam.

To si já myslím o meta tagu Content-language...:)

Jestli je všechno jinak, pak se nechám rád poučit, Yuhů jsem spíše encyklopedista než tvůrce webu...
Anonymní
Profil *
Zdá se, že stačilo přidat

<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=UTF-8" />

jak doporučoval Yuhů.

Zkusím ještě přidat <meta http-equiv="Content-language" content="cs" />
Yuhů
Profil
na tom content-language není v zásadě nic špatného, ale nemyslím si, že by podle něj Google a jiné vyhledávače určovaly jazyk dokumentu. (Resp. nikdy jsem o tom neslyšel.) Dělají to heuristickou analýzou, která je poněkud spolehlivější (i když taky ne moc).
mat
Profil
Děkuji za poučení, jsem zase o trochu zkušenější...
Toto téma je uzamčeno. Odpověď nelze zaslat.