Autor Zpráva
albert789
Profil *
Dobrý den,
pár dnů zpět jsem pokládal dotaz ohledně správného vyplnění title tagu (název firmy a detail produktu). Nyní jsem narazil na další problém, a to vztah mezi title tagem a H1.

Vysvětlím na příkladu. Mám obchod a zároveň publikuji „osvětové“ články. Chci třeba zákazníkům vysvětlit rozdíl mezi sprchovým koutem a vanou. Napíši tedy článek pojmenovaný „Sprchový kout nebo vanu?“ – tento název je uvozen tagy H1.

A má otázka zní, jak vyplnit title tag? V zásadě mám dvě možnosti:
1. Title tag bude stejný jako nadpis v H1. Na stránce je jen jeden článek, jeden nadpis H1 – title tedy skutečně vyjadřuje to, co H1.
2. Title tag bude jiný, synonymický, například: „Jak vybavit koupelnu“.

Jaká metoda je lepší? Ve variantě 1 dvojnásobně potvrzuju (H1 + title), že stránka je skutečně o daném tématu. Variantou 2 však do důležitých tagů umístím více klíčových slov.

Trochu jsem googloval, abych tomu přišel na kloub a zdá se mi, že google na tagy Hx dost kašle a jsou pro ně téměř bezvýznamné. To už větší význam přikladá ALT tagu…

Předem díky za vaše postřehy.
Railbot
Profil
Pokud jsem v článku Sprchový kout nebo vanu?, tak budu čekat, že v tabu uvidím title Sprchový kout nebo vanu? - ... a ne něco jiného. Jako uživatele by mě to zmátlo a považoval bych to za chybu. Je dobrým zvykem, aby title jasně udával na jaké stránce jsem.

albert789:
zdá se mi, že google na tagy Hx dost kašle a jsou pro ně téměř bezvýznamné. To už větší význam přikladá ALT tagu…
Dle mého nesmysl řadit alternativní text obrázku do stejného pytle jako nadpisy, ale budiž. Potvrdit nebo vyvrátit to lze jen těžko.

Co se trochu zaměřit na uživatele a to hádání z lógru, jaký vyhledávač co dělá, nechat stranou?
Petr ZZZ
Profil
Pokud jde o jedno nebo o málo klíčových slov, dal bych to stejné (ta stejná) do title a do h1, ale třeba v mírně odlišné formulaci. Pokud jde o hodně klíčových slov, dal bych do title a do h1 klidně i různá slova. V obou případech by se ale všechna důležitá slova z title a z h1 měla vyskytnout i v běžném textu – podle jednoduchého pravidla: Dělejte stránky pro uživatele a bude vás mít rád i vyhledávač. Vyhledávače jsou dnes už dost dobré a většinou poznají, zda jsou stránky dělané pro ně nebo pro lidi.

Dodatek:
Samozřejmě odlišnost title a h1 nesmí být přehnaná. Bude-li v title kastról a v h1 hrnec, je vše v pořádku (nespoléhal bych se ale na znalost synonym na straně vyhledávače). Bude-li v title dovolená v Řecku a v h1 solarium v Plzni, tak už někde asi něco nehraje.
Martin Vinš
Profil
albert789:
Osobně bych do H1 u takových to typů článků vždy umisťoval název článku tak, aby přitáhl čtenáře k dalšímu čtení. Titulek může být jiný než H1. Spíše se přikláním k variantě dvě. Do titulku si dejte klíčové slovo či sousloví, a do H1 co nejvýstižnější název článku.
Joker
Profil
Viz Railbot, pamatujte na to, že titulek stránky je rozhodující pro orientaci při přepínání mezi stránkami v prohlížeči.
albert789
Profil *
Titulek stránky není rozhodující pro přepínání tabů. Když máte malý monitor a otevřeno více oken, z titulku nevidíte nic. Title tag, myslím, je dobrý k tomu, aby co nejlépe odpovídal dotazu, který uživatel zadá do vyhledávače. A title tag také vidí jako výsledek vyhledávání.

H1 (alespoň se mi zdá) je vyhledávači dost ignorováno a může mít bulvárnější podobu, která uživatele přitáhne, až když je na stránce samotné – už už by zmizel, ale pak si všimne titulku začte se a něco mu ze stránky ulpí v hlavě...

Selským rozumem se proto přikláním k variantě 2:
Title - hledané slovní spojení
H1 - šťavnatý titulek

Nicméně toto je jen úsudek a zajímám se o názory dalších. Každopádně díky a za ně a nechť diskuze pokračuje.
Petr ZZZ
Profil
albert789:
Když máte malý monitor a otevřeno více oken

No jo, no, a když máte velký monitor a otevřeno méně oken, nabývá title dalšího významu, jak píše Joker. Nehledě na to, že slušný prohlížeč ukazuje title v "bublině" při najetí myší na záložku, a pak je jedno, kolik oken je otevřených.
Marek Prokop
Profil
K původní otázce: http://www.sovavsiti.cz/weblog/141/opakovani-macecha-seo

Jak si jistě všimnete, někteří komentátoři měli k článku stejné výhrady, jako zde Railbot a Joker. Aniž bych se chtěl pánů dotknout, jsou to přesně ty výhrady, ke kterým se podle best practices použitelnosti nesmí věnovat pozornost, a tudíž jim pozornost nevěnuji.

Ve variantě 1 dvojnásobně potvrzuju (H1 + title), že stránka je skutečně o daném tématu.

Pro chytré vyhledavače, které umějí synonyma, to potvrzujete i ve variantě 2.

google na tagy Hx dost kašle a jsou pro ně téměř bezvýznamné. To už větší význam přikladá ALT tagu

Tohle tvrzení mi připadá velmi sporné. Navíc ani žádný tag ALT neexistuje. Existuje jen atribut alt prvku IMG, který ovšem může být obsažen i v prvku Hx. Obecně tedy nejde váhu Hx a ALTu porovnávat -- jsou to hrušky a jablka.
albert789
Profil *
Díky, Marku, za odpověď. Jinak ale radíte, a jinak to aplikujete na Sově. Kdybyste u zmíněného článku rozdvojil (použil jiné) H1 a title, možná bych odpovědět vygoogloval a nemusel jsem se ptát :-)

Za zmatky s označením alt a title se omlouvám.
Marek Prokop
Profil
[#9] Naopak, radím na základě zkušeností i se Sovou. Jede totiž na Textpatternu, který jiný nadpis a title neumožňuje. Takových CMS je docela dost, a právě proto na tenhle problém často upozorňuji. Jakmile si jednou takové CMS vyberete, připravíte se o dost možností a změna je často nepřijatelně nákladná.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0