Autor Zpráva
Anna
Profil
Mám dotaz, v diskuzi jsem odpověď nenašla a protože jsem začátečník, tak si sama poradit neumím. Dostala jsem za úkol aktualizovat školní stránky (netvořila jsem je) a chtěla bych najít nějaký způsob, jak jednoduše měnit odkazy. Na těch stránkách je na různých místech hodně stejných (a zastaralých) odkazů na další stránky a není úplně pohodlný to všude ručně přepisovat. Myslela jsem si, že by mohl být nějaký způsob jak někde jednou zadat správnou novou adresu a ono by se mi to "přepsalo" všude. Konkrétně, někde (já nevím ? v CSS nebo nějakým skriptu ?) napíšu správnou adresu (odkaz) na sylabus fyziky a když pak přijdu na stránky učitelů fyziky, na rozvrh a nebo studijní plány, tak mi odkazy na ten sylabus budou všude fungovat správně.

...já nevím, jestli je ten můj dotaz dost jasný a jestli není moc hloupý, ale budu vděčná za každou odpověď :)
Jiří Bureš
Profil *
Jde to několika způsoby. Pokud jsou odkazy platné a jedná se o html soubory, umí měnit odkazy např. FrontPage (přejmenováním souboru se změní jeho odkazy na ostatních stránkách sady webových souborů). Pokud jsou odkazy neplatné, většinnou nezbývá, než použít nátroj na hromadné hledání a nahrazování textu uvnitř souborů (tohle umí i zmíněný FrontPage). Pozor ale na to, jak se nadefinují pravidla pro převod.
Anna
Profil
Děkuji za dopověď, myslela jsem si, že by to třeba šlo nějak líp (někde to nadefinovat, jako u stylů, pak do těch stránek už dát jenom odkaz na styl, skript), ale nevadí, ono se to zas tak často nemění, tak si budu muset poradit třeba tím hromadným vyhledáváním.
Leo
Profil
Jednoduseji snad jen v nejakem redakcnim systemu, ale v nem ty stranky urcite delane nejsou, takze nic :-) Leo
Yuhů
Profil
Anno, žádný jednoduchý způsob, jako jsou třeba styly, na to neexistuje. (Jde asi o největší problém amatérského webdesignu.)

Zkus se prosím podívat na stránku
www.jakpsatweb.cz/include.html
napsal jsem ji přesně na řešení tvého problému.
Anna
Profil