Autor Zpráva
trixo
Profil *
Zdar,
som práve tá kategória amatérov, čo vedia zatiaľ len minimum a potrebujem sa spýtať nejakého profíka, čo znamená HTML, DHTML, XHTML, XML a aký je v tom rozdiel,
alebo v čom mám tvoriť web stránky, ak viem HTML 4.0, CSS 2 a základy JavaScriptu + niekedy potrebujem vložiť Object.

Veľká vďaka za každé objasnenie.
Leo
Profil
"ak viem HTML 4.0, CSS 2 a základy JavaScriptu"

To bohate staci. DHTML znamena Dynamicke HTML a neni to nic jineho nez kombinace JavaScriptu, HTML (a pripadne CSS) dohromady, kde se pomoci JS dynamicky meni to, co byste v HTML a CSS nastavoval staticky. XML je format na ukladani strukrurovane informace, jednoduse receno, ktery ma obecne pouziti, nesouvisi jen s webem, a XHTML je novejsi verze HTML, ktera formalne z HTML udelala jednu z konkretnich podob XML. Leo
trixo
Profil *
Jeden kamoš mi napísal, že v XHTML nemôžem používať tabuľky -že mám robiť všetko cez DIV. No ja sa tabuliek akosi nechcem zbaviť, teda neviem si predstaviť ako sa pracuje bez nich, či sa dá všetko nahradiť inými tagmi.
A ešte vravel že nemôžem použiť v tagu A hodnotu blank (otvorenie stránky do nového okna). To by bolo blbé, čo keď budem potrebovať nové okno?

Ktorý z jazykov má najviac možností?
Timy
Profil
http://www.zralog.cz/translate/TR/REC-xhtml1-20020801/Overview.html tady máš překlad xhtml, ale myslím, že tam není úplně všechno. XHTML je v podstatě přísnější podoba HTML.
target="_blank" v xhtml používat skutečně nesmíš, tento atribut byl shledán nepotřebným, s čímž souhlasím
tabulky se používat můžou, ale spíše se už používá css layout, prostuduj http://www.jakpsatweb.cz/css/
Leo
Profil