Autor Zpráva
WalmezYetti
Profil *
Dobrý den/večer,

mám takovou možna nelogickou otázku, ale podle toho co sem napíšu jsem se naboural do svých www stránek přes ochranu a to i s databází a i přes velmi drahý a uznávaný hosting (svým způsobem na to nemá vliv). Nezabránilo mi nic, abych se naboural a tím mohl udělat nemalou paseku. Neboli bezpečnost www stránek e-obchodů a redakčních systémů bude asi pase, pokud to není jenom čistě moje náhoda, což vylučuje to, že stejným postupem jsem se dostal do spřátelených www stránek založeném na jiném základu redakčního systému. Předem říkám že nejsem programátor.

Problémem je v php skriptu, neboli páru řádku v konfigurace.php (configuration.php) atd..... (zadal jsem hodnoty jen pro představu samozřejmě obrazně)

// nastavení připojení k databázi
define('DBHOST', 'localhost'); // server (databáze)
define('DBLOGIN', 'root'); // login do databáze
define('DBHESLO', 'blabla'); // heslo
define('DBBASE', 'neco'); // jméno databáze
define('DBPREFIX', 'id_'); // prefix pro případné odlišení tabulek v rámci jedné databáze
define('SERVER', 'http://localhost/www.neco.cz/'); // www adresa obchodu (s "/" na konci)

nebo

/* Database Settings */
var $dbtype = 'mysql';
var $host = 'localhost';
var $user = 'root';
var $password = 'blabla';
.......

1. jak se dostat k tomuto souboru kde zjistím vlastně přihlášení do databáze

Stačí zadat příslušnému nejmenovanému programu příkaz stahuj všechno s názvem konfigurace.php po celé web prezentaci www.neco.cz. U prezentace cca 100 Mb velké cca 30 secund a je stáhlé co potřebuji.

2. samozřejmě otevřu soubor konfigurace.php a naleznu tíživé informace pro přihlášení do databáze.

3. přihlásím se do databáze a mažu o 106 :), nebo v horším případě přidám řádku pro administraci, nebo kopíruji všechny osobní data, atd .....

Je to možné, nebo mám něco špatně já ? Pokud ano tak velmi uznávané světově proslulé internetové obchody a redakční systémy se tímto stanou vlastně sobě nebezpečnými.