Autor Zpráva
Petr ZZZ
Profil
Přemýšlím nad takovou věcí, konceptem reklamy, který by se neobešel bez klasické linkfarmy (ve smyslu jeden soubor HTML a v něm řádově stovky až tisíce odkazů ven), ale četl jsem, že si stránka odkazující na linkfarmu zhorší nebo i úplně zničí takovým odkazem pozice ve vyhledávání. Potřeboval bych ale na tu linkfarmu odkazovat z každé stránky webu. Jak se vyhnout penalizaci Googlem nebo dokonce vyřazení celého webu z indexu?

Stačilo by zařadit mezistránku, odkazovat odevšad jen na ni a až z té mezistránky odkazovat na linkfarmu? Mezistránka (krom na linkfarmu téměř nikam neodkazující) by měla svůj vlastní zajímavý a originální content, bylo by sice škoda, kdyby ji vyhledávač ignoroval, ale jednak by to byla jen jedna stránka, jednak bych to zkousl a jednak by to až zas tak nevadilo, protože by na mezistránku odkazovala každá jiná stránka webu, takže by se lidi na ni beztak dostali. Jde mi o to, nepoškodit všechny ty ostatní stránky webu a zda by jedna přidaná meziúroveň stačila. Nebo jak to udělat jinak.

Ještě mě napadá – dalo by se sázet také na to, že web jako celek by byl příliš dobrý a Google by si sám sobě uškodil, kdyby takový web – kvůli jedné linkfarmě – výrazným zhoršením pozic de facto přestal být přes Google nalezitelný?

Shrnu-li to, mám v hlavě tři sedláky, každý z nich má svůj vlastní selský rozum a já nevím, který z nich má pravdu, nebo zda nakonec nemají svým způsobem pravdu všichni. Přičemž to poslední by mohlo ústit v neřešitelný problém, což by bylo blbé.

1. sedlák: "Označíš-li reklamu jako takovou, nebude-li příliš vtíravá a současně bude vtipná, nic se neděje. Uživatel se nebude zlobit, na dobře udělanou reklamu klikne ze zvědavosti a rád a protože vyhledávač je otrokem uživatele, nebude se zlobit ani on."

2. sedlák: "Problém je v tom, že vyhledávač se reklamou živí a čím vtipnější bude tvá reklama, tím spíš ji bude prožívat jako konkurenci a nevraživě banovat."

3. sedlák: "Bude-li web dobře udělaný a pro brouzdaly užitečný, netroufne si ho vyhledávač ani náznakem penalizovat, natož banovat, protože je v jeho výsostném zájmu nabízet hodnotné výsledky vyhledávání a dobré weby před brouzdalem netajit. Konkurující reklamu proto zkousne."

Tak. A teď mi milé fórum řekni, který sedlák má pravdu? Děkuji předem za každou odpověď.
Marek Prokop
Profil
Já nerad skáču, jak vyhledavače pískají, takže když na svém webu chci z jakéhokoli důvodu odkázat na linkfarmu, třeba proto, že o ní píšu článek, tak na ni klidně odkážu. Jsem si ale vědom rizika, takže kdyby šlo třeba o klienta, poradil bych mu, ať v takovém případě použije rel=nofollow.

Jinak ale to, co popisujete, tedy jeden HTML soubor s tisícem odkazů, není žádná link farma. Klasické schéma link farmy je třeba TopList.cz (tím neříkám, že TopList je link farma, jen že tak vypadá).
Petr ZZZ
Profil
Marku, děkuji za odpověď, ale rád bych se ujistil, zda to opravdu chápu dobře.

Marek Prokop: "... jeden HTML soubor s tisícem odkazů není žádná link farma."

1. nebyla by potom linkfarma celý zbývající web (sestávající třeba z několika set unikátních stránek), protože by každá jeho stránka odkazovala (mimo jiné) na ten jeden soubor s tisícem odkazů?

Rád bych se ještě zeptal:

2. Že Google nemá rád linkfarmy, to se zakládá na tom, že

A) nesnese konkurující reklamu, ze které nic nemá, nebo
B) prostě jenom na tom, že chce šetřit vlastní kraulovací kapacitu a nabízet přednostně stránky s kontentem, a nebo
C) protože linky v linkfarmě zná i bez té linkfarmy?

Pro B a C by mluvila okolnost, že atributem rel="nofollow" lze penalizaci zabránit, ale radši se ptám, protože udělat chybu bych nechtěl. Kromě toho bych řekl, že se ty různé možnosti navzájem nevylučují a pokud by A hrálo jakoukoli roli, bylo by asi dobré to ošetřit i nějak jinak než pouze tím nofollow.
Marek Prokop
Profil
1) Docela použitelná definice link farmy je ve Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Link_farm

2) D je správně -- Google nemá rád odkazová schémata jejichž účelem je manipulace s výsledky vyhledávání: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66356
Petr ZZZ
Profil
Marku, díky za obě odpovědi; myslím, že se v tom pomalu začínám orientovat. Zřejmě žádný postih hrozit nebude, když bude všechno na jedné doméně, jednotlivé stránky budou dostatečně unikátní a pro jistotu to ještě ošetřím tím nofollow.
Plaváček
Profil
Petr ZZZ:

Jenom doplním, princip a způsob fungování odkazových a obsahových farem popsal Dušan Janovský zde: http://www.jakpsatweb.cz/clanky/podvodne-seo-techniky.html

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0