Autor Zpráva
albert789
Profil *
Dobrý den,
snažím se navrhnout title tagy pro eshop. Mám dva problémy.

1. Nejsem si jistý, zda do každého title tagu dát název firmy (jak se to obvykle dělá, např: „Vany smaltované a keramické – nízké ceny | Firma s.r.o.”).
Má vkládání názvu firmy nějaký konkrétní účel? Přece tím title tag jen prodlužuju? Anebo ( říkám si): sice title prodlužuju, ale když se totéž slovo (název firmy) objevuje všude, vyhledávače pochopí, že se asi jedná o název firmy a prakticky jej ignorují. Název firmy v tagu je tedy spíš jen identifikace, podpis. Nebo se mýlím? Má název firmy v title ještě jiný účel? Používat/Nepožívat? Nebo jen někde?

2. V souvislosti s title mám druhý, větší problém. Mnoho eshopů, všechny jsou si podobné, prodávají stejné zboží. Má smysl – např. u detailu zboží – snažit se title nějak vylepšit)?

Příklad: Sprchový kout Adélka | Firma s.r.o.
Nebo
Sprchový kout Adélka – a další sanita| Firma s.r.o.

Většina obchodů použije v detailu jako title přesný název produktu. Takových titlů je velká spousta. Má smysl se tedy title snažit obohatit, snažit se o originalitu? Na jednu stranu je možná pozitivní, že ve výpisu vyhledávání dostane čtenář informaci navíc. Na druhou stranu tím title oslabuju (prodlužuju) – takže se na první pozice bude hůře dostávat. Jsem ve slepé uličce. Dilema. Držet se raději kratších titlů (název produktu) nebo je obohatit o další klíčová slova. Poradíte?

Předem díky a omlouvám se, pokud jsme snad položil pitomý dotaz.
Dranel
Profil
1. Důvodem umisťování názvu firmy do titlu je budování jména/značky. Záleží tedy na majiteli, charakteru webu a profilu firmy.
2. Jde o konkrétní konkurenci. Obecně je lehčí se zaměřit na long tail (méně konkurenční slova/fráze).
ninja
Profil
1. Pokud se nejedná o známou firmu, kterou pravděpodobně uživatelé budou hledat, nemá smysl do nadpisu dávat.

2. Použijte nejvíce hledané/známé označení produktu. Originalitu si nehcte na popis produktu.
Petr ZZZ
Profil
A co dát název firmy do title každé druhé nebo třetí (nebo každé čtvrté) stránky? V title mají smysl slova, která bude někdo hledat. Hledá-li někdo název firmy, není celkem jedno, zda se potom dostane na stránku s bundami nebo na stránku s ponožkami?
Dranel
Profil
Petr ZZZ:
Není. Pokud hledá název firmy, má se dostat na úvodní stránku, popřípadě na stránku O firmě. Jak říkám, název firmy v titlu "pouze" rozšiřuje povědomí o jejím jméně, dává uživateli (ne)jistotu kvality stránek popřípadě orientační bod, kde to vlastně je.
Dranel
Profil
ninja:
Pokud se nejedná o známou firmu, kterou pravděpodobně uživatelé budou hledat, nemá smysl do nadpisu dávat.
Takto se to nedá globalizovat. Co když třeba jeho obchodním cílem je právě zvýšit povědomí o značce? Pak by přeci její absence v titlu byla hrubá chyba...
Marek Prokop
Profil
Title je obtížný prvek, protože má dost různých funkcí, které musíte nějak skloubit. V SEO zčásti rozhoduje o pozici (váha cca. jednotky procent) a míře prokliku ve výsledcích hledání (váha desítky procent). Mimo SEO je v titulku oken/tabů, takže pomáhá orientaci uživatele při více otevřených oknech/tabech, zapisuje se do záložek, bývá výchozím (a jen velmi zřídka měněným) titulkem při vložení odkazu na Facebook, do Delicious apod.

IMHO by firmu resp. název webu měl obsahovat vždy a otázka spíš je, zda na konci, nebo na začátku. Většinou se kloním k tomu, že u málo známé značky spíše na konci, kdežto u známé a s důvěrou vnímané značky naopak více pomůže na začátku. Záleží ale i na délce názvu. Delší než 2 slova resp. cca. 12-15 znaků bych asi na začátek nedával (hehe, sám na našem firemním webu delší název na začátku mám; inu kovářova kobyla...:-).

Toho, že se v delším titulku bude ředit váha jednotlivých slov, bych se nebál. Pokud je title rozumně dlouhý (tj. ve výsledcích hledání se zobrazí celý), pravděpodobně se snížení váhy slov neprojeví nijak a při nejhorším jen velmi málo. Naproti tomu se zvýší šance na dobrou pozici na více dotazů, což bude v konečném výsledku podstatnější.

Jinak je taky chyba předpokládat (jak činí někteří předřečníci), že lidé hledají buď firmu, nebo obecné slovo (třeba lednička). Tzv. brandové dotazy obsahující jak název firmy, tak obecné označení (tedy např. [lednička vonásek]) jsou ve skutečnosti velmi časté, i když samozřejmě záleží na známosti značky a dalších formách propagace.

Takže teď konkrétně:

"Sprchový kout Adélka | Firma s.r.o." je OK, pokud je na stránce opravdu jen sprchový kout Adélka. "s.r.o." bych vypustil.

"Sprchový kout Adélka – a další sanita| Firma" není OK, protože tam ta pomlčka nedává jazykově smysl.

"Sprchový kout Adélka a další sanita| Firma" je OK, pokud je na stránce jak sprchový kout Adélka, tak další sanita. Pokud je tam jen ten sprchový kout, smysl nemá.

Zkrátka popište výstižně, slovně pestře leč stručně a jazykově správně, co na té stránce je. Vím, zní to jednoduše, ale někdy je to zatraceně těžké.

Jo, a nemějte obavy, že by to byl pitomý dotaz. Naopak je velmi dobrý.
ninja
Profil
Já si opravdu myslím, že pokud se jedná o "řadový" eshop, který má mnoho konkurentů, název firmy v title pro uživatele přínos není. Pro rozlišení na SERP poslouží doména, ve více záložkách v prohlížeči zase favicon. Do title je přínosnější vložit doplňkovou informaci "skladem", aktuální cenu, atp.

Z několika málo uživatelských testování se nám ukázalo, že klasické titulu "název zboží | firma" většina uživatelů firmu neregistrovala, zaímco uvedení ceny fungovalo jako magnet.
albert789
Profil *
Děkuji všem příspěvky do diskuze. (A Markovi obzvlášť za vyčerpávající pojetí a ninjovi za příklad z praxe.) Jsem rozhodně chytřejší a dozvěděl jsem se, co jsem potřeboval.
Petr ZZZ
Profil
Dranel:
Pokud hledá název firmy, má se dostat na úvodní stránku

Ano, souhlasím, ale on se tam vlastně stejně dostane. Vycházím z toho, že jak na stránce s ponožkami, tak na té s bundami, tak na stovce dalších stránek je odkaz na úvodní stránku. Pokud jen třetina těch stránek o různých typech zboží bude mít v title název firmy, měl by se na úvodní stránku dostat, kdo bude hledat název firmy. Pouze kdo bude hledat název firmy bundy, dostal by se na stránku s bundami. Spíš je myslím nutno vyřešit otázku, zda je firma natolik známá, aby její název v title dával smysl, nebo zda je neznámá, ale rozhodne se title využít na budování značky, nebo zda se raději soustředí na jistý a rychlý zisk a do title dá třeba akční cenu, jak navrhuje ninja.

Dám příklad z praxe (jiný obor, ale to je teď jedno): Mám na každé stránce webu v title křestní jméno a příjmení a na každé stránce odkaz na stránku s termíny přednášek a odkaz na úvodní stránku. Google řadí stránku s přednáškami nejprve a hned za ní úvodní stránku. Přiznám sice, že spíš jen tuším než že bych věděl, proč je to tak a ne naopak, ale jednak mi to takto docela vyhovuje a jednak – kdybych chtěl na dotaz jméno příjmení ty přednášky zlikvidovat, stačí odstranit odkazy na padesáti nebo na stovce podstránek a úvod webu oproti přednáškám získá. Ale i potom by na všech stránkách mohlo zůstat v title jméno a příjmení.
Marek Prokop
Profil
uvedení ceny fungovalo jako magnet

Jo jo, ceny fungují velmi dobře, ale nejsou ideální, pokud jsou jen dočasné nebo se často mění. Vyhledavače mají přeci jen zpoždění (některé docela velké, že ano ;-) a není nic horšího, než když uživatel klikne na titulek s cenou 500 Kč a na stránce pak najde 550 Kč.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0