Autor Zpráva
Anonym
Profil *
Dobrý den,

zajímalo by mě zda existují nějaké seriozní nástroje pro získání alespoň přibližné hodnoty webové stránky.

Vyzkoušel jsem různé "website value" generátory, ale tam vychází úplně odlišné a přehnané částky (vyjádřeno v penězích)

Je mi jasné, že asi nejlépe zjistí hodnotu nějaký znalec, ale i přesto by mě zajímalo, jestli neexistují nějaké nástroje (sada nástrojů, kombinace nástrojů) pro alespoň přibližné a reálné vyjádření hodnoty stránky.
nightfish
Profil
Anonym:
jestli neexistují nějaké nástroje (sada nástrojů, kombinace nástrojů) pro alespoň přibližné a reálné vyjádření hodnoty stránky.
1) Hodnota stránky je zoufale subjektivní.
2) Ad reálné vyjádření - obvykle na vyjádření hodnoty stačí racionální čísla, není třeba zabíhat do reálných.
3) Ad přibližné - zprůměrujte si hodnoty různých "website value" generátorů (mimochodem slovo generátor je zde použito nadmíru vhodně - spíše než počítání hodnoty na základě nějakých kritérií se vygeneruje číslo).
Irish Cream
Profil *
[#1] Anonym

Reálnou hodnotu webové stránky stanoví sám trh. Pokud se jedná o komerční web, cena bude odvozena od zisku, který dokáže daná webová stránka (e-shop) vygenerovat, ať už jde o zisk z přímého prodeje nebo v rámci reklamy. Myslím si, že hodnota webové stránky přes žádný nástroj spočítat nejde, respektive jde, ale hodnota takové informace je nulová.

Jediný seriózní nástroj pro získání alespoň přibližné hodnoty webové stránky bude konfrontace nabídky a poptávky.
Anonym
Profil *
Děkuji za odpovědi.

Pokud budu reagovat na poslední větu, ano, konfrontace nabídky a poptávky je ten poslední "nástroj", který 100% odpoví na otázku jaká je hodnota stránky. Takže bych mohl poopravit můj dotaz na "Jak získat alespoň přibližnou hodnotu webové stránky pro tvorbu hodnoty nabídky.

Je mi jasné, že např. fotograf, který má velmi úspěšnou a navštěvovanou stránku a takovou stránku bych chtěl prodat, pak hodnota takových stránek je nulová, protože běh stránky závisí na jeho činnosti.

Zajímalo mě tedy, jestli nemá někdo zkušenosti, co a jak započítat (návštěvnost, výdělek z reklam, obor, ...) k tomu, aby se přibližně vyčíslila hodnota a vytvořila hodnota pro nabídku.
Plaváček
Profil
Anonym:

Ptáš se příliš obecně a stoprocentně správná odpověď prostě neexistuje. Do hry totiž vstupuje lidský faktor a tím pádem se nějaká "skutečná hodnota" webu stanovuje dost těžko. Vypočítat se to nedá a nezbývá nic jiného, než to prostě zkusit na trhu nabídnout. Lepší radu ti nejspíš nikdo nedá.
Irish Cream
Profil *
[#4] Anonym

Je to velmi individuální. Co je pro Vás adekvátní cena? Představme si, že webové stránky vydělávají ročně např. na bannerové reklamě 1 milion Kč. Návštěvnost stránek roste, máte zpracovanou dlouhodobou koncepci jak web vyvíjet a jakých cílů dosáhnout v daném časovém horizontu. Poté přijde pan X a nabídne Vám 2 milióny Kč. Prodáte? A když to otočíme. Můžete přijít Vy a oslovit pana X, ať Vám prodá web. Víte, že ročně web vydělá 1 milion Kč a dle všech předpokladů se bude zisk zvyšovat. Koupíte stránky za 2 miliony?Nebo za 5 mil? Je to dobrá nebo špatná investice? Jaký máte záměr?

Hodnota webu vyčíslit nelze. Pro pana X může mít hodnotu 1 milión, pro pana Y 10 miliónů. Babo raď
Plaváček
Profil
Ještě doplním Irish Cream, za poměrně slušné peníze se prodaly i blogy, které byly velmi úzce propojeny s osobou autora (kupříkladu starý blog Davida Grudla).
Irish Cream
Profil *
[#7] Plaváček

Já bych doplnil poznámku o blogu. Ten může být velice dobře prodejný, jelikož spousta komerčních webů si dnes uvědomuje přínos opravdu kvalitního blogu. Jenže on ten opravdu kvalitní blog jen tak někdo neprodá, jelikož takový blog přináší slušné příjmy z reklamy:) Jediný důvod prodeje tedy zůstává neochota se dál starat o blog a tím pádem jej slušně zpeněžit.
Plaváček
Profil
Irish Cream:

To je téma na zajímavý článek. Prodeje blogů (a vůbec webů jako takových ) jsem trochu sledoval.

Došel jsem k závěru, že prodej blogu osobního, jehož úspěch leží a stojí na jménu autora, je v podstatě nesmysl. Pak jsem ale zjistil, že v rozhodování potenciálních kupců hraje velkou roli obor zvaný SEO. Totiž - skutečně kvalitní a úspěšný blog je většinou velmi dobře hodnocen vyhledávači a disponuje zdravým odkazovým profilem.

A cena? No - kdo zaplatí víc, vyhraje :)
Anonym
Profil *
Plaváček:
To je vlastně to na co se ptám. Co všechno zahrnout do nabídky: Informace o návštěvnosti, informace o výdělcích z reklamy, jaký přínos může mít stránka pro potencionálního kupce z hlediska SEO, atd.
Marek Prokop
Profil
Cena webu se obvykle počítá jako budoucí zisk, který pravděpodobně přinese za určité období. Různí kupující mohou být schopni se stejným webem dosáhnout různého zisku v důsledku různých synergií a svých dalších zdrojů. Délka období pak závisí na míře rizika, že se předpokládaného zisku dosáhnout nepodaří, a většinou se pohybuje zhruba mezi 6 a 24 měsíci. Zároveň může být cena shora omezena náklady na vybudování jiného webu o stejné hodnotě.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm:

0