Autor Zpráva
kzach
Profil *
Vzhledem k tomu, že jsou dnes výsledky vyhledávání ovlivněny personalizací, tedy upřednostňováním výsledků, které více odpovídají preferencím získaným z předchozích hledání, dochází tedy k dalšímu zkreslení výsledků hledání podle klíčových frází v závislosti na tom, kdo vyhledávání provádí. Jak tedy dnes získat pokud možno nejobjektivnější úsudek o vyhledatelnosti webu podle klíčových frází? Je jediným prostředkem statistika/analýza návštěvnosti? To je přeci zdlouhavé. Jak postupovat, když chci okamžitý nejobjektivnější výsledek? Je k tomuto důležitému tématu na webu nějaký kvalitní materiál?
Marek Prokop
Profil
Především dnes (ale ani včera či předevčírem) k žádné podstatné změně nedošlo. Stav je přibližně stejný už mnoho let, takže pokud jste byl zatím se svým způsobem hodnocení výsledků spokojen, klidně ho používejte dál. Sice je asi nesmyslný, ale rozhodně ne nesmyslnější než dříve. K tomu doporučuji dva roky starý článek Martina Snížka:

http://www.snizekweb.cz/weblog/seo-pozice/

Pokud jde o "nejobjektivnější úsudek", myslím, že to je v podstatě protimluv. Vy přeci asi nechcete žádný objektivní úsudek. Chcete naopak úsudek subjektivní, protože výsledky SEO musíte vždy vztahovat ke svému projektu, jeho cílům, svým možnostem atd. Proto se na to těžko odpovídá obecně. V podstatě u každého projektu sleduji něco jiného nějak jinak.

Další věc je, že skoro vždy je třeba pracovat se dvěma úrovněmi analýzy. Na té první sledujete celkovou úspěšnost plnění vytčených cílů a změny v čase. Tato úroveň obvykle stojí jen na analýze návštěvnosti nebo obchodních výsledků. Na druhé úrovni pak analyzujete příčiny změn (zlepšení i zhoršení), a to už je mnohem těžší. Zde může mít smysl i kontrola pozic na konkrétní dotazy, ale vždy je potřeba ji brát s rozumnou rezervou, protože nic takového jako "absolutní" pozice reálně neexistuje.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: