Autor | Zpráva | ||
---|---|---|---|
Martin Baláž Profil * |
#1 · Zasláno: 27. 8. 2010, 13:22:10
Zdravím všechny, mám jen takový malý dotaz - chtěl bych udělat komerční web v angličtině pro západní polokouli /téma notebooky a pc/, hledal jsem zajímavé a snad i dostupné domény s klíčovými slovy s koncovkou .com ... Pak jsem narazil na doménu notebookasus.com, majitele jsem ještě nekontaktoval ale je registrována v ČR takže snad nebude mít nepřiměrené finanční požadavky. Chci jenom poradit jestli je to dobrá a pro mně vhodná doména, nelíbí se mi že jsou ta slova "dohromady" ale vlastně jsou to dobrá klíčová slova, ne? Oplatí se mi ji zakoupit nebo nestojí za to a mám hledat dál?
|
||
mckay Profil |
#2 · Zasláno: 27. 8. 2010, 13:24:57
Martin Baláž:
Pokud chceš psát o asus noteboocích, vyplatí se, jinak mi to nepřijde jako dobrý nápad. |
||
Petr ZZZ Profil |
#3 · Zasláno: 27. 8. 2010, 15:01:34
Martin Baláž:
Vzhledem k tomu, že je to psané dohromady, myslím to nebude k ničemu, pokud jde o klíčová slova notebook a asus. Klíčové slovo domény notebookasus je notebookasus a je otázka, k čemu to má být dobré. Aby to vyhledávače braly jako dvě slova, musela by v tom myslím být pomlčka: notebook-asus. Ledaže by u té domény nešlo o SEO v užším smyslu, ale o to, aby si to lidi zapamatovali. Na zapamatování mi to ale připadá moc dlouhé, navíc je nutno si pamatovat koncovku. Nevím, spíš bych řekl, že by bylo lepší hledat dál. Nebo se vybodnout na slovo, které dává smysl, a vymyslet nějaké krátké, snadno zapamatovatelné, a to dlouhodobě budovat jako značku (podle vzoru Nissan, Honda, Leica atd…, které jako takové, přinejmenším česky, německy a anglicky, také nemají sémantický význam, který by pocházel z mluveného jazyka). |
||
_es Profil |
#4 · Zasláno: 27. 8. 2010, 15:20:55
Petr ZZZ:
„Aby to vyhledávače braly jako dvě slova, musela by v tom myslím být pomlčka: notebook-asus.“ To sa mi zdá ako neoverené tvrdenie, najskôr asi nepravdivé. |
||
DJ Miky Profil |
#5 · Zasláno: 27. 8. 2010, 16:52:38 · Upravil/a: DJ Miky
Asi bude záležet, jak které... Google by to měl brát (zvýrazňuje slova v adrese výsledku).
|
||
prokda Profil |
#6 · Zasláno: 27. 8. 2010, 17:10:05 · Upravil/a: prokda
Co takhle asus-notebook.com nebo asusnotebook.com .
_es: Souhlas |
||
Plaváček Profil |
#7 · Zasláno: 27. 8. 2010, 17:34:31 · Upravil/a: Plaváček
Martin Baláž:
Cpát za každou cenu klíčové slovo do domény nemá valný smysl. Vyber si jakoukoliv krátkou a volnou doménu a buduj si značku. Důležitý je obsah. Prakticky vždy. Na doménové spekulanty se vykašli. Lepší radu takhle obecně asi nedostaneš. Ještě se doplním. Tahle doména notebookasus.com nemá cenu ani své vlastní registrace. Co když budeš psát třeba i o Aceru? O Sony a jeho Vaio? A co noťasy od HP? Nebo nedejbože občas zabrousíš do hájemství Maca? Ha? K čemu je ti pak tohle doménové jméno dobré? Není třeba volná "balaz.com?" (Tak není, škoda). |
||
Chamurappi Profil |
#8 · Zasláno: 27. 8. 2010, 18:54:11
Reaguji na Martina Baláže:
„Pak jsem narazil na doménu notebookasus.com“ Co by si pod tím měl představit člověk z té západopolokoulní cílové skupiny? „Zápisník jako my“? Chceš-li dělat komerční web o noteboocích pro anglicky mluvící lidi, měl by sis alespoň zjistit, jak anglicky mluvící lidi notebookům říkají. |
||
Martin Baláž Profil * |
#9 · Zasláno: 27. 8. 2010, 19:04:32
Plaváček:
Děkuji všem za odpovědi, mám o čem přemýšlet... Obsahovým jádrem webu budou skutečně hlavně notebooky Asus se kterými jsem pracoval a opravoval je v servisu tak deset let. Právě proto se mi zdála domena notebookasus.com ideální, jiné notebooky tam budou nanejvýš okrajově nebo vubec. Doufám že když na ní nemají hotový web tak by to snad za pár tisíc prodali, ale budu ještě zvažovat jiné možnosti. O Aceru - Sony - HP psát nebudu. Myslím že taky pro optimalizaci na keywords by nebylo špatně když bude obsah zaměřen jen na jednu značku, Asus. |
||
Marek Prokop Profil |
#10 · Zasláno: 27. 8. 2010, 19:11:10
Pokud to má být zcela nekomerční fanouškovský web noteboků Asus, pak by to asi šlo, ale žádný velký zázrak to není, protože to jazykově zase tak moc smysl nedává. Pro jakýkoli komerční cíl včetně zobrazování reklamy je to samozřejmě nepoužitelné kvůli parazitování na cizí značce.
|
||
Martin Baláž Profil * |
#11 · Zasláno: 27. 8. 2010, 19:12:53
|
||
_es Profil |
#12 · Zasláno: 27. 8. 2010, 19:19:29
Martin Baláž:
Treba porovnať počet nájdených výsledkov s počtom pri zmene označenia. |
||
Martin Baláž Profil * |
#13 · Zasláno: 27. 8. 2010, 19:25:29
_es:
OK - asi jsem se spletl a najdu jinou domenu. Všem děkuji, moc jste mi pomohli. |
||
Martin Baláž Profil * |
#14 · Zasláno: 27. 8. 2010, 19:31:54
Marek Prokop
Pane Prokope, máte pravdu, dík. Ale když ta doména se mi tak moc líbila... |
||
Juandev Profil |
#15 · Zasláno: 27. 8. 2010, 20:32:08
Martin Baláž:
„Pane Prokope, máte pravdu, dík. Ale když ta doména se mi tak moc líbila...“ Ale tak koupit si ji samozřejmě můžete a pak ji přesměrujete na tu reálnou. |
||
Petr ZZZ Profil |
#16 · Zasláno: 27. 8. 2010, 23:21:41
_es:
„To sa mi zdá ako neoverené tvrdenie, najskôr asi nepravdivé“ Ach jo. Já se tady nijak netajím s tím, že jsem pořád ještě lama, a rád a často se zde ptám. Ale pokud si troufnu na nějakou otázku taky odpovědět, mýlím se hodně vzácně, protože odpovídám s rozmyslem, a jsem-li nejistý, upozorním raději na mou nejistotu. Jinak řečeno – nestává se často, že jsem si něčím jistý a přesto se mýlím. V tomto případě jsem si byl nejistý, na což jsem taky upozornil ("musela by v tom myslím být…"), ale očividně jsem se přesto nemýlil. Píšeš-li mi, že je moje "tvrdenie najskôr asi nepravdivé", přemýšlím, zda je takový rozdíl mezi češtinou a slovenštinou, nebo zda mi skutečně chceš říct, že snad vědomě lžu. Tak tedy: Za prvé: Vědomě nelžu nikdy, to je pod mou úroveň. Nechci-li něco říct, buď mlčím, nebo řeknu na rovinu, že o tom (ať už je to cokoli) nechci mluvit. A za druhé: V tomto případě se – přes poctivě signalizovanou nejistotu – ani nemýlím. Zkus si vygůglit posklapitka_hrontoucko a potom jen první (nebo druhou) polovinu toho řetězce. Na posklapitka_hrontoucko bys měl najít vlákno, ve kterém Marek Prokop zmiňuje, že výsledky hledání zobrazuje úplně jiný program, než který hledá: Chápou vyhledávače různé pomlčky stejně? A podtržítko? Hledáš-li jen polovinu toho výrazu, nenajdeš nic. Co z toho asi plyne? Že doménu notebookasus Google na KW notebook nejspíš vůbec nenajde, pokud se tam někde v textu stránky nebude vyskytovat samostatné notebook. Než někoho budeš příště podezřívat ze lži, zapřemýšlej trochu. |
||
panther Profil |
#17 · Zasláno: 27. 8. 2010, 23:31:31 · Upravil/a: panther
Petr ZZZ:
„Co z toho asi plyne? Že doménu notebookasus Google na KW notebook nejspíš vůbec nenajde, pokud se tam někde v textu stránky nebude vyskytovat samostatné notebook.“ tak nějak se předpokládá, že se o noteboocích na této doméně psát bude. Pokud ne, ani samotná doména to nezachrání. |
||
Petr ZZZ Profil |
#18 · Zasláno: 27. 8. 2010, 23:43:15
panther:
To je pravda, ale původní otázku jsem pochopil tak, že šlo o to, zda doména notebookasus na něco je. Podle mého názoru je na dvě věci. :) |
||
_es Profil |
#19 · Zasláno: 28. 8. 2010, 09:06:56
Petr ZZZ:
Z jednoduchej stručnej vety zložito vyvodzuješ to, čo v nej nebolo. To, či to platí alebo neplatí, by sa dalo overiť tak, že by z nejakých frekventovaných anglických slov slovo1 a slovo2 bola vytvorená doména slovo1slovo2.com a v texte na stránke by sa obe slová vôbec nevyskytovali.
A potom overiť, či google na dotazy slovo1 , slovo2 alebo slovo1 slovo2 niečo nájde.
Ja si myslím, že vzhľadom na to, že sa v adresách rôzne pomlčky skôr nepoužívajú ako používajú, tak je google pre frekventované slová schopný ich z adresy aj pri takom spájaní vyextrahovať. Pri iných vyhľadávačoch to tak byť nemusí. |
||
Petr ZZZ Profil |
#20 · Zasláno: 28. 8. 2010, 14:36:47
_es:
„Z jednoduchej stručnej vety zložito vyvodzuješ to, čo v nej nebolo.“ Tak to jsem rád, děkuji za ujasnění. Co se týče těch domén, tak připouštím, že může záležet na tom, co Google bere jako frekventovaný výraz; Marek Prokop uvedl jako příklad synonymní e-mail=email a on-line=online. Ve stejném vlákně mnou uvedené příklady posklapitka_hrontoucko a Gepardenforelle dokládají, že přinejmenším u méně běžných řetězců Google části řetězců nehledá, ale nanejvýš zvýrazňuje, až poté, co nalezl stránky, na kterých se vyskytují i v oddělené podobě (tak alespoň chápu Markovo vysvětlení ve zmíněném vlákně). Jak by Google nakládal s doménou notebookasus, lze těžko testovat, protože obě části řetězce jsou tak běžné výrazy, že na jakýkoli test vyjedou tisíce výsledků, a hledat mezi nimi nějaký, který by notebook nebo asus neobsahoval i v oddělené podobě, je hledání jehly v kupce sena. A než bych kvůli takovému testu registroval nebo snad kupoval doménu notebookasus, abych případně zjistil, ze mi v SEO na nic nebude, tak se raději poohlédnu po nějaké doméně, kde je to psáno rozdělené, nebo vymyslím vůbec úplně jinou doménu, nejlépe nějakou, která je dosud volná. Pominu-li otázku, zda je pro Google rozdíl mezi řetězcem v doméně a řetězcem v běžném textu, dá se to samozřejmě otestovat na nějaké stránce v textu. No – a když nad tím tak přemýšlím, proč to vlastně neotestovat: Otestujme notebookasus, hrotovidle i veletrh |
||
Martin Baláž Profil * |
#21 · Zasláno: 28. 8. 2010, 16:09:53
Juandev:
Ale tak koupit si ji samozřejmě můžete a pak ji přesměrujete na tu reálnou. ... mělo by to prosím vás nějaký praktický efekt? Čistě z nostalgie bych to asi nedélal... |
||
Red41 Profil * |
#22 · Zasláno: 29. 8. 2010, 19:43:37
Martin Baláž:
Také presmerovanie domény nemá žiadny efekt. |
||
Časová prodleva: 14 let
|
0