Autor Zpráva
Pavel Dumbrovský
Profil
Zdravím,
snažím se prosadit s e-shopem a jeho "kopiemi". Využiji toho, že si e-shop umím udělat sám, takže mě to bude stát pouze čas a navíc můžu mít teoreticky neomozeně kopií, které využívají společné databáze, takže na všechny e-shopy stačí jeden edit. Se SEO už je to horší, protože jak víme, je to hlavně o textu a zpětných odkazech, proto se Vás chci zeptat:
- do jaké míry vyhledávače zkoumají originalitu textu? Když okopčím něco tam a něco támhle, přídám k tomu něco svého, upravím to, aby to bylo nějakým způsobem odlišné, jak se takový text u vyhledávačů hodnotí? Předpokládám, že když vyhledávač najde do určité míry duplicitní text, tak webu, u kterého ten text zaindexoval jako u prvního, to nijak neublíží, ale webu, který to okopíroval to nepřinese užitek a možná spíš uškodí, říkám to správně?
- za další - zpětné odkazy- napadlo mě, že asi nejvýhodnější pro mě bude vyměňovat odkazy se stejnými stránkami ovšem ze Slovenska, případně odjinud. Nejsme totiž přímá konkurence a měl by z toho být silný zpětný odkaz.

Takže když to shrnu, samozřejmě vycházím z toho, že e-shop je zoptimalizován jak jen to jde, provedl jsem analýzu klíčových slov, co se jak vyhledává apod., na tato klíčová slova je stránka zoptimalizovaná, zastoupením kolem 5 procent, stylistika, sémantika, validita, title pro každou stránku jiný atd atd. Pomocí mod_rewrite mám cool urls, vždy jen jedna varianta url (pouze varianta s www), zkrátka snad všechny SEO praktiky jsem udělal. Když se tedy chci prosadit mezi konkurencí, pomůže mi autentický text? Stále tady čtu, dělat stránky pro lidi - kvalitní text, jenže kdo na e-shopech čte, tam je to o něčem jiném.. Nebo mám spíše místo vymýšlení autentického textu raději vsadit na budování zpětných odkazů se zahraniční konkurencí, nebo ještě něco úplně jiného?
Díky za každý názor.
Dranel
Profil
Pavel Dumbrovský:
Nejde jenom o text, ale o obsah celkově. Na e-shopu tedy hlavně o nabízené zboží, kvůli kterému tam budou chodit zákazníci...
Pavel Dumbrovský
Profil
To není přínosná poznámka, dejme tomu, že všechny e-shopy v mé branži mají stejné zboží..
Marek Prokop
Profil
Strategie, kterou popisujete, možná vypadá lákavě, ale já si nevzpomínám na úspěšný e-shop, který by ji používal. Obdobně si nevzpomínám na firmu, která by ji používala a stala se tím úspěšná. Důvodem je nejspíš to, že když určitý rozpočet rozdělíte na víc webů, namísto abyste se naplno soustředil na jeden, vznikne Vám víc špatných webů a žádný opravdu dobrý.

do jaké míry vyhledávače zkoumají originalitu textu?

Vyhledavače samozřejmě nechtějí mít výsledky hledání vytapetované stejnými e-shopy stejného provozovatele a budou nejspíš vyvíjet metody, jak tomu zabránit. Na druhou stranu se jim to nemusí vždy dařit, zejména v případech, kdy je konkurence příliš slabá.

zpětné odkazy- napadlo mě, že asi nejvýhodnější pro mě bude vyměňovat odkazy se stejnými stránkami ovšem ze Slovenska, případně odjinud

Moc výhod v tom nevidím. Seznam cizojazyčné stránky neindexuje a zákazníci Vám z nich chodit asi také nebudou. Zbývá tedy jen určitý vliv na Google, který je navíc nejistý.

zoptimalizovaná, zastoupením kolem 5 procent

Jen na okraj, na procentech (hustotě) klíčových slov nejspíš skoro nezáleží.

pomůže mi autentický text

Co myslíte "autentickým" textem? Z hlediska návštěvnosti Vám pomůže text, který bude pokrývat největší počet dostatečně relevantních dotazů.

To není přínosná poznámka, dejme tomu, že všechny e-shopy v mé branži mají stejné zboží.

Dranelova poznámka je přínosná a velmi důležitá. Jestliže vstupujete na trh s početnou konkurencí, která nabízí přesně totéž, nejspíš máte chybu v obchodním plánu.
Pavel Dumbrovský
Profil
Fajn, tak jsem se dozvěděl, že na procentech zastoupení klíčových slov nezáleží (pak tedy už fakt nevím podle čeho to vyhledávače hodnotí). Zpětne odkazy mimo ČR mi taky nepomůžou a autentický text je vlastně taky na nic. A když vstupuji na trh, kde všichni nabízí totéž (asi to bude tím, že jsou na trhu určití výrobci a my jsme jen prodejci) tak jsem vlastně udělal chybu a měl bych se na to vyfláknout, moc jste mi pomohli. Sakra přece v dnešní době je internetový trh plný shopů, který nabízejí totéž za skoro stejnou cenu. Každej dnes jen řeší, jak se dostat ve vyhledávačích před konkurenci..
H13
Profil
Pavel Dumbrovský:
Každej dnes jen řeší, jak se dostat ve vyhledávačích před konkurenci
Paradoxem je to, že většinou jsou na prvních místech ti, co toto neřeší, ale věnují svůj čas tomu, čemu rozumí. Tím pádem se stávají nejlepšími (nebo alespoň dobrými) ve svém oboru, což má také většinou kladný vliv na pořadí ve vyhledávačích.
Petr ZZZ
Profil
H13:
Paradoxem je to, že...
To není paradox, ale žádoucí výsledek snah promakaných vyhledávačů nabízet výsledky, které lidem k něčemu jsou. :-)
Kacko
Profil
H13:
většinou jsou na prvních místech ti, co toto neřeší
To si nemyslim.
Marek Prokop
Profil
[#5] Pavle, dostal jste odpovědi na své otázky. Pokud se Vám nelíbí, asi jsme nepochopili, co přesně chcete vědět, a zkuste se zeptat znovu.
Pavel Dumbrovský
Profil
Marek Prokop:
Vždyť na to se ptám od zažátku. Popsal jsem Vám zde svoji "strategii", vy jste mi popsal negativa, ale nedozvěděl jsem se konkrétně čemu bych se měl teda věnovat? Zrovna od Vás by mě to zajímalo, na co se mám tedy zaměřit, ať zbytečně neztrácím čas vymýšlením textů bohatých na KW a vyměňováním odkazů??
Pavel Dumbrovský
Profil
Marek Prokop:
Marku tak jsem se zeptal znovu a prosím o odpověď, děkuji.
Marek Prokop
Profil
Pavle, ptal jste se velmi obecně, takže jsem Vám dal čtyři obecné rady, které mi z Vašich otázek vyplynuly:

1) Nerozptylujte se více weby a soustřeďte se pořádně na jeden. To je lepší strategie cca. v 70 procentech případů.

2) Nepište texty s ohledem na hustotu klíčových slov, ale natolik jazykově pestře, aby odpovídaly co nejvíce relevantním dotazům. To funguje lépe v cca. 80 procentech případů.

3) Neshánějte zpětné odkazy v zahraniční (nebo jen s menší prioritou) a soustřeďte se na zpětné odkazy z českých webů. To by teoreticky nefungovalo v případě, že by žádné vhodné české zdroje odkazů nebyly, ale takový případ jsem ještě nepoznal.

4) Z hlediska obchodního a obsahového zaměření se snažte najít takový segment, ve kterém dokážete stávající konkurenci svými silami porazit. Tohle doporučení platí v byznysu na 100 procent.

Konkrétněji Vám poradit neumím, protože ani Vy nic konkrétnějšího nepíšete. Každý e-shop je jiný. Dokonce i dva e-shopy s naprosto shodným sortimentem mají často natolik odlišné podmínky, že jsou pro ně vhodné různé strategie a metody. A pak je i hodně e-shopů, kterým nepomůže nic, protože jejich majitel nerespektoval radu č. 4. SEO, stejně jako jiné marketingové metody a reklama, nemá tu moc zachránit před zánikem firmu se špatným byznys plánem.

Navíc v úvodním příspěvku píšete, že "že e-shop je zoptimalizován jak jen to jde". Pokud opravdu je, proč ještě něco potřebujete? A pokud není, jak má někdo z venku poznat, co Vám ještě chybí?
Pavel Dumbrovský
Profil
Děkuji Marku.
Co myslíte, jak by se mohlo dařit strategii, kdy e-shop prolnu články o dané problematice? Hlavní strana bude spíše článek, pod ní asi 3 upoutávací produkty a kolem menu s články a produkty.. Mělo by to být zajímavější pro lidi, tím pádem i pro vyhledávače, ne?
Nox
Profil
Marek Prokop to bude vědět lépe, ale osobně si myslím že skloubení e-shopu a jakoby webu o dané tématice je velmi dobrý nápad. Jen bych zdůraznil promyšlení toho jak to dát vedle sebe a provázat, aby to nepůsobilo nijak chaoticky, aby to mělo nějakou rozumnou a bez přemýšlení pochopitelnou a přirozenou ideu a strukturu. Aby to nepůsobilo jako přílepek nebo se chaoticky nepletlo s e-shopem, ale naopak na to navazovalo a rozšiřovalo.
Marek Prokop
Profil
[#13] To záleží na mnoha okolnostech, které neznám. K některému sortimentu (mobily, foťáky, knihy, počítače, móda, některé potraviny apod.) jde vydávat regulérní magazín, protože existuje silná skupina lidí, pro které jsou ty výrobky spojeny s dlouhodobou zálibou. U zboží, které lidi zajímá jen jednou za mnoho let, když si ho zrovna chtějí koupit, se spíš než články hodí nějaký nákupní průvodce.

Další věc je, jak dobře to dokážete psát a kolik Vás to bude stát. Některé firmy dokážou takový obsah získat ve výborné kvalitě skoro zadarmo, jiné v průměrné kvalitě za dost peněz a mnoho e-shopů nedokáže takový obsah v dostatečné kvalitě získat vůbec.

Nejčastěji bývá tahle strategie vhodná pro úzce specializovaný sortiment se stálým okruhem zákazníků a pro firmu, která má s tím sortimentem dlouhodobé zkušenosti, nejlépe z kamenné prodejny.
Pavel Dumbrovský
Profil
Díky, jedná se o doplňky stravy - nový e-shop bude orientován spíše na ženy, cvičení a hubnutí. Čistě web o svalech, proteinech atd., tam bychom dnes již neměli žádnou šanci..
Marek Prokop
Profil
Doplňky stravy by si měly s magazínem rozumět dobře a pro ženy jsou velmi vhodné i komunitní funkce. Záleží ale i na konkurenci. Několik úspěšných webů podobného typu už existuje a pokud vím, budovaly se dost dlouho a hlavně se dost dlouho jejich majitelé učili s tohle cílovkou pracovat. Tyto zkušenosti jsou bohužel prakticky nepřenosné a mohou představovat zásadní konkurenční výhodu.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0