Autor Zpráva
ajajaj
Profil
ahoj všem, provozuji e-shop, kde prodávám rybářské potřeby a v poslední době jsem si všiml, že mi nepřicházejí návštěvnící na hlavní stránku z google, zadal jsem cvičně dotaz na rybářské potřeby do googlu a našel jsem se až někde okolo 200 místa ve výsledcích fulltextu. Ještě před měsícem jsem byl nejhůře někde okolo 20 místa. E-shop je starý zhruba rok. Ze seznamem problémy nemám. Nejsem si vědom porušení žádných pravidel. Je to pro mne docela důležité, neboť mi z fulltextu chodí cca 80% návštěv. Můžete mi, prosím, někdo poradit? Děkuji.
Marek Prokop
Profil
Přes jaké dotazy Vám lidé chodili na úvodní stránku dřív a přes které z nich přestali chodit? Týká se snížení návštěvnosti i dalších stránek a dotazů? Projděte si pečlivě Google Analytics a zkuste zjistit, zda jde o plošné snížení návštěvnosti (všechny stránky, všechny dotazy), nebo jen výpadek několika mála stránek/dotazů. Samozřejmě vezměte v úvahu sezónní průběh hledanosti.

Ptám se tak proto, protože zjišťovat v Googlu přesné pozice na jednotlivé dotazy je dost obtížné. Různí uživatelé mohou vidět různé výsledky.
Kalby
Profil
No pricin muze byt vic. Budto nejaka penalizace (prodavani odkazu apod.) dale to muze byt napriklad tim ze pokud je stranka nova mohla se sice nejaky cas objevovat vepredu (sandbox) ale po ustaleni se presunula dozadu. Podivabyl bych se na to pomoci webmaster Tools od google a tam by ti to melo vsechny chyby a penalizace ukazat
Marek Prokop
Profil
Ještě něco k Vašemu webu všeobecně. Před pár dny jsme se tu bavili o zdravém selském rozumu, tak se snad nebudete zlobit, když si Váš web vezmu za příklad teze, že selský rozum patří k velmi vzácnému zboží.

Všechny příklady jsou ze stránky RYBÁŘSKÉ KNIHY, RYBÁŘSKÁ DVD - RYBAŘENÍ, MUŠKAŘENÍ, CESTOVÁNÍ:

1) URL http://rybarske-potreby.monfish.com/rybarske-knihy-rybarska-dvd-rybareni-muskareni-cestovani-44.html je tak dlouhé a redundantní (3krát rybářské + jednou rybaření), že zcela ztrácí funkci unikátního a výstižného identifikátoru. Sedlák se zdravým rozumem by ho napsal asi nějak takto: rybarske-potreby.monfish.com/knihy-dvd nebo ještě lépe www.monfish.com/rybarske-knihy-dvd.

2) Hlavní nadpis "RYBÁŘSKÉ KNIHY, RYBÁŘSKÁ DVD - RYBAŘENÍ, MUŠKAŘENÍ, CESTOVÁNÍ" svou první polovinou říká, že stránka bude o rybářských knihách a DVD, druhou polovinou že bude o rybaření, muškaření a cestování. Titulek k tomu ještě na konci dodává "Rybářské potřeby". O čem tedy ta stránka ve skutečnosti je?

Navíc je zde zase ta redundance, která odrazuje od čtení. Člověk obdařený zdravým rozumem napíše "rybářské knihy a DVD". Napsat místo toho "rybářské knihy, rybářská DVD" může jen někdo, kdo trpí mentální koktavostí.

3) V prvním boxu uprostřed se píše: "Loop Trout Bum Diaries vol.2 - muškaření, Nový Zéland rybářské DVD" a hned vedle: "rybářské DVD Loop Trout Bum Diaries vol.2 - muškaření, Nový Zéland". Když navíc nedopatřením najedu myší na obrázek, objeví se bublina a v ní pro změnu: "Rybářské DVD muškaření - Loop Trout Bum Diaries vol.2 Nový Zéland". To je vtip? Jako hra z kategorie najdi pět rozdílů je to dobré, ale Vy byste měl možná radši e-shop.

Ta bublina navíc překryje jediný text v boxu, který se aspoň trochu liší.

4) Z nějakého záhadného důvodu nelze kliknout na jediný logický text, tj. nadpis položky v pravé části boxu. Jde kliknout jen na obrázek (za cenu zobrazení té nesmyslné bubliny) a text pod ním.

5) Když kliknu, dostanu se na stránku, kde se píše:

"Muškařské DVD o chytání na Novém Zélandu. Lov ohromných potočáků v nádherné scenerii novozélandské přírody. Sestřih toho nejlepšího ze čtyřměsíční expedice. Délka 75min, anglicky."

To je přesně o 10 slov víc, než kolik se zobrazilo již na předešlé stránce. Kliknutí je jeden z nejnáročnějších úkonů, které můžete od uživatelů i vyhledavačů chtít. Když je dvakrát necháte kliknout kvůli deseti slovům, už u Vás po třetí nekliknou.

6) Dlužno dodat, že ta detailní stránka má celkem 301 slov, z toho samotný výrobek jich popisuje jen 62 (20 %). Mnoho slov v popisu se ale opakuje, takže unikátních slov je zde jen 41 včetně různých gramatických tvarů stejných slov.

7) Když se vrátím na stránku RYBÁŘSKÉ KNIHY, RYBÁŘSKÁ DVD - RYBAŘENÍ, MUŠKAŘENÍ, CESTOVÁNÍ, zjistím, že mohu v navigaci pokračovat na rybářská DVD nebo na rybářské knihy. Původních pět položek se mi tím v prvním případě zredukuje na dvě, v druhém případě na tři. To se sice hezky sčítá, ale jinak je to naprosto absurdní.

Dál už pokračovat nebudu, napsal jsem jen věci, které jsou viditelné během prvních pár vteřin. Celkově z toho mám pocit, že uděláte dobře, když zapomente na vše, co jste dosud o SEO slyšel, protože to zřejmě všechno byly nesmysly, a místo toho začnete používat právě ten zdravý selský rozum.

Hezký večer.
ajajaj
Profil
Marek Prokop:
děkuji za reakci, tu stránku jste vybral opravdu trefně...

ad2) uznávám, že stránky s dvd a knihami nejsou zrovna moc povedené a titulky jsou přitažené na vlasy, stejně tak URL. Vím o tom, ale i to je součástí optimalizace - prostě stránky o dvd jsem posunul na druhou kolej a věnoval jsem se jiným, protože tato kategorie s 5 položkami nepřinese moc velký obchodní úspěch, raději budu nabízet muškařské pruty, navijáky atd. (to mě ale nikterak neomlouvá za ty paskvily) ale jak jinak vyzkoušet, jestli je pro lepší pozice z fulltextu vyhledavačů kratší titulek než delší s vyšším počtem kw? co kdyby to bylo kvůli následujícím možným dotazům: rybářské knihy(DVD) o muškaření, knihy o rybaření, knihy o cestování a rybaření... jak jsem už psal, nemám víc položek a musím utrhnout co nejvíc možných dotazů k těm několika. Když nemám čas psát dlouhé a unikátní popisy, udělám alespoň titulek který mi částečně nahradí absenci toho nejdůležitějšího - popisu. Ta stránka je stará zhruba 2,5 měsíce takže teď budu zjišťovat, jestli byla úspěšná ve fulltextu vyhledávačů nebo ne.

S tím souvisí i další věc: v době kdy jsem ji psal jsem si všiml, že seznam rozlišujel i mezi tvary slov a upřednostňuje ve výsledcích ty přesnější k zadaným dotazům - nebo jinak, pokaždé vrátí jiné výsledky (zkuste zadat jednotné číslo a pak množné)

ad 3,4,5,6,7) ano, bude to chtít změnit

a) ale zpět k mému prvotnímu dotazu: jednalo se hlavně o dotazy "rybářské potřeby" a "rybářské potřeby e-shop" . Pro lidi mám jinou stránku, která je přivede do e-shopu, používám ji do tištěné reklamy a zní monfish.cz - některé významné oborové servery na mě odkazují právě přes tuto doménu, mám na ní sice redirecty (http 301), ale google to může možná brát jako že je hlavní... (vznikla až půl roku po zavedení e-shopu na subdoméně právě proto, aby lidé nemuseli psát dlouhý název se subdoménou)

b) google nemá rád subdomény?

ještě ad 2) proč je špatné umístění výrazu "rybářské potřeby monfish" na jednotlivé podstránky? jedná se o název hlavní stránky a ještě to jsou kw. kdysi jsem to tak měl, titulek byl tvořen čistě k dané stánce tak aby ji 100% vystihoval, třeba právě "rybářské knihy a dvd" jenže pak se nedostavovaly výsledky na vysoce konkurenční výrazy jako jsou třeba rybářské potřeby
ajajaj
Profil
Kalby:
díky, projeto a zkontrolováno, žádné chyby ani bany, jen upozornění na to co jsem udělal se všemi stránkami - vložení názvu rybářské potřeby monfish na každou stránku, tzv. duplicitní title

a teď babo raď, asi bych to měl předělat zpět na ty původní titulky "bez", jenže neztratím tím pozici na rybářské potřeby u seznamu?

selským rozumem vyhodnoceno: radí to google, radí to pan Prokop, měl jsem to tak i já před optimalizací na "rybářské potřeby" - ano, vrátím se k tomu, ale teď ne, až po Vánocích, nebudu riskovat ztrátu pozice na seznamu odkud přichází drtivá většina návštěvníků právě na toto sousloví.
Marek Prokop
Profil
jak jinak vyzkoušet, jestli je pro lepší pozice z fulltextu vyhledavačů kratší titulek než delší s vyšším počtem kw?

Dobrá otázka, ale těžká. Přiznám se, že sám odpověď neznám -- tedy nemyslím "jak jinak vyzkoušet", ale jak *vůbec* vyzkoušet. Měření výsledků SEO je zatím v úplných začátcích a spolehlivé metody nejspíš ještě neexistují.

co kdyby to bylo kvůli následujícím možným dotazům: rybářské knihy(DVD) o muškaření, knihy o rybaření, knihy o cestování a rybaření.

To je správná úvaha, ale to vše lze vystihnout i titulkem bez zbytečného opakování. Opakování je macecha SEO :-)

seznam rozlišujel i mezi tvary slov a upřednostňuje ve výsledcích ty přesnější

Ano, to dělá do určité míry každý vyhledavač, nicméně malé rozdíly v tvarech, vzdálenosti a pořadí slov nejsou zásadní, nota bene u tak málo konkurenčních frází.

Pro lidi mám jinou stránku

Lidi ale vidí tu adresu, na které se nacházejí. Tu mohou zkopírovat, tu mohou někomu poslat, tu si mohou uložit, na tu mohou odkázat atd. Jakákoli jiná je bezpředmětná.

google nemá rád subdomény?

Googlu je to úplně jedno. Jde zase jen o lidi. Subdomény obvykle URL prodlužují a navíc, s výjimkou www jsou méně obvyklé, takže se hůř pamatují a mohou vyvolávat určitou nejistotu či nedůvěru.

proč je špatné umístění výrazu "rybářské potřeby monfish" na jednotlivé podstránky?

Název firmy či webu se na konec titulku dává kvůli budování značky, nebo naopak proto, aby se známost značky využila. Tady se těmi rybářskými potřebami odsune Monfish tak daleko, že se často vůbec nezobrazí. Nicméně i v případě, že se zobrazí, bude jeho vizuální priorita zbytečně naředěna dalšími slovy.

kdysi jsem to tak měl, titulek byl tvořen čistě k dané stánce tak aby ji 100% vystihoval, třeba právě "rybářské knihy a dvd" jenže pak se nedostavovaly výsledky na vysoce konkurenční výrazy jako jsou třeba rybářské potřeby

To se mi nezdá. Obecně sice může víc odkazujících stránek ovlivnit svým titulkem stránku odkazovanou, ale tak zásadní to asi nebude.

Jen pro zajímavost, když píšete o "vysoce konkurenčním výrazu jako jsou rybářské potřeby", kolik je na českém webu e-shopů s rybářskými potřebami? Z rychlého pohledu do Googlu se zdá, že jich bude něco málo přes dvacet. To nevypadá na moc velkou konkurenci.

až po Vánocích, nebudu riskovat ztrátu pozice na seznamu odkud přichází drtivá většina návštěvníků právě na toto sousloví

To je správná úvaha. Také bych neměnil to, co dostatečně dobře funguje. Jen mne ale trochu mate, že píšete o návštěvnících. Ti jsou Vám přeci v e-shopu k ničemu. Měl byste si především ujasnit, z jakých dotazů Vám chodí nejvíc zákazníků (prosté goals v GA) nebo ještě lépe z jakých dotazů máte největší zisk (e-commerce v GA).
ajajaj
Profil
mne ale trochu mate, že píšete o návštěvnících
Jakýkoliv návštěvník je potencionální kupec, nebo referent ;)

tu si mohou uložit, na tu mohou odkázat atd. Jakákoli jiná je bezpředmětná
proto ta subdoména, ale je to na úkor použitelnosti, uznávám, ale jak jsem psal drtivá většina je z vyhledávačů, cca 81% přivede seznam, 17% google

kolik je na českém webu e-shopů s rybářskými potřebami? Z rychlého pohledu do Googlu se zdá, že jich bude něco málo přes dvacet.
myslím že mnohem víc, došel jsem až na 15 stránku a stále převažoval odkaz na hlavní doménu...

Je to můj první eshop, takže má některé dětské nemoci, ale snažil jsem se jej naprogramovat s takovými funkcionalitami jako rozdílné titulky, názvy do menu a xml exportu, tagování atd. a některé věci zase unikly, ale je dobře že teď vím které.

Goals jsem si nastavil ještě než jsem spustil eshop do provozu, ale ještě jsem nezjistil, jak vytáhnout z jakého fulltext dotazu byl splněn. Poprosím o radu jak a kde to zjistit, hodně by mne to zajímalo, hledal jsem ale nenašel. Odkazující stránky těsně před to ano, ale ne celou cestu včetně příchodu na doménu.
Marek Prokop
Profil
Jakýkoliv návštěvník je potencionální kupec

Jó, kdyby tomu tak bylo, to by byl život krásný :-) Bohužel to bývá spíš naopak.

K těm konverzím v Analytics -- jeden z přednastavených segmentů jsou jen zkonvertované návštěvy. Když si ho zapnete, zjistíte už pak vše ostatní -- referrery, vyhledavače, dotazy, atd.
unlucky
Profil
trošku OT:

velmi se mi líbí názory od Marka Prokopa a chtěl bych se zeptat, jestli je lepší mít titulky fixní část + proměnlivá část nebo pouze proměnlivou? Například:
{Fixni cast - promenliva cast}
Moje hračky - novinky
Moje hračky - produkty
Moje hračky - článek - název článku 


Množství opkujících se slov v textu zvýší "odbornost" na dané téma z hlediska Sea?
Sirius
Profil
ajajaj:
ale jak jsem psal drtivá většina je z vyhledávačů, cca 81% přivede seznam, 17% google

Já osobně se v dnešní době ani neobtěžuju zapomatovávat si adresy webů, natož takhle složité. Když jdu na nějaký web prvně a vím jak se jmenuje např. firma, která web vlastní - resp. o které na těch stránkách něco najdu, tak do adresového řádku ve Firefoxu naťukám název firmy a stisknu enter. Někdy mě to pošle samo na stránku, kterou chci (tipuju, že to stejně hledá na Googlu), někdy mě to pošle na výsledky vyhledávání na Googlu, každopádně v přibližně 95% případů najdu to co potřebuju a nemusím si pamatovat žádnou adresu. Nemám k dispozici údaje kolik lidí to dělá stejně jako já, nebo zadává název firmy do vyhledávače (znám i lidi co URL píšou do vyhledávacího políčka na Seznamu), ale asi stejně bude potřeba rozlišovat, přes jaký výraz na stránky zavítali - jestli jsou to nový návštěvníci, kteří stránku našli třeba zadáním výrazu "rybářské potřeby" a kteří o stránce už někde slyšeli, nebo na ní dokonce byli. Někteří si například pamatují, že se na stránku dostali tak, že zadali to a to na Seznamu a šli na ten a ten web na druhé stránce výsledků. Opět nemám k dispozici čísla, ale osobně si myslím, že většina vracejících se uživatelů, kteří si stránku nepřidali do záložek, tak se vrací přes vyhledávače. V GA se to dá všechno vysledovat a občas jsou to opravdu zajímavé věci. Ale to už jsem rozepsal trochu víc, než jsem měl v plánu.
Marek Prokop
Profil
většina vracejících se uživatelů, kteří si stránku nepřidali do záložek, tak se vrací přes vyhledávače. V GA se to dá všechno vysledovat

Bohužel kvůli atribučnímu modelu GA se to tak úplně vysledovat nedá -- viz http://www.sovavsiti.cz/weblog/129/ga-odkazovane-navstevy a 4. komentář.

To už ale trochu odbočujeme od původního tématu.

[#10] unlucky pro novou otázku prosím založte nové téma.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0