Autor Zpráva
MarlowA
Profil *
Ahoj, chtěl jsem se jen zeptat, zda četnost vyhledávání stránky X přes vyhledávač Y může ovlivnit vyšší hodnocení, rank těchle stránek příslušným vyhledávačem Y. Mám na mysli seznam.cz a google.com. Díky za případnou reakci.
ninja
Profil
MarlowA: Rank přímo ne, ale vyhledávače testují různé výsledky, jestli odpovídají tomu co lidé hledají. Výsledkem bývají spíše globální změny v nastavení parametrů, respektive spíše na úrovni jazyka a segmentu. V některých případech se to může projevit jen na úrovni nějaké fráze či stránky, ale takové případy nebou časté.
MarlowA
Profil *
A ještě jsem se chtěl zeptat na jednu věc. Lze nějak matematicky dovodit účinnost zpětných odkazů? Teda například. Pokud stránka s puvodně pagerankem 0 bude odkazována třemi stránkami s ratingem 3., lze řici s nějakou vysokou pravděpodobností nakolik se pozmění rating nové stránky?
ninja
Profil
Pokud budeme brát pagerank Googlu, tak ne. Potřebujete minimálně vedět, kolik odchozích linků je na stránce, která na vás odkazuje. Pagerank dané stránky se totiž dělí "rovnoměrně" mezi všechny odkazy. Toto a mnohem více si můžete snadno nastudovat, stačí hledat.

Hlavně se netrapte počítáním, kolik vám 3 odkazy ze stránek s PG 3 přinesou. Hodnota to bude velmi nízká a lépe uděláte, když svůj čas věnujete raději získání dalších odkazů.
MarlowA
Profil *
To, že se pagerank rozdělí to mám nastudováno. Trochu více matematické pojetí už jsem ale nikde nenašel. Šlo mi o přibližnou numerickou hodnotu. Něco jako: cca deset odkazu ze stránky PR 3 -> s jediným odkazem = PR 1 mé vlastní stránky..atd
Marek Prokop
Profil
Ono je hlavně potřeba rozlišovat PageRank (GPR) a Toolbar PageRank (GTPR). Původní vzorec PageRanku byl publikován a najdete ho např. ve Wikipedii. Způsob přepočtu z GPR na GTPR naopak nikdy publikován nebyl a jen se odhaduje, že se jedná o logaritmus se základem někde mezi šesti až deseti.

Z toho plyne, že: „něco jako cca deset odkazu ze stránky PR 3 -> s jediným odkazem = PR 1 mé vlastní stránky,“ odvodit dostatečně spolehlivě nejde.
Marek Prokop
Profil
Hmm, teď koukám, že jsem napsal blbost :-) Zrovna pro ten Váš příklad, Marlowe, lze dostatečně spolehlivě usoudit, že 10 odkazů ze stránek s GTPR 3 s jediným odchozím odkazem dá odkazované stránce GTPR 4, případně ve velmi hraniční situaci silné GTPR 3. Je to ale dost atypická situace, ke které v praxi asi moc často nedochází.
MarlowA
Profil *
GTPR 4 nebo 3.., to není tak špatné. Vidím, že jste věcí znalý., tak mně to nedá nezeptat se ještě na jednu věc. Jak moc je získ PR ponížen., pokud stránky ze kterých je odkazováno nejsou odpovídající - totožné tematiky. Když například někdo dělá www stránky a nechá na svých dílech odkaz na své firemní stránky, potom tematika pravděpodobně nesedí, přirozeně. Budou takové odkazy cca o kolik % méně hodnotné?
..
A teda.., přirozeně.., pokud stránky přestanou odkazovat PR se vrátí záhy na zpátečná PR hodnoty?
Marek Prokop
Profil
PageRank nezávisí na tematu obsahu. S tematickou podobností zcela nebo částečně pracují jiné algoritmy -- Hilltop, HITS, SimRank a různé odvozeniny PageRanku. Většinu toho najdete opět ve Wikipedii.

Všechny odkazové ranky zachycují stav (resp. nasbíraná data) v určitý okamžik. Po změně stavu a přepočtu dojde i ke změně ranku. Má se za to, že PageRank se přepočítává průběžně, tj. prakticky denně. Toolbar PageRank se publikuje třikrát až čtyřikrát do roka.
MarlowA
Profil *
Jestliže tedy nemá na PR tematicka vliv, proč potom autor Michal Kubíček uvádí "Pamatujte na to, že čím více je téma stránek, na kterých bude umístěn odkaz na váš web, příbuzné, tím lépe"..
Marek Prokop
Profil
[#10] Protože PageRank je jen jedním z mnoha desítek možných faktorů založených na odkazech.

Vaše odpověď

Mohlo by se hodit

Zajímavé čtení:
Poptávání výměny odkazů je na této diskusi nežádoucí.

Prosím používejte diakritiku a interpunkci.

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvě-sta čtyřicet-sedm: