Autor Zpráva
Lenkaaa
Profil *
Ahoj, chtěla bych se zeptat. Vždy, když jsem zkoušela vytvářet stránky, udělala jsem obrázkové logo a patičku, u hlavního obsahu, který se mění délkou jsem nechala jen barvu na pozadí. Jsem naprostý laik, ale zkouším a zkouším... Snažím se přijít na to, jak na hlavní obsah přidat "vymyšlené" pozadí tak, aby bylo vždy pozadí přiměřené délky textu. Jde /jistěže jde, ale jak/ nastavit obrázek na pozadí tak, aby byl vždy stejně dlouhý s textem? (např. když si vytvořím pozadí korkové nástěnky, aby při hromadě textu nebyla spodní část "bílá" a naopak při 3 řádcích tam nebyla kilometrová korková nástěnka...) Předem díky, pokud na mě bude mít někdo "nervy" a odkáže mne někam, kde tomu budu moci přijít na kloub.

Moderátor Chamurappi: Příště si prosím pro svůj příspěvek vymysli takový nadpis, aby vystihoval podstatu dotazu.
SwimX
Profil
Lenkaaa
jde to velmi snadno, udělej si "korkovou nástěnku" (jistě nalezneš i hezčí věci, bohužel ale grafika mě minua velkým oboukem). Ten obrázek by měl mát výšku např 50px, a měl by být udělán tak, aby když budou dva pod sebou aby přesně navazovaly.
Pak už jen nastavíš
#obsah{
  background: url('obr/obsah_back.png') repeat-y;
}
Pokud obsah nemá nastavenou výšku, bude se přizpůsobovat obsahu, a s ním i pozadí.
Lenkaaa
Profil *
SwimX
Moc děkuji!
RockFire
Profil
Mimochodem ještě je možnost, že pokud se jedná o obsah s přechodem, dá se udělat tohle:

#obsah
{
 background: url('img/prechod.png') #000000;
}

V tomto případě se vykreslí do pozadí obrázek prechod.png uložen ve složce img a tam, kam už nedosáhne se vykreslí barva #000000, tedy černá.
Railbot
Profil
background:#000000 url('img/prechod.png');
SwimX
Profil
RockFire
za předpokladu že přechod má šířku stejnou jako obsah, což je naprosto zbytečné, když může mít šířku 1px a v background nastaveno repeat-x

a barvu doporučuji definovat vždy, zobrazí se vám než se načtou obrázky, nebo když si je někdo vypne.
RockFire
Profil