Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Petr ZZZ Profil |
#1 · Zasláno: 16. 11. 2009, 00:07:15
Přemýšlím nad takovou věcí, konceptem reklamy, který by se neobešel bez klasické linkfarmy (ve smyslu jeden soubor HTML a v něm řádově stovky až tisíce odkazů ven), ale četl jsem, že si stránka odkazující na linkfarmu zhorší nebo i úplně zničí takovým odkazem pozice ve vyhledávání. Potřeboval bych ale na tu linkfarmu odkazovat z každé stránky webu. Jak se vyhnout penalizaci Googlem nebo dokonce vyřazení celého webu z indexu?
Stačilo by zařadit mezistránku, odkazovat odevšad jen na ni a až z té mezistránky odkazovat na linkfarmu? Mezistránka (krom na linkfarmu téměř nikam neodkazující) by měla svůj vlastní zajímavý a originální content, bylo by sice škoda, kdyby ji vyhledávač ignoroval, ale jednak by to byla jen jedna stránka, jednak bych to zkousl a jednak by to až zas tak nevadilo, protože by na mezistránku odkazovala každá jiná stránka webu, takže by se lidi na ni beztak dostali. Jde mi o to, nepoškodit všechny ty ostatní stránky webu a zda by jedna přidaná meziúroveň stačila. Nebo jak to udělat jinak. Ještě mě napadá – dalo by se sázet také na to, že web jako celek by byl příliš dobrý a Google by si sám sobě uškodil, kdyby takový web – kvůli jedné linkfarmě – výrazným zhoršením pozic de facto přestal být přes Google nalezitelný? Shrnu-li to, mám v hlavě tři sedláky, každý z nich má svůj vlastní selský rozum a já nevím, který z nich má pravdu, nebo zda nakonec nemají svým způsobem pravdu všichni. Přičemž to poslední by mohlo ústit v neřešitelný problém, což by bylo blbé. 1. sedlák: "Označíš-li reklamu jako takovou, nebude-li příliš vtíravá a současně bude vtipná, nic se neděje. Uživatel se nebude zlobit, na dobře udělanou reklamu klikne ze zvědavosti a rád a protože vyhledávač je otrokem uživatele, nebude se zlobit ani on." 2. sedlák: "Problém je v tom, že vyhledávač se reklamou živí a čím vtipnější bude tvá reklama, tím spíš ji bude prožívat jako konkurenci a nevraživě banovat." 3. sedlák: "Bude-li web dobře udělaný a pro brouzdaly užitečný, netroufne si ho vyhledávač ani náznakem penalizovat, natož banovat, protože je v jeho výsostném zájmu nabízet hodnotné výsledky vyhledávání a dobré weby před brouzdalem netajit. Konkurující reklamu proto zkousne." Tak. A teď mi milé fórum řekni, který sedlák má pravdu? Děkuji předem za každou odpověď. |
||
Marek Prokop Profil |
#2 · Zasláno: 16. 11. 2009, 01:45:20
Já nerad skáču, jak vyhledavače pískají, takže když na svém webu chci z jakéhokoli důvodu odkázat na linkfarmu, třeba proto, že o ní píšu článek, tak na ni klidně odkážu. Jsem si ale vědom rizika, takže kdyby šlo třeba o klienta, poradil bych mu, ať v takovém případě použije rel=nofollow.
Jinak ale to, co popisujete, tedy jeden HTML soubor s tisícem odkazů, není žádná link farma. Klasické schéma link farmy je třeba TopList.cz (tím neříkám, že TopList je link farma, jen že tak vypadá). |
||
Petr ZZZ Profil |
#3 · Zasláno: 16. 11. 2009, 14:52:27
Marku, děkuji za odpověď, ale rád bych se ujistil, zda to opravdu chápu dobře.
Marek Prokop: "... jeden HTML soubor s tisícem odkazů není žádná link farma." 1. nebyla by potom linkfarma celý zbývající web (sestávající třeba z několika set unikátních stránek), protože by každá jeho stránka odkazovala (mimo jiné) na ten jeden soubor s tisícem odkazů? Rád bych se ještě zeptal: 2. Že Google nemá rád linkfarmy, to se zakládá na tom, že A) nesnese konkurující reklamu, ze které nic nemá, nebo B) prostě jenom na tom, že chce šetřit vlastní kraulovací kapacitu a nabízet přednostně stránky s kontentem, a nebo C) protože linky v linkfarmě zná i bez té linkfarmy? Pro B a C by mluvila okolnost, že atributem rel="nofollow" lze penalizaci zabránit, ale radši se ptám, protože udělat chybu bych nechtěl. Kromě toho bych řekl, že se ty různé možnosti navzájem nevylučují a pokud by A hrálo jakoukoli roli, bylo by asi dobré to ošetřit i nějak jinak než pouze tím nofollow. |
||
Marek Prokop Profil |
#4 · Zasláno: 16. 11. 2009, 15:33:41
1) Docela použitelná definice link farmy je ve Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Link_farm
2) D je správně -- Google nemá rád odkazová schémata jejichž účelem je manipulace s výsledky vyhledávání: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66356 |
||
Petr ZZZ Profil |
#5 · Zasláno: 17. 11. 2009, 09:25:05
Marku, díky za obě odpovědi; myslím, že se v tom pomalu začínám orientovat. Zřejmě žádný postih hrozit nebude, když bude všechno na jedné doméně, jednotlivé stránky budou dostatečně unikátní a pro jistotu to ještě ošetřím tím nofollow.
|
||
Plaváček Profil |
#6 · Zasláno: 17. 11. 2009, 09:43:46
Petr ZZZ:
Jenom doplním, princip a způsob fungování odkazových a obsahových farem popsal Dušan Janovský zde: http://www.jakpsatweb.cz/clanky/podvodne-seo-techniky.html |
||
Časová prodleva: 14 let
|
0