Autor Zpráva
Nick
Profil *
Ahojte,

h1 může být jednou na celém webu, nebo může být na každé podstránce?

Dejme-tomu že mám web "vanoce.cz", na homepage tedy budu mít <h1>něco co se týká vánocí</h1>, můžu mít pak podstránky s:

<h1>Cukroví</h1>
<h1>Stromky</h1>


nebo na podstránkách mají být, už spíše <h2>? Jenže h2 google "nevidí" že? Tak jak se dostat do vyhledávače i s Cukrovím a Stromkama a ne jen s "něco o vánoci"?

Děkuji všem za odpovědi =).
denCo
Profil
podľa mňa vyhľadávače vidia aj h2 a h3 a určite aj h1 můžeš dať aj na podstránku... nadpis h1 by mal byť len jeden ka každej samostatnej stránke
Petr ZZZ
Profil
• Nadpis H1 může být na každé stránce.
• Může být na jedné stránce i víckrát, ale ze stylistického hlediska je vhodnější použít pro podtémata nadpisy nižších úrovní – na to je máme.
• Jak se na přehnané používání H# tváří vyhledávače, to nevím, ale vím, že najdou i stránku, na které ani jediné H# není.

Podobný dotaz zde už několikrát byl, např.:

Dva nadpisy H1 na jedné stránce?
Správný obsah H1
Nox
Profil
Nick:
H1 by mělo být na každé stránce ..."pod"stránky neřeš, vyhledávač to takto nevidí...homepage je pro něj navíc taky jen stránka (většinou je ve výsledcích první proto, že když někdo linkuje, tak většinou linkuje na ni a odkazy na ostatní už jsou roztříštěnější po webu)

teoreticky může být na 1 stránce i více H1, ale rozhodně nepřehánět, často se doporučuje jen 1, takže víc jak 2 radši moc ne
a jinak klidně měj na jedné stránce všechny typy až po h6, to vůbec nevadí
Chamurappi
Profil
Reaguji na Noxe:
ale rozhodně nepřehánět, často se doporučuje jen 1, takže víc jak 2 radši moc ne
Říkat jakékoliv číslo je zavádějící.
_Martin
Profil *
Chamurappi:
Důvod?
Chamurappi
Profil
Reaguji na _Martina:
Protože ho nejde ničím podepřít, leda nějakým z prstu vycucaným mýtem. Žádné zázračné pravidlo o jediném správném počtu nadpisů neexistuje. Pokud dává smysl, aby stránka měla čtyři nadpisy první úrovně, jsou správně čtyři <h1>.
Tomáš Meisner
Profil
[#6] _Martin
Protože nikde není důkaz, jaké to číslo je (jestli vůbec nějaké je). Jediný předpis, který o něčem takovém mluví je specifikace HTML a tam omezení shora o četnosti použití H1 napsáno není. Samozřejmě to nevylučuje, že to prohlížeče třeba berou v potaz, ale jak a do jaky miry je právě zavádějící...
DoubleThink
Profil *
Význam nadpisů (a ostatních tagů vůbec) se podle mého názoru dost přeceňuje. Možná mi to vyvrátíte, ale z dlouhodobějšího pozorování výsledků Googlu na vlastních webech bych skoro usoudil, že nemají vliv vůbec žádný. Že by stejný výsledek získal i čistý text.
Joker
Profil
Nick:
Jenže h2 google "nevidí" že?
Proč by neviděl? Vyhledávač se snaží z obsahu vytěžit co nejvíce, nemá důvod "nevidět" zrovna <h2>.

Vyhledávače nefungují tak, že obsah <h1> je zásadní a na zbytku nezáleží. Kdyby to tak bylo, určitě by spousta webů vypadala nějak takhle:
<body><h1><span id="menu">...</span><span id="obsah">...</span><span id="paticka">&copy; Já 2009</span></h1></body>


...takže se by to zas zrušilo :-)
Nick
Profil *
Děkuji všem za odpovědi =). Moc jste mi pomohli.

To Joker:

No já jsem zmatený z těch všech tutoriálu o SEO. Tam se píše: <title>, <h1>, <strong> => toto je jediné na čem záleží. Nezlobte se na mne, ale tohle z toho opravdu plyne. Všichni kolem h1 dělají velký "rozruch" proto se ptám a proto ten názor, že na H2, už nezáleží. Jasně, že si nemylsím že záleží jen na těch třech stěžejných tazích, ale SEOčkáři to přímo "vsugerovávají".
Plaváček
Profil
Nick:

Zapomeň na SEOčkáře a používej zdravý rozum. Shrnuto:

1. TITLE je z pohledu SEO tím nejdůležitějším prvkem stránky
2. Nadpisů první úrovně má být tolik, kolik vyplývá z logiky a sémantické potřeby publikovaného dokumentu
3. Nadpisů dalších úrovní má být také tolik, kolik vyplývá z logiky a sémantické potřeby publikovaného dokumentu - jejich použití je ale vhodné a užitečné především k rozčlenění delších textů. Přičemž platí, že takový nadpis má stručně shrnovat základní obsah následujícího textu, aby návštěvník věděl, do čeho leze, když se chystá text přečíst. Jsou tedy vhodné pro upoutání nebo udržení pozornosti čtenáře.
4. Zdůrazněný text (strong) se používá pro zvýraznění důležité části obsahu a je určen primárně uživateli, nikoliv vyhledávači
Marek Prokop
Profil
[#11]

jsem zmatený z těch všech tutoriálu o SEO

Ony existují nějaké tutoriály o SEO? Ale jo, v angličtině jeden znám, ale v češtině... ;-)

Všichni kolem h1 dělají velký "rozruch"

Všichni ne. První a zároveň bohužel nejtěžší, co se musíte v SEO naučit, je komu věřit a komu ne. Statisticky vzato by nejlepší rada byla nevěřit nikomu, ale ta v praxi moc užitečná není. V tomto fóru se snažím správnost rad hlídat, a i když úplně všechno neuhlídám, stále je to snad lepší, než většina ostatních českých zdrojů.

Pokud jde konkrétně o toto téma, HTML pojem web (až na nepodstatné výjimky) nezná. Všechny HTML prvky se proto používají vždy v kontextu jednotlivých stránek. Nemůže proto existovat nadpis webu, mohou existovat jen nadpisy jednotlivých stránek. Zbytek už řekli správně ostatní.
Plaváček
Profil
Marek Prokop:

Vím, že to možná do tohoto vlákna nepatří, ale když už jsme se rozepsali, poprosil bych tě o vysvětlení těch "nepodstatných výjimek".
Marek Prokop
Profil
[#14] Třeba link rel="home" v head, i když ani to už není úplně čisté HTML.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: